Zomaar even wat overdenkingen…
Trekhaak vervangen omdat dat !{#!*-ding niet meer afneembaar is. Mooie kans om meteen te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een diffuser.
Eentje die past bij de gemonteerde uitlaatstukken en de ruimte heeft voor een afneembare trekhaak. Een bescheiden model, geen hekwerk in DTM stijl of andere smakeloze overmaatse verzameling van vinnen. En aangezien ik geen RS heb, een diffuser die past op de normale bumper.
Op de diverse forums de nodige foto's en ervaringen gevonden over met name de modellen van Milotec, Kopacek en Rieger. Uiteraard verder gezocht en ook gevonden maar dat leverde naast de nodige lachbuien ook veel verbazing op.
"Dat plak je toch niet op/onder je auto!?" Hou het er maar op dat smaken gelukkig verschillen.
Terug naar de gevonden modellen. Die van Milotec en Kopacek zijn aardig maar - zonder de nodige aanpassingen - niet meteen te combineren met een trekhaak. Die van Rieger is qua concept prima. Het vervangt de complete originele diffusor en heeft een afneembare klep die de bevestiging van de trekhaak afdekt. Maar ja, dit model steekt een stukje onder de bumper uit en oogt wat groot. En waar laat ik de uitlaatstukken want die passen niet meer….
Nog iets. De kleuren e/o finish die de leveranciers/fabrikanten gebruiken.
- Carbon. Grote fan van maar dat past wat mij betreft niet bij de kleur van de auto.
- Zilver. Tsja. Op een Scout of andere modellen met een wat ruigere look passen zilverkleurige bumperpanelen,
maar op deze auto, nee.
- Hoogglans zwart. Hoogglans? Huh? Ik ben net over Wibi Soerjadi zijn vleugel heen gereden en een stuk van die
piano is aan m'n bumper blijven hangen….of zoiets…..
Valt prima te combineren met een aantal kleuren maar bij Topaz Brown? Nope.
Weet je wat. Laat maar. Geen diffuser.
Totdat je een paar dagen later op een parkeerplaats aan komt lopen, de auto ziet staan en denkt "hmmm, een diffuser, eigenlijk toch geen gek idee."
Zoiets heeft gewoon tijd nodig.