RS-versie zou wel potentieel hebben, mss niet in Nederland maar in Belgie kan je er met het huidige taxe-klimaat wel enkele kopers mee overtuigen. Markt zal uiteraard wel heel klein zijn.Een RS versie van de Kodiaq daar geloof ik niet in hoor en momenteel zit er nog een gat van 100pk tussen de zwaarste tsi in de Superb en de zwaarste tsi in de Kodiaq.
Denk dat ze qua prijs niet veel voor elkaar onderdoen....
Een full options Superb zit ondertussen al op (schrik niet!!!) ruim 66k € in NL
Een full options Ateca zit op 57k € en de Tiguan op 62k €
Waarschijnlijk zal de Kodiaq dan tussen de 57 en 62 uitkomen vrees ik.....
Een Audi sq5 verkoopt toch ook veel ? Dus waarom niet ?RS-versie zou wel potentieel hebben, mss niet in Nederland maar in Belgie kan je er met het huidige taxe-klimaat wel enkele kopers mee overtuigen. Markt zal uiteraard wel heel klein zijn.
Qua prijzen gaat de kodiaq duurder uitkomen dan een gewone tiguan. Je moet rekenen dat hij 22cm groter is dan de normale tiguan en ateca. Prijsniveau zal als volgt worden: seat ateca - nieuwe skoda yeti - vw tiguan - skoda superb - skoda kodiaq - vw tiguan XL.
Zet 'm op een trailer en hang die achter een Kodiaq 4x4, dan kom je probleemloos tot bij het eigenlijke startpunt van je hobby...Dat maakt het dus allemaal wat lastiger om er wat verder weg mee te gaan terwijl vooral in België en Duitsland de leukere terreinen zijn
@Chatslet De 4x4 van een Kodiaq is natuurlijk geen permanente, zoals bijvoorbeeld bij een Landrover. Maar het is niet zo dat je stilstaat als er 1 wiel van de grond komt. Diff locks worden 'gesimuleerd' door slippende wielen af te remmen. Je komt er in ieder geval veel verder mee dan zonder 4x4.
De typering 'bluf-SUV' vind ik niet correct. Een SUV is auto voor meerdere toepassingen, niet alleen voor terrein.
HET IS NOVEMBER, LAAT DIE PRIJZEN NU MAAR EENS KOMEN.Prijzen komen later ...net op de Skoda site gezien (ipv eind oktober):
"De prijzen van de KODIAQ zijn nog niet bekend. De bekendmaking hiervan is medio november gepland."