Dit is op zichzelf vrij logisch - als het goed is reageert de bak niet alléén op het toerental en de snelheid, maar ook op de belasting oftewel de prestatie die van de motor op enig moment wordt gevraagd. Dus bij zware belading en/of sportieve rijstijl schakelt hij anders dan wannneer je bij wijze van spreken in rouwstoetmodus rijdt.Er zijn versnellingsbakken die hun schakelmomenten enigszins aanpassen aan de rijstijl van de bestuurder en belading van het voertuig.
Dit is op zichzelf vrij logisch - als het goed is reageert de bak niet alléén op het toerental en de snelheid, maar ook op de belasting oftewel de prestatie die van de motor op enig moment wordt gevraagd. Dus bij zware belading en/of sportieve rijstijl schakelt hij anders dan wannneer je bij wijze van spreken in rouwstoetmodus rijdt.
Neueeeeeeeh helemaal nietAlsof ik een DSG-opdringer ben
Ja echt.... Ben maar wat blij dat ik DSG heb! Laat je mij tenminste met rustAlsof ik een DSG-opdringer ben
zo een beetje zoals het cruise-control-verhaalWat ik wel beweer, is dat de weerstand in het algemeen niet is gebaseerd op enige ervaring met het systeem, maar vooral op gevoelsmatige gronden.