Instelling elektrische stoel wordt niet onthouden sb2

Iemand ervaring met hetzelfde verschijnsel op de sb2?
stoel is nog perfect manueel in te stellen maar geheugens blijven niet behouden.
het juist zetten van de bestuurdersstoel gebeurd ook niet meer bij het openen met een van de twee sleutels.
Iemand een suggestie of oplossing ?

Noord26

Forumguru
Doe je het wel correct na het instellen van de spiegels en stoel vast laten houden in het geheugen?

Dus de sleutel uit het contact halen en de 'open' knop ingedrukt te houden totdat je een toon hoort?

Ja hoor heeft steeds prima gewerkt maar sinds kort doet de stoel gekke dingen, zet zich in een soort basispositie bij alle drie de geheugens.
Bij het terug instellen met contact aan op de set toets drukken en dan de gewenste geheugentoets indrukken komt er een signaal van het dashboard.

Noord26

Forumguru
Hij kan om een of andere reden gereset zijn. Heb je het al geprobeerd om te laten onthouden zoals ik aan gaf? Anders wordt het een ritje dealer.

Net getracht, als ik dat doe dan openen alle ramen zich maar geen signaal vanuit het dashboard.
Vreesde er al voor, ritje dealer zal het worden.
Toch bedankt voor de hulp noord26.

Noord26

Forumguru
Zoals ik het vertelde om te doen liet de dealer mij bij aflevering zien, en dat werkt tot op heden feilloos. Succes!

Cordoba

Forumguru
Een probleem dat vaker voorkomt bij VAG. Het kan zijn dat de automatische zekering/beveiliging voor de verstelling kuren heeft, heet officieel geloof ik een NTC. Bij Leon of Exeo ook vaker gehoord, goede kans dat hier qua ontwerp en leverancier wat elektronica wordt gedeeld met de S2.

Bakkertje

Forumguru
ER zijn bekende problemen met de elektrische stoelverstelling van de Superb, de mijne heeft ook kuren gehad waarbij de stand niet onthouden werd, met name de lengte verstelling. Handmatig werkt dan wel, maar gaat in kleine stukjes. Een reset helpt dan tijdelijk. Bij mij is toen een update van de software gedaan en sindsdien werkt het goed.

Aanstaande dinsdag terug naar de dealer, hij klonk al zeer verbaasd aan de telefoon.
Ben benieuwd wat het zal worden?

Hier ook dit probleem gekend en de dealer heeft de volgende update gedaan en alles is nu reeds meer dan een jaar ok.

Naar de dealer gebeld software update 70E8 uitgevoerd en probleem opgelost.

Vind het wel raar dat er bij een nieuwere versie de software reeds niet zou aangepast zijn, of het is iets anders.

Hallo iedereen,

Het kan dus blijkbaar erger!
Donderdag ochtend bij het starten branden alle lichtjes, maar echt alles.
Motor starte wel maar in noodloop.
Via skoda assistance door touring verder geholpen, Dieteren heeft schijnbaar een contract met Touring voor de mobiliteitsgarantie.
Diagnose: storingen op de can-bus, wagen afgesleept naar dealer.
Deze met de handen in het haar, want met het diagnoseapparaat geen toegang tot het systeem en alles in foutmelding.
Resultaat wagen waarschijnlijk terug naar Dieteren toe maandag.
Jammer toch zulke fijne wagen!!

Noord26

Forumguru
Ik las er even overheen dat je hem wel gestart kreeg. Een slechte accu kan idd een kerstboom van je dashboard maken. Als men storing op de Canbus heeft gevonden is de kans zeer groot dat er een kabeltje daarvan door gesleten is ergens tegen aan. Het ziet er eng uit, maar eenmaal de kabel gevonden te hebben zal het ook zo weer weg zijn. Die liggen meestal netjes verborgen om schade juiste te voorkomen. (kokerbalken, etc.)

Ik hoop het Noord26 dat de dealer de boosdoener snel vindt, ben er het hart van in.
Binnen één week vertrekken we met het gezin op vakantie.
Bedankt voor je steun.

Joske

Forumguru
Ik zie dat je D'Ieteren vernoemt, mag ik vragen bij welke dealer (België) je de wagen binnen doet?

Cordoba

Forumguru
Volgens mij één keer eerder gelezen van elektrische kabel die vanuit de tunnel naar de stoel niet goed liep, waardoor de isolatie snel beschadigde en er kortsluiting in dat stukje kabelboom ontstond. Iets dergelijks kan hier ook aan de hand zijn, zeker omdat het probleem blijkbaar begonnen is met de elektrische stoelverstelling.

Hallo iedereen,
Een kleine update, probleem met de uitval zou in het ABS systeem zitten.
Stuurdoos ABS vervangen (zonder resultaat), vandaaghebben ze het ABS regelapparaat vervangen.
Morgen komt er hopelijk een gunstige antwoord van de dealer uit.
Ik hou jullie op de hoogte!
ps het is niet Touring maar VAB die samenwerkt met D'Ieteren.

Cordoba

Forumguru
kilometerke, bedankt voor je update, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat het antwoord van morgen je niet gaat bevallen.

Gezien de werkzaamheden aan de auto, en het vervangen van dozen, vermoed ik dat er geen heel ervaren monteur aan de auto werkt, die ook net een cursus heeft gevolgd over het ABS-systeem.

Joske

Forumguru
Het enige geluk dat ie heeft, is dat het in garantie gebeurt.. anders kan je nog eens voor nutteloze kosten/Vervangingen gaan opdraaien als het toch niet de ABS blijkt te zijn... :lezen:

Bovenaan Onderaan