Inklappen van buitenspiegels

TL@

Forumguru
Ik zaterdag ook naar daar voor wat VCDS aanpassingen, kom jij in de voor- of namiddag? Ik om 14u30.

ertromp

Forumguru
Ik heb vandaag gekeken, het hele spiegelverhaal is verdwenen uit mijn menu, maar ze klappen wel gewoon in met openen en sluiten, ook dipt hij gewoon bij achteruit rijden, volgende week zaterdag ben ik toch bij @Antera voor de verlaging van de O3 van mijn broer, heb hem al een berichtje gestuurd, hopelijk kan hij er naar kijken, dan neem ik mijn eigen auto ook mee :)
Toevallig het spiegelmenu uitgezet in VCDS of zo? Of heeft je dealer onlangs onderhoud gedaan?

micky

Forumguru
@ertromp het staat allemaal aan als ik met VCDS kijk, ook uitzetten en weer aanzetten helpt niet, maar mijn lane assist is ook verdwenen geweest (zonder tussentijds aan de kabel te hebben gezeten) na opnieuw aanzetten blijft dat goed, mijn vermoeidheidssysteem in ook niet te benaderen, staat wel in het menu maar als je klikt zegt hij momenteel niet beschikbaar. Hij is niet bij de dealer geweest, onderhoud duurt nog 13000km.
Ik gebruik de laatste versie van VCDS, dus niet de beta.

ertromp

Forumguru
@ertromp het staat allemaal aan als ik met VCDS kijk, ook uitzetten en weer aanzetten helpt niet, maar mijn lane assist is ook verdwenen geweest (zonder tussentijds aan de kabel te hebben gezeten) na opnieuw aanzetten blijft dat goed, mijn vermoeidheidssysteem in ook niet te benaderen, staat wel in het menu maar als je klikt zegt hij momenteel niet beschikbaar. Hij is niet bij de dealer geweest, onderhoud duurt nog 13000km.
Ik gebruik de laatste versie van VCDS, dus niet de beta.
Wellicht toch een storing over het systeem geweest als het normaal gefunctioneerd heeft. Je ziet ook geen foutmelding meer??

micky

Forumguru
geen foutmelding, heeft hij ook nooit gehad zal nog een keer scannen voor alle zekerheid

Edit: zojuist gekeken/gescand, er zaten geen foutmeldingen in @ertromp

Laatst bewerkt:

Archie

Senior Member
Even andere vraag ten aazien van de spiegels; ik zou graag willen dat hij de spiegels met achteruitrijden iets kantelen, zodat ik de weg beter zie. Dit was in het begin zo en heb ik denk ik zelf om zeep geholpen; hoe stel ik dit terug in?

Joske

Forumguru
ohja

je moet ook elektrisch verstelbare bestuurdersstoel hebben. Voor fabrieksaf te werken, voor alle duidelijkheid :)

(ook via VCDS te regelen als ik het goed voorheb :) )

dan zijn dit de voorwaarden:

Fold in passenger's mirror
Applies to vehicles with electrically adjustable driver's seat.
The passenger-side mirror can tilt down to improve the view to the curb when
reversing.
The mirror will be folded in automatically if the following conditions are met.

The function is deactivated in Infotainment

The knob for the mirror control is in the position for the passenger mirror
adjustment.

The reverse gear is engaged.

The mirror setting has been previously stored,

micky

Forumguru
@Joske Er is wel eens meer verdwenen na het resetten van de columbus (alleen kreeg ik dat met VCDS wel weer aan, ik bedoel de lane assist, ook die werkte net als de spiegels gewoon, maar was niet zichtbaar in de Columbus en het vermoeidheids systeem, staat er wel maar staat altijd op niet beschikbaar als je hem aanraakt..), dus het kan goed aan een module liggen..

Ik heb geen electrisch verstelbare bestuurdersstoel, dus dan zou het kantelen van de rechter buitenspiegel niet werken. Klopt dit? De instelling is niet te vinden in mijn Columbus.

micky

Forumguru
Ja maar hij komt dan niet vergenoeg omhoog dus na een paar keer moet je de spiegel zelf weer bijstellen

Gizzmo

Forumguru
maar wanneer zou de spiegel weer vanzelf omhoog moeten gaan?
Spiegel gaat netjes omlaag als ik de auto in de achteruit zet, maar komt volgens mij niet vanzelf terug.
Alleen wanneer ik de schakelaar zelf verzet.
Verder toch wel vrij nutteloze functie, kijk soms liever achteruit dan naar beneden bijvoorbeeld, en ik zie ook mijn wiel niet in de spiegel dus daar hoeft het ook niet voor.

micky

Forumguru
@Gizzmo hij gaat pas omhoog als je ook daadwerkelijk wegrijdt, dus bij 10-15km/h je wiel hoef je ook niet te zien, maar ik vind het heel handig, mijn velgen steken buiten de band uit, dus stoeprand raken is beschadiging

Bovenaan Onderaan