Irritant

Als je achterdeuren dichtgooit hoor je echt een heeel irritant "klik-klik" vanuit zijflanken achterkant. Het is net of de deur rammeld dichtgaat. heel irritant! hebben jullie hier ook last van en waarvan is dat geklik?

Monteurtje

Forumguru
Dat kan kloppen. Dat is een soort 'ontluchtingspaneel'. Met lamellen. Dat zorgt ervoor dat de druk/lucht weg kan als je de deur dicht gooit. Het paneel zit achter de bumper.

MarijntjeTDI

Actief lid
Is dit niet de begrenzerstang van de deur? of zit ik helemaal verkeerd te denken? soms klikt die wel eens als de torxschroefjes loszitten.

Nou het vreemde is dat je het geluid exact hetzelfde hoord als je de deur hard dichtgooit of hem fluweel zacht met handgreep uitgetrokken dichtdrukt.....zodra hij carroserie raakt is het..."KLIK-KLIK"....het wordt een obsessie zo gek wordt ik ervan. volgende moet de wagen tch naar dealer dan zal ik die ook eens laten luisteren...

Monteurtje

Forumguru
Probeer het eens met ramen open. Dan hoeft de druk niet weg via dat paneel. Maar is makkelijk te achter halen of het paneel de oorzaak is of iets anders. Via de onderkant kun er volgens mij wel bij.

MarijntjeTDI

Actief lid
KLIK KLIK klinkt me (woordgrapje...) mechanisch in de oren. Had dit toen we onze auto ophaalden in het voorportier. Dit bleek die losse begrenzer te zijn maar vanachter de computer is het moeilijk te beoordelen wat het is.

M

melkerbout

Volgens mij hoort dat bij de Octavia, ik heb dit in een eerder topic ook al aangegeven. Een collega van mij heeft het ook dus volgens mij hebben alle Octavia's (iig de FL) hier last van.
Dealer zegt inderdaad dat het de lamellen zijn van de ontluchting en dat het erbij hoort.
Ik ben van plan om als het wat beter weer is te kijken of ik erbij kan komen en om dan te kijken of ik met een stukje tape aan de randjes (dus niet dicht tapen anders krijg je je deuren niet meer dicht whaha) of wat dan ook het geluid kan opheffen.
Het rammelt bij mij namelijk ook onder het rijden over een klinkerweg of een drempel.

Spaced

Senior Member
Net even geverifieerd bij mijn eigen Octavia. Ik hoor niks. Mijn auto is echt totaal rammel en kraak-vrij

net dealer gesproken, waarschijnlijk (inderdaad monteurtje0 het ontluchtingsklepje.....volgende gaat hij toch naar de dealer dus dan kijken ze ernaar!

lijkt als er een klpje zit dat er een dempertje op moet zitten oid....

Monteurtje

Forumguru
Het waren altijd een soort rubberen lapje. Misschien hebben ze het verandert. Want mij ook al een paar keer opgevallen en altijd bij de Octavia FL. Als ik of een collega een trekhaak monteerd zal ik even kijken.
@Kensei. Ik weet niet alles. Was het maar waar, dan is hete en stuk makkelijker storing zoeken.

Fabia

† In Memoriam
Maar toch erg handig een monteur op het forum. Je bent een goede hulp voor ons.

cvegreen

Forumguru
We hebben inderdaad een paar heel technisch aangelegde mensen op het forum , monteurtje en Ronnie kunnen toch heel technische zaken aan zou je zo denken he . In fabia 2 is er daar een heel technisch verhaal aan de hang over turbo en allerhande zaken over GL aanpassingen . Voor mij heel moeilijk , maar voor onze leden precies heel intersant . Dat soort verhalen brengt het forum tot een hoger niveau vind ik .

Nou de wagen is gisteren naar de dealer geweest en het klepperen is inderdaad afkomstig van de lamelletjes van de ontluchtingskanalen achter bij de bumper....enige wat hieraan te doen is ze dichtmaken, lijkt me geen goed plan. kortom maar leren leven met het het klepperen...nog steeds IRRITANT!

Ronnie

Forumguru
Het is een onderdeel van een tientje, vroeger zaten er altijd viltstrips opgeplakt, of een rubberflap, kennelijk dus niet meer......

Monteurtje

Forumguru
Afgelopen week weer eens een trekhaak gemonteerd. En gekeken naar het onluchtingspaneel. Bij die auto waren het gewoon rubberen flapjes. Deze auto was ongeveer een half jaar oud.

Die van mij is eind februari 2011 geleverd...is echt geen rubber flapje bij mij, je hoort de harde lamelletjes dichtklapperen...

Bovenaan Onderaan