Instrumentenpaneel voor Maxi Dot

Trol

Lid
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me eigenlijk nog niet voorgesteld! Ben een jongen van 21 uit provincie Antwerpen (België dus) en luister naar de naam Davy (ben precies over mijn hond bezig).

Nu ik heb een Octavia II combi 1.9TDI besteld. Nuja besteld, het is een showroom model.. dat schol toch genoeg om net in mijn budget te vallen. Eigenlijk heeft die bak al meer dan ik nodig heb.. behalve ESP nuja voor zover ik dat zal nodig hebben, tis ten slotte ook geen 4WD..

Een ander dingetje dat ik wel jammer vind (maar waar ik het toch niet voor gelaten heb) is het Maxi Dot scherm dat ontbreekt. Met lijkt het net cooler maar het zijn vooral de extra functies die je ook kan instellen die et em doen.

Ik heb op dit (overigens zeer degelijk en eindelijk eens beschaafd!) forum al gelezen dat iemand dit er achteraf heeft kunnen inzetten. De dealer hier zegt mij dat ik dan een heel nieuw instrumentenpaneel moet bestellen: 400euro zonder inbouw. Lijkt me wat overdreven voor een optie van 110euro.
Is dat nog anders op te lossen? En zou ik voor mijn huidige paneel wat kunnen krijgen of is dat voor op zolder?

Zo hele uitleg voor simpele vraag en ik ben nog niet klaar
24.gif


Zou het mij uiteindelijk niet beter uitkomen om dan zo een kabel te kopen zodat ik mijn laptop op mijn O2 kan aansluiten om die andere instellingen zelf te veranderen? Want eigenlijk eens die goed staan blijf je er meestal toch vanaf..

Alvast zeeeer hartelijk bedankt voor jullie info. Als dit als dubbeltopic wordt gezien met de andere maxidot topic ergens ver vanachter dan mijn excuses!

Greetz
Davy

ps: nog een kleine extra: wat is hardwarematig het verschil tussen een auto met en zonder esp? Andere aandrijfsysteem?
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Trol</font><hr />

400euro zonder inbouw. Lijkt me wat overdreven voor een optie van 110euro.

[/ QUOTE ]
Vergelijk het eens met lichtmetalen velgen.
Als je die af-fabriek bestelt dan betaal je de meer-prijs tov standaard velgen.
Maar als je je auto met standaard velgen al thuis hebt staan en je bestelt dan dezelfde velgen dan zijn ze ook een stuk duurder, want je betaalt ze dan dus volledig.

Wat is het verschil met achteraf de standaard display vervangen door een maxi-dot? Het prijsverschil is in dit geval nog hoger omdat het ook nog helemaal geen vervangings- of aftermarketartikel is.

En het is nog niet zo erg als in de bouw, daar betaal je vaak ook nog voor minder-werk. Of te wel je laat iets weg en toch mag je meer dokken.
 

Mark

Banned
Meestal is niet het onderdeel wat de prijs maakt maar de werkuren.
Een stockwagen kopen heeft zijn voor en nadelen, ook ik heb zitten afwegen tussen een stockwagen of ééntje op uw maat uit de fabriek.
Omdat de stockwagen die bij mijn dealer stond voor 99% naar mijn smaak was heb ik daar voor gekozen samen met de bijbehorende korting.
Die 1% waar ik niet tevreden van was was het ontbreken van het maxi-dot display, maar daar liet ik de wagen niet voor staan.
 

Trol

Lid
Mark het lijkt wel alsof wij beide hetzelfde gedacht hebben..
Ik zal er wel mee leren leven mischien maar ergens is het toch beetje 'jammer'
24.gif
.

Maar goed Maxi Dot of paar 1000 euro minder.. tja money talks..
 

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mark</font><hr />

stockwagen

[/ QUOTE ]

Verwoord dat eens voor de Nederlandse lezer,is dat (zo als dat in Nederland genoemd word) een demo wagen?
 

Trol

Lid
Ja Daniel_Fabia.. een wagen die staat de blinken in de showroom( en soms eventueel eens mee gereden wordt in het bijzijn van de dealer).
 
een stockwagen is ofwel een demo-wagen ofwel een wagen die gewoon bij de dealer op voorraad is, tot daar de vertaling voor onze noorderburen
 

Mark

Banned
Een stockwagen (of schowroom model) is een wagen die de dealer in voorraad heeft, er word niet mee proefgereden enkel ingezeten en gebruikt voor uitleg aan eventueel toekomstige kopers.
Deze wagens zijn dus brandnieuw, de mijne had 3km op de teller bij afhaling.
Maar omdat een dealer regematig zijn voorraad wil vernieuwen worden deze met een flinke korting verkocht.
Een Demo wagen word hier een testwagen genoemd, klanten kunnen hierin proefrijden, merendeels zijn dat de aanwezige vervangwagens of halen ze er ééntje bij de inporteur.
Deze wagen worden later gewoon verkocht als 2de hands (gebruikt voertuig).
 

Mark

Banned
Weet ik.
Maar mijn dealer houd zich met zo'n zaken niet bezig, daar vertrouw ik ze op.
Er waren trouwens aan genoeg dingen te zien dat die nog geen meter op straat had gereden (o.a. stond het haar nog op de banden)
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Trol</font><hr />

Een ander dingetje dat ik wel jammer vind (maar waar ik het toch niet voor gelaten heb) is het Maxi Dot scherm dat ontbreekt. Met lijkt het net cooler maar het zijn vooral de extra functies die je ook kan instellen die et em doen.

Ik heb op dit (overigens zeer degelijk en eindelijk eens beschaafd!) forum al gelezen dat iemand dit er achteraf heeft kunnen inzetten. De dealer hier zegt mij dat ik dan een heel nieuw instrumentenpaneel moet bestellen: 400euro zonder inbouw. Lijkt me wat overdreven voor een optie van 110euro.
Is dat nog anders op te lossen? En zou ik voor mijn huidige paneel wat kunnen krijgen of is dat voor op zolder?



[/ QUOTE ]
Om kort te gaan: ik heb het gewisseld. Waarom het zo duur is ?
Een los instrumentenpaneel kent een andere losse prijs dan iets wat af fabriek ingebouwd wordt.
Het ombouwen is een fluitje van een cent, maar er gaat veel tijd zitten in het programmeren. Je moet eerst alle gegevens van de oude teller kopieren, codes opvragen bij de importeur en dan alles weer terugzetten.
Je kunt de complete instrumentenpanelen ook via Ebay krijgen. Er stond er laatst 1 uit de O2 RS te koop. Let wel op dat je de goede pakt. Benzine werkt niet op een diesel.

de oude kun je kwijt op marktplaats. Ik ben de mijne toevallig kwijtgraakt aan iemand die de kap gescheurd had.
 

Trol

Lid
Wat was je totale kostprijs: dus nieuwe+uren-verkoop oude ?

Om me even te richten en dan te beslissen om ik nog een geld op straat ga smijten
winkie.gif
Echt super jullie reacties allemaal! Tof forum!
 

nomad

Senior Member
Als je mazzel hebt kun je tussen de 100 en 200 euro een compleet instrumentenpaneel scoren. Reken daarbij de arbeidsuren van je dealer en je hebt je prijs. Reken op zo'n 400 euro ongeveer.
Let wel op dat je een nieuw instrumentenpaneel krijgt met 0 km erop en de code erbij. Als er al kilometers op staan, dan kunnen deze niet gewijzigd worden !
Het opvragen van alle codes is noodzakelijk, want je startblokkering zit in het instrumentpaneel.
 

Deje

Lid
Volgens mij zit de startblokkering niet alleen in het instrumentenpaneel, maar ook in de andere el. komponenten.
Anders zou het jatten van een Skoda wel erg makkelijk gemaakt worden. (nieuw paneeltje bij Ebay.de met codesticker en racen maar weer...)
Bij GM bijvoorbeeld moet kontakt worden gemaakt met de database van de fabriek als el. komponenten moeten worden gewisseld (via een beveiligde internet verbinding)
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Deje</font><hr />

Volgens mij zit de startblokkering niet alleen in het instrumentenpaneel, maar ook in de andere el. komponenten.
Anders zou het jatten van een Skoda wel erg makkelijk gemaakt worden. (nieuw paneeltje bij Ebay.de met codesticker en racen maar weer...)
Bij GM bijvoorbeeld moet kontakt worden gemaakt met de database van de fabriek als el. komponenten moeten worden gewisseld (via een beveiligde internet verbinding)

[/ QUOTE ]
Bij Skoda dien je bij de importeur een aantal codes op te vragen en dan gaat het pas werken. Dus ff omwisselen is er echt niet bij.
 

Trol

Lid
hoj, dank je!

Ga ik eens een bod op doen. Lijkt het jullie te vertrouwen?
Als ik dit het, wat moet er dan nog aan de wagen gebeuren? Software update of bijvoegen door dealer? Of moeten er ook stuurdozen vervangen worden? Echt bedankt!
 
Bovenaan Onderaan