Jee13 - Skoda Octavia RS TDI

Jee13

Forumguru
Ik heb weer wat plaatjes :-)

Vandaag eindelijk de winterdetail gedaan. Laatste tijd veel auto's van anderen gedaan waardoor ik niet aan eigen auto toe kwam.

Nu stond mijn auto er niet slecht bij maar wilde m goed verzorgd hebben voordat winter echt begint.
Net na aanschaf heb ik auto al eens goed machinaal aangepakt waardoor ik er niet heel veel werk aan heb gehad vandaag. Samen mijn mijn broer lekker binnen kunnen werken met een temperatuur van 20 graden. Zit toch weer 9 uur werk in.

Voor de liefhebbers wat meer info:
Gestart met 3 emmer methode wassen (auto was niet heel vies, woensdag nog gedaan, maar al het vuil moet eraf)
Auto werkplaats in gereden en begonnen met gehele auto kleien ( met name de wielschermen en onder de stootstrips zat wat asfaltvervuiling)
Inspectie lak, gaf een paar kleine krasjes her en der op de deuren en wat lakimperfectie op motorkap waarvoor ik de rotary gepakt heb met oranje pad en monello raffini mezzo. Daarna gehele auto met excentrische machine met oranje pad en dezelfde monello. Afgewerkt met excenter met witte pad en mijn favoriet, DACP #83 van Meguiars. Gehele auto handmatig in Poorboys EX P Pure Sealant gezet, laten kuren en uitgewreven. Voor de winter gekozen voor heel duurzame wax: Collinite Insulator Wax 845.
Ook de velgen nog laagje wax gegeven en alle ruiten behalve de voorruit meegenomen met de sealant

20131207_104508.jpg

20131207_104537.jpg

20131207_130340.jpg

20131207_130352.jpg

20131207_130405.jpg

Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Thx mensen
Kreeg net melding: serieus leuk :D, volgens mj krijg je deze bij 100 likes

Op naar de 1000 posting ! (Ik moet nog even zie ik)
Zal morgen foto van de beading posten, nu wat lastig vast te leggen in donker

muurman

Senior Member
Ik ga mijn auto ook nog eens onder handen laten nemen.
Maar is inclusief kleien best prijzig.

Jee13

Forumguru
Vandaag nieuwe spiegelglazen gemonteerd.
Met vcds was ik er al achter gekomen dat rechterspiegel niet verwamde en dat is nu sochtends met beslagen spiegels wel irritant.

Aangezien mijn RS uitgerust is met dimmende spiegels, ben ik op zoek gegaan naar een ander glas, echter zijn deze fors aan de prijs. Op de snelweg zijn dimmende buitenspiegels wel prettig, maar binnen de bebouwde kom met slecht weer en fietsers zonder licht ronduit gevaarlijk heb ik er voor gekozen om alleen verwarmd spiegelglas terug te monteren.

Ik heb wel gekozen voor een set blauw gekleurde glazen, zodat verblinding beperkt blijft. Tevens vind ik blauw glas op blauwe auto ook mooier staan. Ook ben ik nu van lelijke plastic rand om spiegelglas af.

Het ledje wat ik achterop het glas had gesoldeerd komt niet meer terug.
De skoda heeft een verwarmingssysteem op de glazen van 2 minuten en dan 10 pulserende signalen en dan weer 2 minuten en dat blijft zich herhalen, een knipperend ledje leidt erg af.

Totale kosten nu; 38 euro incl verzenden uit de UK via ebay (niet OEM)

Natuurlijk een paar fotos :mrgreen:

20131214_141347.jpg

20131214_141444.jpg

20131214_143247.jpg

Rallye

Forumguru
Hee, dat ziet er goed uit, heb je een linkje? Ik zie op ali express alleen maar matjes staan met felle opschriften. Die van jouw zijn veel bescheidener.

Joske

Forumguru
boeiend! alleen, hoe heb je kunnen opmaken uit de advertentie dat het voor een O2 zou passen? en heb jij een PFL of FL?

Bovenaan Onderaan