Weer een maandje verder na mijn laatste post. Valt ook weinig te melden en alleen maar klagen hier is ook niet leuk
Maar goed. Vanmorgen wilde ik de CitiGo en de Enyaq voorverwarmen vanuit de app en ja: je raad het al, na een aantal "stabiele weken" vanmorgen geen connectie mogelijk met de servers. Echt bloedirritant dat je via een server moet connecten met een auto die voor je huis staat geparkeerd. Kijk ik naar die 17 jaar oude California op onze oprit: gewoon een losse afstandsbediening en klik, klaar...
Afijn, dan maar in een koude auto op stap. Er zijn ergere problemen maar toch. Direct bij het wegrijden viel m'n oog op een oranje accu-lampje in het dash. Ai, direct even langs Skoda Ames gereden (ben er geen klantymaar was meest op de route), de 12V accu laten doorgemeten en die was een heel eind op. Net 3 jaar en 51000 kilometer verder. Accu laten vervangen en lampje is uit.
Maar daar komt het. Er werd mij een verhaal verteld waar ik geen snars van geloof: "U heeft nog een update openstaan naar 3.7". Ik zeg: "Dat klopt, maar ik heb een hekel aan updates bij Skoda omdat ik best wel wat vervelende ervaringen heb met de combi Skoda en systeemupdates". Er werd instemmend geknikt, maar werd mij verteld: "Dat uw 12V accu nu al defect is gegaan kan heel goed komen omdat u de update nog niet heeft gedaan". Ik zeg: "Beste man, geloof je dat nu werkelijk zelf. Die update naar 3.7 gaat er niet opkomen voorlopig".
Ben ik nou zo gek of ...