Ik heb weer wat plaatjes :-)
Vandaag eindelijk de winterdetail gedaan. Laatste tijd veel auto's van anderen gedaan waardoor ik niet aan eigen auto toe kwam.
Nu stond mijn auto er niet slecht bij maar wilde m goed verzorgd hebben voordat winter echt begint.
Net na aanschaf heb ik auto al eens goed machinaal aangepakt waardoor ik er niet heel veel werk aan heb gehad vandaag. Samen mijn mijn broer lekker binnen kunnen werken met een temperatuur van 20 graden. Zit toch weer 9 uur werk in.
Voor de liefhebbers wat meer info:
Gestart met 3 emmer methode wassen (auto was niet heel vies, woensdag nog gedaan, maar al het vuil moet eraf)
Auto werkplaats in gereden en begonnen met gehele auto kleien ( met name de wielschermen en onder de stootstrips zat wat asfaltvervuiling)
Inspectie lak, gaf een paar kleine krasjes her en der op de deuren en wat lakimperfectie op motorkap waarvoor ik de rotary gepakt heb met oranje pad en monello raffini mezzo. Daarna gehele auto met excentrische machine met oranje pad en dezelfde monello. Afgewerkt met excenter met witte pad en mijn favoriet, DACP #83 van Meguiars. Gehele auto handmatig in Poorboys EX P Pure Sealant gezet, laten kuren en uitgewreven. Voor de winter gekozen voor heel duurzame wax: Collinite Insulator Wax 845.
Ook de velgen nog laagje wax gegeven en alle ruiten behalve de voorruit meegenomen met de sealant