Jee13 - Skoda Octavia RS TDI

Der Einser

Forumguru
Nu nog die led ambiance verlichting doorlopend in het dashboard en deurpanelen, zoals in de S3.
Is al een tijdje te koop op eBay.

Jee13

Forumguru
bedankt voor de complimenten mensen!

vandaag weer verder gedaan met het project
conversie ringen op de deur gemonteerd en het filter voor de woofer aangesloten, speaker gemonteerd

Voeding voor de leds heb ik afgetapt van kopje voor raambediening, met stekkerverbinding zodat deurpaneel er gewoon af kan

vanmiddag het deurpaneel bestuurders kant aangepakt, deze is nu klaar voor montage

waar ik al beetje bang voor was, De led achter grote handgreep geeft te veel licht, komt mijn maatje ineens met een goed idee. Zojuist met markeerstift ledje zwart gemaakt en nu is lichtopbrengst perfect, de led achter deurontgrendeling en in de deurbak zitten indirect gemonteerd en zijn ook perfect.

natuurlijk wat fotos

20151007_120917.jpg

20151007_180717.jpg

20151007_201252.jpg

20151007_205703.jpg

Jee13

Forumguru
In de handgreep kan je ook de L en K versie van led inbouwen, echter prijs opgevraagd bij dealer, kwam op 16 euro per ledje

Vandaar dat ik zelf een stukje plastic erin geknutseld heb.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Jee13

Forumguru
tijd voor het volgende project

Setje FL spiegels op de kop getikt. Echter hebben deze geen stoepverlichting, dus ga ik dit zelf inbouwen, tevens moet ik nog bepalen welke kleur de kappen moeten worden....of zilver houden?

spiegelbodems net bij dealer opgehaald, de oem lampjes die erin horen zijn orgineel al 30 euro per stuk, dus ga ik voor de SMD versie van superskoda.com

alvast sneak preview

20151105_184540.jpg

20151105_184632.jpg

20151106_165307.jpg

20151107_161725.jpg

20151107_170941.jpg

ertromp

Forumguru
Weer een mooi project :thumbsup::thumbsup: Ik zou ze eerst eens zilver laten. Vind dat super! En zeker voor de omgevingsverlichting (led) onder in de spiegel gaan dat is super en mis ik op m'n Leon

CDK

Forumguru
Die van superskoda is top idd. Misschien is alu look net als de dakrails nog niet zo verkeerd ;)

Vanenkelen

Forumguru
Weer een leuke klus @Jee13!!!

Even een vraagje, wat kosten die spiegelbodems bij de dealer?

Qua kleur twijfel ik wel, ik hou van OEM, niet te veel fratsen.. Maar ben wel met Corné en Ertromp eens, zilver/alu look is mooi in lijn met de dakrails!

Maar even een gek hersenspinsel, hoe zou antraciet er uit zien? Net als je velgen?

Cordoba

Forumguru
Mooi aan het klussen Jeroen. :thumbsup: Wat de led-verlichting in de deuren betreft: ik heb vergelijkbare projecten bij Seats gezien, maar dan met rode verlichting, omdat daar ook de dashverlichting rood is. Doordat je ogen verreweg het meest gevoelig zijn voor groen licht, had je dus het probleem van te sterke verlichting.

Wat je buitenspiegels betreft: ook ik had het idee dat het zilver mooi kan uitpakken in combinatie met je dakrails. Ander idee: misschien het onderste (zwarte) deel van de spiegel in de lakkleur (blauw) spuiten, of het deel dat nu zilver is blauw spuiten, en het onderste zwarte deel zilverkleurig maken.

Taffy

Forumguru
Spiegelkleur lekker zo laten, staat perfect met t blauw en de dakrails...
En altijd led-verlichting natuurlijk !
Maar zit jij wel ns gewoon rustig op de bank ? :sterretjes: :pardon:

Jee13

Forumguru
Ja, kappen blijven voorlopig even zilver, eerst eens zien hoe dat staat als ze gemonteerd zijn.

De spiegelvoet in carosseriekleur lijkt me zeker mooi :thumbsup:

Jee13

Forumguru
Weer een leuke klus @Jee13!!!

Even een vraagje, wat kosten die spiegelbodems bij de dealer?

Qua kleur twijfel ik wel, ik hou van OEM, niet te veel fratsen.. Maar ben wel met Corné en Ertromp eens, zilver/alu look is mooi in lijn met de dakrails!

Maar even een gek hersenspinsel, hoe zou antraciet er uit zien? Net als je velgen?

Waren heel goedkoop Eelco
3T0 857 603A
3T0 857 604A

13 euro totaal

Antraciet is zeker een optie, echter zou ik dan grill ook wel willen en misschien een extra setje dakrails in die kleur

Bovenaan Onderaan