Jaaaaaahhh, we hebben weer een storing!

SuperBeeb

Forumguru
Vandaag bij het wegrijden kreeg ik een melding dat ik naar m'n koplampen moest kijken, en ging er een geel lampje-lampje branden. Bij een tussenstop gekeken, alles brandt, ook de dagrijlampen, bij het inschakelen doen de Xenos-lampen hun dansje, niets te merken. Het gele lampje bleef echter branden, ook toen ik weer startte en wegreed. Weet niet ik toen weer de foutmelding in het display kreeg.
Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn? Weer gremlins?
upload_2014-10-4_20-42-28.jpeg

ertromp

Forumguru
En lopend rond je auto geen defecte lampjes?
Wellicht een keer bij iemand met VCDS het storingsgeheugen laten uitlezen

Cordoba

Forumguru
Vandaag bij het wegrijden kreeg ik een melding dat ik naar m'n koplampen moest kijken, en ging er een geel lampje-lampje branden. Bij een tussenstop gekeken, alles brandt, ook de dagrijlampen, bij het inschakelen doen de Xenos-lampen hun dansje, niets te merken. Het gele lampje bleef echter branden, ook toen ik weer startte en wegreed. Weet niet ik toen weer de foutmelding in het display kreeg.
Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn? Weer gremlins?

Probeer eens een paar ordentelijke Xenonlampen, in plaats van die goedkope rommel van de Xenos.:D

Overigens ook je kentekenverlichting gecheckt? Daar wordt nog wel eens overheen gekeken, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat de generatie van jouw auto daar een andere melding voor geeft.

SuperBeeb

Forumguru
Ooohhh, is het Xenon? :tegek: Ik heb deze theelichtjes voorin, heet dat zo?

Volgens mij was de melding vrij expliciet, rechtsvoor geloof ik. Maar was te druk met wegrijden, heb het niet goed gezien. Morgen nog maar eens checken. En anders maar weer eens op de koffie bij de dealer, ben er al een tijdje niet meer geweest :D

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt erg op een enige tijd (1,5 à 2 jaar of zo?) geleden veel voorkomende storing waar mijn Fabia ook last van had. Na een paar van die spookmeldingen op een parkeerplaats diverse vergeefse rondjes om de auto te hebben gemaakt (en altijd in de ze*kregen natuurlijk), heb ik me bij de dealer gemeld en die heeft de BCM vervangen. Sindsdien nooit meer last gehad.

Cordoba

Forumguru
Inderdaad @Canon-Eye een aantal jaren terug waren er bij diverse VAG-merken/modellen exemplaren met onverklaarbare foutmeldingen over kapotte verlichting. Ik dacht dat de meeste gevallen destijds geholpen zijn met een software update. @SuperBeeb misschien bij de dealer even checken of jouw Superb misschien een software update mist.

Bakkertje

Forumguru
Zoals eerder gezegd loop even een rondje om de auto. Die van mij gaf laatst aan dat er rechtsachter een lampje stuk was terwijl het lampje linksvoor stuk was.

EdK

Forumguru
mmm bij mij geeft de maxidot aan welk lampje stuk was.
En krijg je voor / tijdens starten vlug te zien en dan ook weer naderhand op te vragen in maxidot.
En zolang lampje niet is verwisseld blijft dat stomme gele lampie dan in dashboard branden....

Bakkertje

Forumguru
@EdK bij mij gaf de maxidot aan dat er een ander lampje stuk was dan in de werkelijkheid. Maxidot gaf rechtsachter aan terwijl er linksvoor daadwerkelijk een lampje stuk was.

Bakkertje

Forumguru
yep, je wilt niet weten hoe vaak ik naar het lichtje rechtsachter heb gekeken voordat ik er uiteindelijk achter kwam dat ie linksvoor stuk was.. :D

EdK

Forumguru
Nooit blind van computerstoringen en hun teksten uitgaan, is door mensen handen gemaakt dus kan dus gewoon fout gaan

Arnoldotje

Forumguru
Ik had een soortgelijke melding in mijn O3.
Bij mij was het vooral dat hij de melding gaf als al rijdend de sensor de koplampen activeerde.
De dealer heeft uiteindelijk de besturingsunit (?) van de xenon-koplampen vervangen.
Toen heb ik nooit weer een melding gehad.

Bovenaan Onderaan