Rosinfield
† In Memoriam
Dacht ook dat het vooral de oudere tsi's zijn waarbij het zich in grote mate voordoet. Verder ook goed om preventief zo nu en dan eens even flink door te blazen.
Ja. Lees dit topic maar eens door. (Of bekijk het filmpje, waarin het allemaal wordt uitgelegd).Het zijn “kool”afzettingen toch?!
Dus als ik maar lang genoeg flink gas geef gaat de “kool” toch verbranden net zoals op de bbq? Er komen dan gloeiend hete uitlaatgassen langs vanaf de egr en de turbo?!
Of denk ik nu verkeerd?
En precies dat gebeurt dus wel.En bovendien; de kleppen bewegen continue, dus er zal wel wat aan blijven “plakken” maar nooit zoveel dat alles helemaal dichtslibt...
De MQB 1.8 en 2.0 TSI blokken doen dat. Die hebben zowel directe, als indirecte inspuiting. Door de indirecte inspuiting zou de koolafzetting in het inlaatcircuit weer moeten worden opgelost.Sommige modernere versies hebben dacht ik een inspuiting die ook de klep reinigt.
Nee de “nieuwere” TSI’s hebben er zeker onder te lijden. Wellicht de 1.8 en 2.0 TSI in mindere mate omdat die een extra injectieventiel in de inlaat hebben voor de kleppen.Dacht ook dat het vooral de oudere tsi's zijn waarbij het zich in grote mate voordoet. Verder ook goed om preventief zo nu en dan eens even flink door te blazen.
Nou, daarmee bof ik dan weerNee de “nieuwere” TSI’s hebben er zeker onder te lijden. Wellicht de 1.8 en 2.0 TSI in mindere mate omdat die een extra injectieventiel in de inlaat hebben voor de kleppen.
Alleen de 1.8 TSI en 2.0 TSI welke gebruikt wordt in MQB platform zeg maar sinds 2014 hebben een extra injector in inlaat traject. Bij alle andere TSI's is het directe inspuiting met dus die vervuiling van de inlaatkleppen