invloed rijden op sneeuw met DSG?

EdK

Forumguru
even met de zoekfunctie hier de handige links opzoeken
Daar staat een verwijzing naar skoda tsjechie en daar kun je bijna alle manuals downen en ook in onze moerstaal hollands

cvegreen

Forumguru
[MODERATORBREAK]Er is geen verschil , behalve dan dat het ene in fabia II is en het andere in roomster staat . Dat is het enige verschil tussen die twee. Willen jullie dat samen gevoegd zien ? Dan zal ik dat ergens anders plaatsen zodat het ook kan voor de octavia , en de superB. [/MODERATORBREAK]

RobPG

Lid
Zou wel mn voorkeur hebben om alle info/kennis te bundelen. Roomster + DSG lijkt me niet verschillen van een Fabia + DSG, of Octavia/Superb. Maar ben de TS niet.

Ron467

Actief lid
De achtergrond van mijn vraag was eigenlijk of de ESP/ASR dat standaard bij DSG wordt meegeleverd niet het gevoel van weinig grip veroorzaakt bijv. door voortdurend correcties uit te voeren

In tegenstelling wat rosinfield schrijft; JA als je met grip de tractie bedoeld. Laatst de ASR uitgeschakeld en dan kom ik echt sneller weg uit mijn papperige besneeuwde straat. Met spinnende voorwielen dus.
Alhoewel ik dan ook flink aan het sturen en tegensturen moet omdat de auto dan (ja met winterbanden) ook de hele breedte van de straat nodig heeft:945:
Als je ASR gewoon aanlaat, kom ik ook wel weg evt. met knipperend ASR lampje, maar heel gemoedelijk :xyxthumbs:

Wat je latere post betreft; met goede winterbanden zijn alle (al dan niet bewuste) glijpartijtjes door alle regelingen (meer dan alleen ASR) zeer goed beheersbaar!.

Bovenaan Onderaan