Iphone 3G and Bluetooth Kit

begie

Nieuw lid
Heeft er iemand ervaring met een Iphone 3G (of oude iphone met 2.0 software versie) en de standaard ingebouwde bluetooth carkit van een octavia II (rs)?

Heb nu een HP ding, maar wil dit niet meer. Bluetooth connectie valt weg wanneer hp in standby gaat. Kan dit wel uitschakelen maar dan is de batterij ook zo leeg. Bijkomend groter probleem is dat er een fameuze memory leak is zodoende dat na een paar keer connecteren en verbreken er geen vrij memory meer is op de hp en ik hem dan maar moet resetten...

Zodoende wil ik overschakelen naar Iphone maar wil dan wel eerst weten of deze zonder problemen werkt met de af fabriek bluetooth carkit...

Thnx...

vdijk

Lid
ik denk dat er maar weinig mensen zijn (in NL) met een Iphone 3G. Iedereen wil wel zo'n ding hebben. Weet trouwens niet eens of er ook een Bluetooth module opzit ??

Normaal gesproken kan met iedere telefoon met BT een connectie gemaakt worden met de BT-carkit, echter is het niet altijd zo dat de telefoonnummer dan ook op de maxi-dot te zien zijn. De telefoon moet dan speciale software hebben, volgens mij is dit SAM of SIM (zoek het even op dit forum)

succes

begie

Nieuw lid
Maakt in principe niet uit of het met een nieuwe 3G Iphone is, of met een oude versie Iphone met nieuwe software versie erop, zou zelfde resultaat moeten geven. (zit wel degelijk bluetooth op).

En spijtig genoeg is het niet altijd zo simpel als effen kijken welke standaarden erop zitten. Zoals al gezegd, mijn HP heeft alles wat nodig is, maar werkt daarom nog niet correct..(of zelfs ver van...)

Dus als er iemand ervaring moest hebben, ik hoor het graag....

higgy

Forumguru
Ik weet dat er voor de HP (ik had een Ipaq 1940 tot 'ie gejat werd) een programmaatje is dat BT-Fix heet.
Laat ik dat (toeval bestaat niet?) nou net gisteren van mijn pc hebben gewist...

Even googlen wellicht (btfix of bt-fix) ?

Klaasje

Forumguru
Als de iphone bluetooth SAP protocol ondersteunt (wat hij denk ik wel kan) kun je sowieso namen, en oproeplog op scherm zien en in MaxiDot Display

vdijk

Lid
ik denk dat er maar weinig mensen zijn (in NL) met een Iphone 3G. Iedereen wil wel zo'n ding hebben. Weet trouwens niet eens of er ook een Bluetooth module opzit ??

Normaal gesproken kan met iedere telefoon met BT een connectie gemaakt worden met de BT-carkit, echter is het niet altijd zo dat de telefoonnummer dan ook op de maxi-dot te zien zijn. De telefoon moet dan speciale software hebben, volgens mij is dit SAM of SIM (zoek het even op dit forum)

succes

Als de iphone bluetooth SAP protocol ondersteunt (wat hij denk ik wel kan) kun je sowieso namen, en oproeplog op scherm zien en in MaxiDot Display

dat bedoelde ik inderdaad SAP (ipv SAM of SIM)

begie

Nieuw lid
Ik heb half internet al zitten te zoeken, maar niet direct iets gevonden.
Maar maakt nu ook niet zo veel uit, een collega van mij heeft een Iphone besteld, vanzodra deze aankomt probeer ik hem uit en als alles werkt zal ik de HP niet meer lang nodig hebben....

Thnx voor de hulp

LenK

Forumguru
Skoda en iPhone ?

No-nonsens auto met "lifestyle hype" aan boord past dat bij elkaar ?

TL@

Forumguru
Tuurlijk past dat.

Als dat kreng niet zo duur zijn, had ik ook 1 maar 525€ voor een gsm, nee dank je.

begie

Nieuw lid
Of dat nu past of niet is voor mij van geen belang...
- Skoda 1.9 RS is leasewagen van bedrijf...moet binnen bepaald budget en wou een sportieve wagen met alles erop en eraan, en niet de zoveelste BMW 318D zonder opties.... (ondertussen zijn er al heel wat BMW rijders die maar graag ook eens met de skoda willen rijden....maar mooi niet...)

- Iphone is vooral voor bedieningsgemak en mogelijkheden. Daarboven is een degelijk PDA bijna even duur als een Iphone...(heb nu dus HP Ipaq en koste toen ook tegen de 500€)

TL@

Forumguru
Ik heb een SE W950i die (bijna) alles kan wat een pda (en iPhone) kan en koste maar 200€.

Maar ja, dat is iets dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken. Als jij het waard vind, dan is dat goed. Ik vind het van het goede teveel.

LenK

Forumguru
Ik heb een SE W950i die (bijna) alles kan wat een pda (en iPhone) kan en koste maar 200€.
Kijk, dat past nou bij een Skoda rijder: waar voor je geld willen :xyxthumbs: en niet die 6x te dure éénkennige Apple meuk.

Gieliovd

Forumguru
Kijk, dat past nou bij een Skoda rijder: waar voor je geld willen :xyxthumbs: en niet die 6x te dure éénkennige Apple meuk.
No offense maar doe mij die Apple meuk maar want die SE meuk die is serieus anders.

Ik heb momenteel WM 6.1 op een HTC en veel achteruit wil ik niet qua openheid en mogelijkheden.

TL@

Forumguru
Op de W950i draait Symbian UIQ3, best open dus, veel beter dan WM6.1
WM is niet echt geschikt voor een telefoon die je zonder stylus wilt bedienen.

Gieliovd

Forumguru
Dat ben ik met je eens. Helaas moet ik ook mededelen dat na iets van 10 maanden uiterst voorzichtig gebruik er nu al meer dan 6 toetsen kuren beginnen te vertonen, van het toetsenbord aan de binnenkant.

Zit je met je 700 euro toestel waarvan de toetsen niet werken.

Toch denk ik dat wanneer de grafische snelheid zou worden opgeschroeft en het besturingssysteem niet te vol wordt geladen, er wat handige tools opgezet worden om duimbediening makkelijker te maken en zo nog wat tweaks, het een fijne oplossing is.

Ik vind WM toch wel fijn. Alleen ik zou die Iphone 3G toch ook wel willen hebben, al was het voor de opslagruimte, muziekfunctie die toch wat beter is, de gyrosensor, het fantastische scherm...

Alleen Apple, ik hou niet van dat opdringerige.

Voor de mensen die dit eventueel willen testen.
Ik heb een Apple Iphone.
Heb alleen mijn nieuwe auto nog niet.
Maar ben altijd bereid om dit een keer bij iemand anders in de auto te testen.

Misschien kan ik dit bij de dealer wel even testen.

Zijn er mensen die hier belang bij hebben?
Dan rij ik morgen even langs de dealer.

Groet,

Hesdy

begie

Nieuw lid
Voor de mensen die dit eventueel willen testen.
Ik heb een Apple Iphone.
Heb alleen mijn nieuwe auto nog niet.
Maar ben altijd bereid om dit een keer bij iemand anders in de auto te testen.

Misschien kan ik dit bij de dealer wel even testen.

Zijn er mensen die hier belang bij hebben?
Dan rij ik morgen even langs de dealer.

Groet,

Hesdy

Bedankt voor het aanbod.....
en heb dan toch maar besloten de iphone te kopen juist voor ik op verlof vertrok met de auto.....en ik heb nog geen minuut spijt van gehad...
- bluetooth verbinding werkte van de eerste keer en blijft gewoon werken zoals het hoort.....een hele verbetering tov de hp....

DUS voor andere geintreseerden, het werkt gewoon

tlpeter

Actief lid
Mijn collega heeft een HP toestel en is amper te verstaan door echo
Dit is alleen als het toestel connectie heeft met bluetooth

jbr66

Nieuw lid
Bedankt voor het aanbod.....
en heb dan toch maar besloten de iphone te kopen juist voor ik op verlof vertrok met de auto.....en ik heb nog geen minuut spijt van gehad...
- bluetooth verbinding werkte van de eerste keer en blijft gewoon werken zoals het hoort.....een hele verbetering tov de hp....

DUS voor andere geintreseerden, het werkt gewoon

Werkt alles? Dus ook adressen synchroniseren en zichtbaar op dot-matrix scherm? Heb zelf een Nokia N73 en moest daarvoor een programma van Nokia opzetten om dat laatste voor elkaar te krijgen. Heb daar soms nog wel problemen mee als ik gebeld ben, dan is de Columbus de namen kwijt...

Bovenaan Onderaan