Irritant

Rob

Forumguru
Mag ik zo vrij zijn om deze oude koe even uit de sloot te halen?

Het geklapper vanuit de onderkant bij het sluiten van de portieren is ook bij mijn O2FL aan de hand. Het is voor mij een grote irritatie factor. Het is mij al wel opgevallen dat het niet gebeurd als een andere portier of bijvoorbeeld de achterklep nog openstaat. Dan is het de fijne doffe plof die ik gewend was van de O2 PFL.

Is er iemand die kan uitleggen waar dit klepje zich bevind en is deze eenvoudig bereikbaar? Ik denk er aan om er van die stoelpootviltjes tussen te monteren zodat het geklapper verleden tijd is maar het klepje nog steeds kan
doen waar het voor ontwikkeld is... Zal niet voor niks zijn, lijkt me.

Groet! Rob
 

Joske

Forumguru
Als ik het mij nog goed voorheb zit die rechtsachteraan en moet je het kunnen zien zitten achter de bumper, maar zou ook kunnen dat de bumper er af moet. Maar @Monteurtje gaat dit kunnen bevestigen ;)
 

Joske

Forumguru
zoiets is het alleszins en de locatie komt volgens mij ook overeen met een O2 FL

743f06440d87355ed2e11c3d5bdfd.jpg
 

Joske

Forumguru
haha, neen hoor, Google is your second best friend :D

heb het origineel gevonden in Elsawin: (klopt idd volgens locatie)

Elsawin stelt dat de achterbumper toch uitgebouwd moet worden om dit deftig te kunnen bereiken hoor.

S80-0123.png
 

Rob

Forumguru
Hmm dat is jammer. Laat ik nou net geen fervent sleutelaar zijn.... Ik houd altijd schroefjes over, zeg maar :D
 

Rob

Forumguru
Dit is volgens mij al genoemd in dit topic, de klepjes zitten daar om de overdruk in de cabine kwijt te raken tijdens het dichtgooien van een deur
Dat had ik inderdaad gelezen, maar waarom is het in de eerste plaats zo belangrijk om overdruk kwijt te raken? De ruiten zullen toch niet springen als je deuren sluit zonder overdruk klepjes, lijkt me?
 

Joske

Forumguru
Op die manier krijg je ook makkelijker de koffer dicht.. Probeer het maar eens voor de aardigheid, met een deur open (of raam) de koffer dicht proberen gooien of met alles potdicht. Verschil kan groot zijn ;)
 

Rob

Forumguru
Op die manier krijg je ook makkelijker de koffer dicht.. Probeer het maar eens voor de aardigheid, met een deur open (of raam) de koffer dicht proberen gooien of met alles potdicht. Verschil kan groot zijn ;)

Met een "open deur" slaat de koffer in ieder geval zonder klik-klak van de klepjes dicht, maar dat is een "open deur" intrappen :maakmegek:

Nee zonder gekheid, het is duidelijk dat de klepjes er dus niet voor niets zitten. Nu nog overpeinzen hoe ik ze ga bereiken.. Eerst maar eens onder de auto gaan liggen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Makkelijker sluiten van de deuren is eerder een bijproduct, denk ik - het hoofddoel zal toch zijn om de ingelaten ventilatielucht ook weer af te kunnen voeren. Anders zul je bij gesloten ramen - dus meestal als de airco aanstaat - überhaupt nauwelijks ventilatie hebben...
Is op zichzelf trouwens niks nieuws, hoor. :pardon: Ik kan me nog goed herinneren dat zulke afvoerroostertjes als noviteit werden ingevoerd (destijds in de C-stijlen) zodat je bij slecht weer die driehoeksruitjes vooraan kon dichthouden opdat 't niet inregende.
Late jaren '60 of zo, gok ik (huurde destijds wel eens een Ford Cortina en die had dit ook, meen ik... net als wat later bepaalde kever modellen ("hardloopkever met oortjes").
 
Bovenaan Onderaan