Hoi Allen!
Sinds augustus ben ook ik eigenaar van een Skoda, als eerste eigen auto wel te verstaan!
Na een vrij lange zoektocht ben ik bij mijn Octavia uit 2004 aangekomen. Nooit gedacht dat het een Skoda zou worden. Waar ik ook kwam kreeg ik steeds weer het zelfde advies: "Neem toch een zuinige auto", "Je hebt toch niet veel ruimte nodig", "neem toch een auto die goedkoop is in de wegenbelasting/verzekering!" Na gekeken te hebben naar een hele reeks aanbevelingen die in dat straatje kreten past (Mitsubishi Colt, een Renault Clio, een Opel Corsa en veel meer) kon ik eigenlijk maar een conclusie trekken... ik ben een autoliefhebber en hoef niet perse een zuinig koekblik. Vandaar ook dat menig model dat mij aanbevolen werd door de verschillende verkopers al vrij snel door mij werd afgeschoten. Ik wist dat het nog wel lang kon duren tot ik eindelijk wat zou vinden...
Maar dan toch... Terwijl ik op de fiets met een aantal vrienden onderweg was voor een hapje eten bij de KFC, fietsen wij gekscherend langs een dealerterrein om eens te kijken wat daar allemaal stond. En daar stond 'ie: Mijn Octavia. Toen ik de auto zag was ik eigenlijk meteen al verkocht. Ik wist dat deze Skoda, hoe dan ook, mijn eerste auto moest gaan worden. 28 uur en 1 bezoek aan een werkplaats later was het dan zover. Ik was trotse eigenaar van mijn eerste auto en daarmee mijn eerste Skoda! Het was dan ook een logische stap om me.. hoewel het nu enige maanden later is.. op het skodaforum aan te melden