Is dit iets? NANO

EdK

Forumguru
Jongens zien jullie dan RainX op dat flesje staan ??
Zijn ook meerdere hondjes die niet allemaal Bello heten.....

RAIN.jpg

Joske

Forumguru
Ik had het ook al gezien.. het is Rain Clear

Rain Clear Gel is de geavanceerde Rain Clear oplossing die regen, motsneeuw en sneeuw afstoot bij contact. Rain Clear Gel is sterk geconcentreerd, bevat geen VOS, is niet ontvlambaar, is onbrandbaar en niet giftig. Gemakkelijk aan te brengen als een wax. Met een tube van 150 ml doe je 3 maal zo lang als met een gewone vloeistof. Rain Clear Gel kan gemakkelijk en zonder zorgen bewaard worden in je auto.

Op het (nieuwe??) etiket is trouwens die claim dat ze nano-technologie bevat er reeds af? :)

101363.jpg

Joske

Forumguru
Neen, dat zegt het niet Ed, maar als fabrikant die achter zijn product staat.. Gaat zo een "eye-catcher" toch niet zo maar van de verpakking halen? Zou verwachten dat zo een claim nét meer verkoopt?

(er vanuit gaande dat dit werkelijk het "nieuwe" etiket is uiteraard..)

EdK

Forumguru
Wel dat nano is natuurlijk niet van gister, en er komen steeds meer verhalen dat het niet zo goed is voor den gezondheid.
En dit kan zomaar een reden zijn voor een producent om de tekst van zijn product te verwijderen....
Maar zegt dit ook of het werkelijk uit het product zelf is verwijderd ??
Want als ze een revolutionaire vervanger zouden hebben zou dat allang met nog grotere letters op het product staan hoor...

Cordoba

Forumguru
Ah duidelijk het was dus geen RainX, overigens dat je het op RainX niet op het etiket vindt, wil niet zeggen dat het daar dan niet in zit. Overigens zijn gebruikers van beiden (Rain Clear én RainX) over het algemeen enthousiaster over RainX.

turboturbo

Forumguru
Sorry voor de verwarring jongens, ik gebruik idd niet het middeltje van het merk rain-X als zodanig, maar een ik denk B-merk variant.

Ik noemde het even als zodanig net als dat je vloeibaar schuurmiddel van het huismerk nog steeds Jif noemt ☺.

Ik vroeg me dus af of dergelijke middelen die je ruiten hydrofobisch maken, ook nano technologie bevatten.....
Maar misschien kun je deze producten niet over één kam scheren.

Laatst bewerkt:

MacManiac78

Forumguru
Het ene middel is bedoeld voor dee binnenzijde van de ruit, de andere voor de buitenzijde van de ruit. Allemaal heel leuk, maar de samenstelling is identiek. Nogmaals, het werkt PRIMA, maar... heel moeilijk te verwijderen. De nanodeeltjes 'kruipen' in de oneffenheden in het oppervlak, zodat regendruppels moeilijker aan het oppervlak hechten. Om deze nano-deeltjes weer te verwijderen, moet je dus ook weer een nano-vezeldoekje gebruiken. Maar aangezien er slechts micro-vezeldoekjes te krijgen zijn...... adviseer ik negatief.

Bovenaan Onderaan