Tipu

Lid
@Tipu : jij laat je wel makkelijk afschepen, met een auto waar 8 jaar garantie of max 160.000 km op de batterij zit…
Contractueel staat in lease contract dat ze klasse VW UP als vervagende auto leveren bij reparaties. Maar ze hebben ook nooit rekening gehouden met wachttijden van 8-10 weken. Na advies bij paar bevriende relaties, kreeg ik advies dat ik juridisch weinig kan doen tegen standard VW UP als vervanger daar het in leasecontract staat.
Daarom heb ik extra bijbetaling gedaan, daar ik geen zin heb zolang in zo kleine auto te rijden. En nu weer Enyaq als vervanger rijd.


Maar als je tips of advies hebt, die ik richting Skoda of leasemaatschappij kan gebruiken, dan hoor ik het graag. Thanks
 

SteGo

Donateur
Op kantoor zijn ze niet altijd blij met me als ik zo'n jonge gast mee krijg.
Want tweede wat ik zeg is , vriend moet je goed luisteren ! Als jij interesse en inzet toont dan wil en kan ik je een boel leren.
Ik werk dan weliswaar in een andere sector (automotive-groothandel), maar ik zie ook een gigantisch verloop aan personeel. Met name bij de chauffeurs is het een komen en gaan. Waar je een jaar of 15 geleden nog wel mensen aantrok die ook affiniteit hebben met auto's en de sector waarin we werken is dat nu bijna weg. Je werkte ze in, gaat een paar dagen met ze mee en legt ze uit hoe onze werkwijze is maar dat vliegt al snel het raam uit zodra ze alleen op pad zijn, uitzonderingen daargelaten gelukkig. En als je dan kijkt hoe vaak en snel ze zich ziekmelden tegenwoordig ... ongehoord.
Een nieuwe collega inwerken voelt tegenwoordig haast als zonde van je tijd, ik heb meer te doen. :rolleyes:

Ik heb zelf wel eens zitten kijken naar eventuele omscholing om in de techniek aan de gang te gaan, maar het valt me daar vaak op hoeveel noten de werkgevers nog op hun zang hebben. Zoveel eisen aan vooropleiding e.d. terwijl je iemand die gemotiveerd is en écht interesse heeft ook prima in-house de kneepjes van het vak zou kunnen bijbrengen. Maar dat zal dan wel weer te simpel gedacht zijn ...

Ontopic;
Jeetje wat een slecht verhaal zeg over die Enyaq's zeg. 50k€ uitgeven levert je bij VAG kennelijk geen genot op maar enkel een hoop kopzorgen en irritaties. :pieker: Dat is bij de beesten af. :confused:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
@Tipu : vervangen van batterijcellen werd bij mij afgehandeld door de dealer en die stelde ook gelijkwaardig vervoer ter beschikking.
Ging in feite buiten de leasemaatschappij om, aangezien het garantie was.

Volgens mij hadden wij toen vrijwel gelijktijdig een soortgelijke storing aan de wagens…
 

Tipu

Lid
oh. Dealer waar ik mijn auto ingevoerd heeft, gaf VW UP.

Welke dealer was het bij jou?
Dan ga ik aankaarten bij leasemaatschappij dat ze kosten moeten claimen bij Skoda/dealer ipv hoge kosten aan mij doorbelasten.
 

hemi24

Forumguru
Bij mij was het Century die mij prima heeft geholpen.
Jij bent wel een leuke melkkoe voor je leasemaatschappij:
En een auto waar je niet in kunt rijden én nog extra betalen voor vervangend vervoer…
 

Japanese Power

Donateur
Weer een maandje verder na mijn laatste post. Valt ook weinig te melden en alleen maar klagen hier is ook niet leuk ;)

Maar goed. Vanmorgen wilde ik de CitiGo en de Enyaq voorverwarmen vanuit de app en ja: je raad het al, na een aantal "stabiele weken" vanmorgen geen connectie mogelijk met de servers. Echt bloedirritant dat je via een server moet connecten met een auto die voor je huis staat geparkeerd. Kijk ik naar die 17 jaar oude California op onze oprit: gewoon een losse afstandsbediening en klik, klaar...

Afijn, dan maar in een koude auto op stap. Er zijn ergere problemen maar toch. Direct bij het wegrijden viel m'n oog op een oranje accu-lampje in het dash. Ai, direct even langs Skoda Ames gereden (ben er geen klantymaar was meest op de route), de 12V accu laten doorgemeten en die was een heel eind op. Net 3 jaar en 51000 kilometer verder. Accu laten vervangen en lampje is uit.

Maar daar komt het. Er werd mij een verhaal verteld waar ik geen snars van geloof: "U heeft nog een update openstaan naar 3.7". Ik zeg: "Dat klopt, maar ik heb een hekel aan updates bij Skoda omdat ik best wel wat vervelende ervaringen heb met de combi Skoda en systeemupdates". Er werd instemmend geknikt, maar werd mij verteld: "Dat uw 12V accu nu al defect is gegaan kan heel goed komen omdat u de update nog niet heeft gedaan". Ik zeg: "Beste man, geloof je dat nu werkelijk zelf. Die update naar 3.7 gaat er niet opkomen voorlopig".

Ben ik nou zo gek of ...
 

hemi24

Forumguru
Zou best kunnen dat 3.7 een betere afstemming heeft voor het (op)laden van de 12V accu.

Ik zou direct terug hebben gevraagd, dat als dat bekend is, het vervangen van de accu blijkbaar onder een terugroepactie zou moeten vallen?!?
 

EdK

Forumguru
Ben ik nou zo gek of ...
JA dat klopt !!
Maar vraag je hiermee niet naar de bekende weg ??
En ja dat online liggen met de wagen aan de servers , het blijft zo mooi !!
Maar voor wie eigenlijk ? Je geeft zelf al aan dat met slaapbusje het ook prima met de AB werkt, zolang de batterij uiteraard vol is !
Maar ja heel de wereld wil via de cloud werken.......... want dat is makkelijk ( ???? )
En ja dat je accu van 12V nu al zo vlug defect is komt echt doordat je die update niet doet hoor !
Want in die update staat dat de laadspanning van de spanningsregelaar is verlaagd omdat hij met een te hoge spanning je accu laad met versie 3,4 :deuk:
 

Japanese Power

Donateur
Zou best kunnen dat 3.7 een betere afstemming heeft voor het (op)laden van de 12V accu.

Ik zou direct terug hebben gevraagd, dat als dat bekend is, het vervangen van de accu blijkbaar onder een terugroepactie zou moeten vallen?!?

Daar heb je wel een punt. Ik ga dat nog eens navragen. Maar ik ben op meerdere punten zo klaar met deze auto dat ik blij ben als hij wordt ingeleverd. Ook al rijdt hij verder heerlijk…

En dat zou betekenen dat de hele periode van 2.0 en 3.0 software de accu naar de filistijnen heeft geholpen. Gaan ze nooit toegeven…
 
Bovenaan Onderaan