Is dit iets? NANO

Desperado

Forumguru
Niet iedereen is er wild van vanwege het gevaar van opname in het lichaam van de nanodeeltjes ofzo. Maar dat boeit mij niet en dus gebruik ik het gewoon. En het bevalt mij heel goed.

CDK

Forumguru
Het werkt super, maar ik ben er "bang" van, nano deeltjes zijn zo klein dat ze gemakkelijk je bloedbaan / organen binnen dringen, het zou zomaar "het nieuwe asbest" kunnen zijn.....

turboturbo

Forumguru
Wat verschilt dit van bv producten als rain-x? Dat is toch ook nano spul?
Viel me inderdaad al op dat dat goedje vrij maf ruikt....

Joske

Forumguru
Wat verschilt dit van bv producten als rain-x? Dat is toch ook nano spul?
Viel me inderdaad al op dat dat goedje vrij maf ruikt....
Wat is daar nano aan?

Gewoon een mix van solventen dat je aanbrengt, het verdampt wat, vandaar dat je het ruikt :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru

Een mondkapje is voor nanodeeltjes net zo effectief als voor rondvliegende straatklinkers, daarom zie je de ME ook altijd met mondkapjes ;) Serieus: nanodeeltjes zijn gewoon veel te klein, en het grote probleem is dat de risico's vrijwel volledig onbekend zijn, vandaar dat ik het net als eerder in dit topic al eens 'het nieuwe asbest' heb genoemd.

Toen ik nog helemaal niets wist van de gevaren van nanodeeltjes ook ooit eens een 'nano-middeltje' op mijn ramen gesmeerd omdat het je ramen schoon zou houden. Resultaat was dat er juist meer vuil aan de ramen bleef plakken, en het middel zelf was er zelfs na een paar jaar nog niet helemaal af. Tegenwoordig loop ik met een grote boog om nano-middelen heen (als ik het weet).

Rain-X heeft bij mijn weten geen nano-deeltjes, en oplosmiddelen zijn ook niet gezond, maar de risico's daarvan zijn ondertussen wel bekend.

MacManiac78

Forumguru
Rain-X bevat ook nanotechnologie. Het werkt wel, maar je moet het bijhouden anders krijg je alsnog een witte waas. En het is HEEEL moeilijk weer van de ruiten af te krijgen!

peterrapid

Forumguru
Al die nano-zooi probeer ik vanaf te blijven, schijnt dat het heel goed werkt maar als je wil veranderen of andere producten gebruiken dan is het een klere-zooi om eraf te krijgen en moet je vrij agressief polijsten. Vriend met Golf IV heeft hetzelfde voor gehad, auto was behandeld door dealer zelf maar gewoon gewassen en treatment opgezet zonder krassen en dergelijke te voorbehandelen.

Cordoba

Forumguru
Opvallend: ik kon me niet voorstellen dat ik het over het hoofd gezien had op mijn flesje, en daar staat het inderdaad niet op. Overigens staat op mijn flesje (200ml): "RainX R
Rain
Repellent
"

Verder alle tekst alleen in het Engels, ook op de achterzijde.

Edit: ik heb een geel flesje, eens kijken of het flesje van @turboturbo soms een net iets ander product is.

Edit2: dit is het middel dat ik heb (maar dan met de oude formule, niet de nieuwe verbeterde)
100670.jpg

Gezien het zwarte flesje krijg ik het vermoeden dat de foto van turboturbo mogelijk van het anti-mist middel is, hoewel de tekst op die foto het over 'anti-regen' heeft
102649.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan