Instelling elektrische stoel wordt niet onthouden sb2

Cordoba

Forumguru
Ik durf niet te zeggen hoe het in Belgie is, maar in Nederland al vaker gemerkt als er bij een cursus voor monteurs aandacht wordt gegeven aan een bepaald probleem, dat die diagnose daarna ook vaak ten onrechte wordt gesteld. (door verschillende garages, en verschillende monteurs)

Ik ken te weinig van D'Ieteren om er een oordeel over te kunnen geven, maar wat ik zo lees, heb ik weinig vertrouwen in de combinatie van dealer/invoerde. Overigens is dat heel lastig om op afstand een goed oordeel te vormen, van wat er aan de hand is. Ik heb dat in het verleden ook vaker moeten doen (op een ander technisch vlak), en had het voordeel dat ik de personen die mij belden met een probleem bijna dagelijks meemaakte, en ook de apparatuur waarmee ze moesten werken kende ik tot in detail. Mensen vertellen vaak essentiele zaken niet, doordat ze inschatten dat die informatie niet van belang is. Als je de mensen en de apparatuur beiden goed kent, is het makkelijker om dat juist in te schatten, en de juiste vraag te stellen. Ik denk dat in dit geval de deskundige van d'Ieteren en de monteur elkaar niet zo goed kennen, en is het doorspelen van de juiste informatie en het stellen van de goede diagnose een stuk lastiger.

Je hebt daar idd een punt.
Ik schrok zelf al toen ze de hulpveren aan het plaatsen waren met een vuisthamer. (onwetende monteur)
Ik geef ze nog even het voordeel van de twijfel, als er deze week geen uitsluitsel komt, richt ik mij rechtstreeks naar de invoerder toe aangezien we normaal gezien binnen een weekje met de caravan op vakantie zouden vertrekken en de vakantie annuleren geen optie voor het gezin is...

Van vanavond auto terug in ons bezit, het probleem lag blijkbaar bij het regelapparaat van de ABS.
Alles lijkt nu op het eerste gezicht terug als vanouds.
Zondag voor de zekerheid proefrit met de caravan naar Luik, als dan alles nog werkt kunnen we met een gerust hart op vakantie!

Hallo, mag ik vragen of dit is opgelost? want ik zit met het zelfde probleem, stoel neem geen nieuw geheugen meer aan, Kun je mij hiervan een antwoord bezorgen, Ik wacht en had graag van U vernomen wat hiervan de oorzaak mag zijn, Groeten,

Hallo Guy, de geheugens zijn volledig gewist in de garage (gereset) tevens is er een voorgaande softwareversie op gezet. Dit veronderstel ik omdat de werkwijze in de gebruikershandleiding (versie 2013) niet meer klopte (stoelgeheugen werd niet meer gelinkt aan de sleutel) als ik de handelingen zoals beschreven nauwkeurig opvolgde.
De dealer pretendeerde dan ook dat ik het helemaal fout deed.
Na wat opzoekwerk blijkt de beschrijving in een voorgaande gebruikershandleiding (versie 2011) wel overeen te komen met hetgeen dat de dealer toen uitgelegd had, vandaar mijn vermoeden dat ze stiekem een andere software hebben opgezet, de dealer heeft dit om een of andere (duistere) redenen nooit willen bevestigen.
Deze dealer te Bevel heb ik dan maar vriendelijk vaarwel gezegd.

In het kort; sinds de aanpassing geen problemen meer mee gehad. Mijn nieuwe dealer heeft me trouwens meegegeven dat als je de geheugens veelvuldig verandert de kans erin zit dat het systeem vastloop, het resetten van het systeem door de dealer zou het euvel dan verhelpen.

mvg Yf

Hey, ik ben in de garage geweest, en daar zitten ze met de handen in het haar, ze weten het gewoon niet waar ze het moeten gaan zoeken dat probleem, moet zeggen ongelooflijk toch, zulks klein prutske, wel, wel.
Wat gaat het worden als er wat serious aan de hand is, het zetel geheugen niet meer kunnen vastzetten of veranderen,
Mijn wagen is van de 5 de maand 2013 (geen stok wagen) 4 maanden op gewacht.
En dan vervalt mijn garantie nog eens omdat ik mijn wagen zelf onderhoud, normaal kan dit ook niet meer, maar blijkt wel zo te zijn, Nu maar afwachten en verder gaan zoeken om die fout op te lossen,

EdK

Forumguru
@Guy5712 heb je toevallig een reserve sleutel die indentiek is aan de orginele die je nu gebruikt ( dus de klapsleutel )
En zo ja als je deze reserve sleutel gebruikt heb je dan het zelfde probleem ?
Indien het met de reserve wel gewoon lukt zou je kunnen denken aan defecte orginele sleutel of iets dergelijks.

En @Bakkertje had jij niet een indintiek probleem in verleden met jouw Superb ??

Hey, neen reservesleutel doet het zelfde, geen vastzetten van het geheugen, Zelfs in de garge wisten ze niet wat het was ,moeten ze een mail sturen naar Brussel, ongelooflijk toch,

EdK

Forumguru
Tsja al die elektronica in een wagen tegenwoordig.......
Meeste oudere monteurs hebben een totaal verkeerde opleiding tegenwoordig in de auto industrie.
Met een IT opleiding ben je bijna een betere monteur dan dat je een opleiding hebt in brandstof motoren.

Enne Brussel zal de mail wel vertalen naar het tsjechisch en doormailen naar Skoda Tsjechië

We zullen effen afwachten wat het gaat worden,zodra ze wat gingen weten zouden ze mij effen langs laten komen op dit euvel op te lossen, Toch bedankt om uw reactie maat,

PeetZ

Actief lid
Ik heb ook zoiets gehad en kwam er later achter dat ik te ver achterover zit (lig) en dat zet die hem niet vast in zijn geheugen. Als ik de leuning verder naar voren zet dan slaat die hem wel op.

Bovenaan Onderaan