EdK
Forumguru
Dat rustig warm laten worden van de motor waar jullie steeds over praten, gaat niet alleen op voor het inrijden hoor !
Het is ohhh zo belangrijk om dit ook te doen als de wagen al lang ingereden is.
En denk nou niet dat als de koelvloeistof temperatuur meter 90 graden aangeeft dat het motorblok al warm is en dat je kunt gaan gassen.
want dat is dus niet zo, de olie temperatuur is dan nog bij lange na niet op de juiste temperatuur.
Het beste is om als stelregel aan te houden dat na een kleine 20 Km je motor en olie pas op temperatuur is en dat je dan pas zonder schade aan je blok te maken kunt gaan gassen.
Mensen die met een koude motor en met peipende banden de straat uitrijden, laten niet alleen hun banden overmatig slijten maar ook hun motorblok.
Alleen het laatste zie je niet direct, maar in de toekomst wel in olieverbruik en in kosten bij de dealer.
Het is ohhh zo belangrijk om dit ook te doen als de wagen al lang ingereden is.
En denk nou niet dat als de koelvloeistof temperatuur meter 90 graden aangeeft dat het motorblok al warm is en dat je kunt gaan gassen.
want dat is dus niet zo, de olie temperatuur is dan nog bij lange na niet op de juiste temperatuur.
Het beste is om als stelregel aan te houden dat na een kleine 20 Km je motor en olie pas op temperatuur is en dat je dan pas zonder schade aan je blok te maken kunt gaan gassen.
Mensen die met een koude motor en met peipende banden de straat uitrijden, laten niet alleen hun banden overmatig slijten maar ook hun motorblok.
Alleen het laatste zie je niet direct, maar in de toekomst wel in olieverbruik en in kosten bij de dealer.