Instellingen Stream radio

Dutch

Actief lid
Ik heb m'n O2 nu een maand en ik ben al een tijd bezig met het instellen van de Stream radio. Het geluid was in eerste instantie nogal scherp, maar dat is nu wel beter. Ik heb uiteindelijk de volgende instellingen gebruikt:

Bass: 0
Treble: -3
Balance: 0
Fade: 2 achter

Als ik meer bas aanzet, dan heeft de deur de neiging om te resoneren, vandaar dat ik die maar op 0 laat staan.

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben om het optimale geluid te verkrijgen (al is dat natuurlijk erg persoonsgebonden).

In mijn auto staat de instelling momenteel Zo
bass : 4
Treble : -5
Midtone : -7
Balance : 0
Fader : 2 achter

en geen resonantie ook bij meer bass. en mijn loudness staat ook aan.
Een goed geluid, maar ook bij andere instellingen.

Wiseguy

Actief lid
Ik zou eens moeten kijken waar ik 'm op heb ingesteld... inderdaad wel een nuttig draadje.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
In mijn auto staat de instelling momenteel Zo
bass : 4
Treble : -5
Midtone : -7
Balance : 0
Fader : 2 achter

en geen resonantie ook bij meer bass. en mijn loudness staat ook aan.
Een goed geluid, maar ook bij andere instellingen.

[/ QUOTE ]

Midtone?? Je hebt dan zeker het sound system laten inbouwen. Ik heb die instelmogelijkheid in ieder geval niet.

Magyarskoda, als jij idd het sound system hebt, wat is de meerwaarde daarvan? Kortom, wat doet het voor je geluid? Als jij het niet hebt, kan iemand anders dan mij wellicht de toegevoegde waarde toelichten?

Is het Sound System in Nederland dan te krijgen in combinatie met een Stream radio ? In België kan dit volgens mijn dealer enkel in combinatie de Audience geleverd worden ...

als ik me niet miszien heb kan je in de Belgische configurator ook het soundsystem verkrijgen bij een stream radio voor zover de configurator juist opgesteld is!!! /forum/images/graemlins/1884.gif

Dutch

Actief lid
Bij mijn gewone Stream kan je ook de "midtone" regelen!!

[/ QUOTE ]
Zou er dan een verschil zijn tussen de Belgische en de Nederlandse Stream?? Ik heb echt alleen maar de mogelijkheid om de Bas en de Treble aan te passen.

Of hebben we hier weer te maken met verschillen in de beruchte software updates?

Dutch

Actief lid
Het sound system kun je bestellen bij de Stream en de Audience. Onderstaande stukje komt van de skoda.nl website (uit de optielijst):

Sound System voor "Stream" of "Audience" (uitgebreid luidsprekeraanbod en digitale equalizer) € 445,00

Het sound system kun je bestellen bij de Stream en de Audience. Onderstaande stukje komt van de skoda.nl website (uit de optielijst):

Sound System voor "Stream" of "Audience" (uitgebreid luidsprekeraanbod en digitale equalizer) € 445,00

[/ QUOTE ]

nou leuk!!! kost bij ons net 100 eurie's minder ,dit soundsystem!!!!

Bij mijn gewone Stream kan je ook de "midtone" regelen!!

[/ QUOTE ]
Zou er dan een verschil zijn tussen de Belgische en de Nederlandse Stream?? Ik heb echt alleen maar de mogelijkheid om de Bas en de Treble aan te passen.

[/ QUOTE ]

Misschien te voordehand, maar tijdens een proefrit viel het mij op dat je in het menu voor geluidsinstellingen ook nog een scherm verder kan gaan. Wellicht dat dit je nog niet opgevallen is? Volgens mij stond er bij het knopje een onopvallend pijltje naar rechts in de display.

Met het sound system heb je extra speakers + een equalizer.

[/ QUOTE ]

Oke, en dan? Standaard zitten er in de Elegance uitvoering al 8 speakers, dus hoeveel krijg je erbij en waarmee merk/hoor je dat verschil? Zelfde vraag voor de equalizer?

@Smartie, je krijgt er nog een subwoofer bij. En met die equalizer kan je het geluid beter instellen dus blijkbaar mooier geluid, heb het zelf alleen nog niet gehoord.

het klopt dat je verder kan maar de midtone bestaat niet op de Stream

[/ QUOTE ] Dit is alvast uit de handleiding, maar deze zorgt eigenlijk ook al voor verwarring.
Ik zal morgen proberen een foto te nemen van de display met midtone en posten!

Bijlagen

• 12998-stream.jpg
    12998-stream.jpg
    65,2 KB · Weergaven: 24
als ik me niet miszien heb ,staat er op de Belgische site bij sound system het volgende: 12 luidsprekers + equalizer en ik geloof dat ik hier ergens in een ander draadje gelezen had dat er in elke deur er een luidspreker bij komt!!

Bovenaan Onderaan