Instellingen Stream radio

Ik heb een soundsystem in mijn Octavia. Inderdaad een extra versterker onder de voorstoel, en 12 speakers, volledig in de auto geintegreerd.
Ook zit er een equalizer op, zij het met alleen bepaalde prefetch instellingen (rock, classic, pop, speech, etc).
Het geluid is erg goed. Met erg diepe bassen en een mooi bereik hoge en midden tonen. Met een dergelijk systeem wordt de sample rate van je mp3's wel steeds belangrijker.
128 samples, zijn eigenlijk niet goed genoeg. Ik gebruik alleen nog 256-ers en dan kom je erg dicht bij een cd.
Als je te laag kiest valt het middengebied een beetje uit de toon vindt ik zelf.
Al met al ben ik zeer tevreden over het geluid. Ook geen gekraak onder invloed van volume.

Blijkbaar is er toch verschil in de Stream radio's.
Zoals je kan zien met midtone regeling.

Bijlagen

• 13040-Stream.jpg
    13040-Stream.jpg
    45 KB · Weergaven: 46

Karstieman

Forumguru
't is wel fijn om de midtone aan te kunnen passen !
Dan kan je het geluid toch net wat lekkerder bijregelen.
Normaal heb ik de midtone altijd ietsje onder de 0-grens en de bas en treble iets erboven.
In mijn O2 echter, met de toch-wel-schelle-tweaters, staat de treble gewoon neutraal.

Zijn er Nederlanders met een Stream radio waarbij de Midtone geregeld kan worden??? Misschien heeft dit wel te maken met de laatste software update voor de Stream?

Net de dealer gebeld en ze gaan het informeren waarom er verschil in de radio's zit. Heeft volgens de werkplaats niets met de software update te maken.

Dutch

Actief lid
Ben benieuwd wat het antwoord is. Mijn O2 is geleverd in eind september. Je mag dan toch verwachten dat je de meest recente versie van de stream hebt. Wel heb ik de radio als accessoire laten inbouwen door de dealer (scheelt bijtelling).

Er zijn dus verschillende versies van de Stream ???!!
Zou dit ook een verklaring kunnen zijn voor de problemen die sommigen hebben en anderen niet??
Ik ben ook benieuwd wat de dealer gaat zeggen.

Misschien is het idee om zelf ook even te bellen met jouw eigen dealer aangezien jij in België woont kan het antwoord misschien wel verschillen. Heb nog niets gehoord van de dealer dus het is nog even wachten.

Ik zag zonet in de fotogalerij een foto van de Stream (van DUIKER).
Het viel mij op dat de meeste functies wel op een andere plaats staan dan op mijn radio.
Zet de 2 radio's naast elkaar en zoek de verschillen!!!
De vraag is, is dit binnenin dezelfde radio????
In sommige landen is de Stream standaard voorzien in de new Octavia, heeft dit er iets mee te maken???

Ok, ben vanochten bij de dealer geweest en hij kon me ietsje meer vertellen, namelijk:

De radio die fabriek af wordt ingebouwd is van een ander type dan wanneer je dit door de dealer achteraf laat inbouwen zoals dat bij mij het geval is geweest. Volgens PON staat er dan alleen Stream of Skoda Auto op de voorkant wanneer je de Stream uit de fabriek hebt. Helaas spreekt dit wel de bovenstaande foto tegen aangezien mijn Stream er precies het zelfde uit ziet. De dealer vertelde er ook nog bij dat de Stream uit de fabriek een ander soort menu heeft, wel bijna de zelfde opties maar sommige zaken staan net even ergens anders.

WORDT VERVOLGD

Gisteren had ik een gesprek met een garagehouder die niet aan 1 merk gebonden is. Uit zijn ervaring met VW en aanverwanten blijkt dat achter eenzelfde frontpaneel (hier dus dat van de Stream) soms verschillende toestellen schuilen. Volgens hem hangt alles ervan af welke producent op een bepaald moment de goedkoopste levering kan verzorgen. Dit zou natuurlijk kunnen verklaren waarom er schijnbaar verschillende Streams zijn ...

@Snoopy Combi, ik hoop dat je dealer het fout heeft. Zou namelijk erg balen zijn dat je op de ene radio het geluid beter kan afregelen dan op de ander.

ougie

Forumguru
Weet iemand hoe ik aan een Nederlandse gebruiksaanwijzing van de stream kom. Ik heb er een in diverse talen behalve in het Nederlands, volgens de dealer was dat normaal.

ougie

Forumguru
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen illum 1, en illum 2 op de stream.
En klopt het dat je het piepje van de parkeerhulp niet kunt uitzetten. Ik heb alleen achter parkeerhulp en volgens mijn "niet nederlandse" gebruiksaanwijzing kun je wel de verschijning van de display uitzetten maar die piepjes krijg ik niet uit.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ougie</font><hr />

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen illum 1, en illum 2 op de stream.
En klopt het dat je het piepje van de parkeerhulp niet kunt uitzetten. Ik heb alleen achter parkeerhulp en volgens mijn "niet nederlandse" gebruiksaanwijzing kun je wel de verschijning van de display uitzetten maar die piepjes krijg ik niet uit.

[/ QUOTE ]

Volgens mij is het verschil dat je bij de ene stand, de verlichting van je radio aan is als de lampen aan zijn, en de andere stand is dat de verlichting van je radio altijd aan is.

Trouwens ik heb een nederlandse gebruiksaanwijzing van mijn stream, is dit niet standaard?

ougie

Forumguru
Ik heb alles in het Nederlands, behalve de gebruiksaanwijzing van de radio. /forum/images/graemlins/confused.gif

Bovenaan Onderaan