JD tuning groep/kortingsactie

Helly

Lid
Hierbij de bevestiging in ieder geval voor de motor 1.4TSI. voor dsg ga ik nog even de reviews van JD en TVS checken. Bevestiging hiervan volgt nog.

micky

Forumguru
dus er is iemand die niet wil vermelden dat hij zijn auto laat chippen? zekers voor de lease denk ik?

overigens speelt er bij mij wel mee wanneer we gaan, want ik wil mijn auto gechipt hebben voordat ik op vakantie ga (2de helft juli) :)

Edit: want met de caravan erachter en 105PK trekt de O3 nog geen gehaktbal van het bord :nono:

Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Wat is dat nu voor onzin?

Onzin?:pieker: ik kom van een V6 210 pk TDi, met onze caravan erachter is de combi met 4 personen, een skibox en een zware caravan gewoon niet vooruit te fikken en dat is een feit;) gezien mijn A of B label verplichting zit een dikke motor er niet meer in en moet ik het hier dus mee doen.

@dirkkroneman 1 van de reden dat ik de O3 genomen heb is omdat hij 1500KG mag trekken:cool:

EdK

Forumguru
Misschien die caravaan eens van de handrem halen als je hem wil mee sleuren de berg op.

En de 1,2 kan rustig die sleurhut met halve huisraad meenemen hoor, alleen je zal je rijstijl moeten aanpassen.
Maw in zijn 5 kom je die berg niet op maar zul je terug moeten schakelen....
Tsja en schakelen dat verleren er steeds meer sinds die automaatjes steeds meer hun intreden doen

micky

Forumguru
@EdK het ging in dit geval over mijn 1.6 tdi, 105 pk met mijn caravan vind ik gewoon enorm behelpen vandaar dat ik voor de vakantie wil chippen:D Maar vooruitkomen doe je natuurlijk wel, aankomen waarschijnlijk ook, maar even de routenapoleon over is gewoon erg minimaal, vandaar mijn opmerking "trekt geen gehaktbal van het bord"

EdK

Forumguru
@micky het is geen reactie op de persoon hoor en die gehakt bal moet allang op zijn voor je gaat rijden.
Maar ik verbaas me altijd over deze opmerkingen zodra we de heuvels en bergen ingaan met de wagen.
Dan is het motorisch maar niets en heeft hij aan alle kanten tekortkomingen.

En dan vraag ik me altijd af hoe een allen het vroeger heeft ervaren toen de motoren nog niet eens de 100 Pk behaalde en we met een 40 Pk autotje volgeladen en 4 tot 5 personen die zelfde wegen afgingen en met 50Km p/u omhoog kwamen en met 140 er weer af denderden.
Als je dat dus in ogenschouw neemt dan rijden we met volle luxe de bergen op en af lijkt me zo.
Mits je dan wel in de juiste versnellingen weet te rijden.....

Maar goed zal wel te maken hebben met het jachtige leven wat we tegenwoordig leven en dat we na 3 weken pas ontstrest zijn en dan weer aan t werk moeten.....

Gieltje

Actief lid
Ik heb de 1.6tdi met 105 pk ook gekozen vanwege de caravan die 1350 kg mag wegen. Kan me niet vinden in het gehaktbal effect. Ik vind dat de tdi hem lekkerder trekt dan de golf 1.4 tsi die ik hiervoor had. En ja de 5 bak zit er niet voor niets. Soms zal je die pook in een andere stand moeten zetten. Maar nog niet gehad dat ik noodgedwongen op de rechterbaan moest blijven hangen

micky

Forumguru
Wat voor de 1 lekker trekken is, is voor de ander rete traag, heeft te maken met je referentie kader, ik heb onze caravan de afgelopen jaren getrokken met een 225 PK V8 (Range Rover), daarna met een 170PK TDI (A4) en de laatste 2 jaar met een 210 PK v6 TDI (A6 Allroad), iets anders kan ik er niet van maken, overigens vind ik dat er nogal pittig gereageerd wordt op het grapje van de gehaktbal, het was namelijk grappig bedoelt ;)
Maar laten we eerlijk zijn, als het zulke racewonders zijn die 1.6 TDI's waarom laten we hem dan allemaal chippen hier?:pieker: juist;) en de meesten hangen er niet eens een caravan achter..:D

Desperado

Forumguru
Caravan trekken vergelijken met racen....
Ik denk dat @EdK het goed verwoord heeft.
Dat jij altijd met een veel zwaardere motor met veel meer vermogen hebt gereden wil niet zeggen dat de 1.6 het niet aankan, maar alleen dat jij verwend bent.

• Leuk
Waarderingen: EdK
@Skoda Rider ik heb ook interesse voor mijn 1.6 tdi dsg die ik in mei hoop te krijgen en eerst wil inrijden. Dus als het actie wordt met een soort ' actiecode' is het meest flexibel.

Bovenaan Onderaan