Op kantoor zijn ze niet altijd blij met me als ik zo'n jonge gast mee krijg.
Want tweede wat ik zeg is , vriend moet je goed luisteren ! Als jij interesse en inzet toont dan wil en kan ik je een boel leren.
Ik werk dan weliswaar in een andere sector (automotive-groothandel), maar ik zie ook een gigantisch verloop aan personeel. Met name bij de chauffeurs is het een komen en gaan. Waar je een jaar of 15 geleden nog wel mensen aantrok die ook affiniteit hebben met auto's en de sector waarin we werken is dat nu bijna weg. Je werkte ze in, gaat een paar dagen met ze mee en legt ze uit hoe onze werkwijze is maar dat vliegt al snel het raam uit zodra ze alleen op pad zijn, uitzonderingen daargelaten gelukkig. En als je dan kijkt hoe vaak en snel ze zich ziekmelden tegenwoordig ... ongehoord.
Een nieuwe collega inwerken voelt tegenwoordig haast als zonde van je tijd, ik heb meer te doen.
Ik heb zelf wel eens zitten kijken naar eventuele omscholing om in de techniek aan de gang te gaan, maar het valt me daar vaak op hoeveel noten de werkgevers nog op hun zang hebben. Zoveel eisen aan vooropleiding e.d. terwijl je iemand die gemotiveerd is en écht interesse heeft ook prima in-house de kneepjes van het vak zou kunnen bijbrengen. Maar dat zal dan wel weer te simpel gedacht zijn ...
Ontopic;
Jeetje wat een slecht verhaal zeg over die Enyaq's zeg. 50k€ uitgeven levert je bij VAG kennelijk geen genot op maar enkel een hoop kopzorgen en irritaties.
Dat is bij de beesten af.