Ik heb de "grote broer" van deze motor, de 1.8TSI. Inrijden is niet echt meer nodig. Desondanks heb ik de eerste paar honderd kilometer toch gewoon even ietsje rustig aan gedaan, gewoon, voor de zekerheid.
Dan voor wat betreft de turbo: ik heb mijn auto recent (tijdens de laatste meeting) laten tunen door JD. Achteraf heb ik onder andere deze vraag per email aan hen gesteld: "moet ik nog rekening houden met bepaalde dingen, zoals bijvoorbeeld de motor nog een minuutje laten draaien na een snelle rit? Of zijn er verder nog bijzonderheden?"
Het antwoord van JD hierop was: Verstandig is om altijd goed warm te rijden (let op als de koelvloeistof warm is, is de motorolie nog niet op temperatuur!), na een stevige rit kun je het beste nog even een minuutje nadraaien voor de turbo, of de laatste km-ers even rustig aan doen en niet te veel toeren maken, maar dit is met een originele auto eigenlijk ook wel zo. Verder leuk te horen dat het goed bevallen is, ook wij vonden het een geslaagde dag zo.
Kortom, ga gewoon altijd met beleid met je auto om, dan loop je de minste kans op schade.