K&n luchtfilter O3 1.4TSI

Borrie1973

Actief lid
Wil een K&N luchtfilter aanschaffen voor mijn O3 1.4tsi, en vroeg mij af welk filter ik moet hebben. Als ik de zoekoptie op de webshop gebruik voor een vervangingsfilter zie ik twee modellen. 1 met 2 gaten erin en nog een andere die maar voor de helft filter is en daarnast iets anders. Heb een O3 uit juni 2013.
Heb nog niet in de luchtfilter behuizing gekeken, want kreeg de lipjes niet goed los. Bij de tdi schijnen er torx schroeven te zitten. Wie kan mij helpen?
 

Joske

Forumguru
Moet je niet plaatsen voor pkwinst denk ik ;)

Eerder voor een leuker geluid? Niet?

Denk er ook al even over maar weet het niet zo goed eigenlijk :pieker:

Een CAI spreekt me meer aan :lezen:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Borrie1973

Actief lid
Hij is inmiddels besteld, ben benieuwd hoe huj het bij mij gaat doen! nu hopen dat ik get oude filter er makkelijk uit kan krijgen zonder iets te slopen, de deksel zat redelijk klem namelijk. Anders rijd ik wel effe langs de dealer, 1x voordoen en dan volgende keer zelf
 

Borrie1973

Actief lid
Vandaag mail gehad van de webshop sportfilters.nl is hij niet op voorraad. Volgende week zou hij geleverd worden. Vanavond wou ik even mijn account bekijken, site niet bereikbaar. Of het is toeval of ik heb een probleem
 

CDK

Forumguru
Ik heb daar in 2013 ook een inleg filter besteld, toen was het een snelle levering.....

Edit: nu is de site uit de lucht idd :(
 

Borrie1973

Actief lid
Eergisteren nog niet:nailbiting:

Edit: ze zijn weer in de lucht, ze hebben mij gemaild, bleek een storing
 
Laatst bewerkt:

MaRco2

Forumguru
Ik heb hem er ook al vanaf het begin in zitten (moet hoognodig er weer uit om te reinigen en verse olie).

Deksel krijg je er niet vanaf, de complete unit er af halen (klemmen slangen er af) en vanaf de onderkant kun je 2 schroeven losdraaien (de 2 gaten). Dit is wat ik me kan herinneren.:)

K&N neemt het alleen in produktie als het een verbetering geeft trouwens en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het daadwerkelijk scheelt.

Bij de MR2 V6 (finetunen motormanagement) zat de K&N er net in en bleek de computer geblokkeerd maar wel een eerste dyno gedaan, de week daarna (ingereden) alsnog een dagje daar bezig geweest en de eerste run scheelde iets van 2,8 pk en iets koppel.

In de praktijk (met diverse andere auto's daarvoor... sinds 1995): hij pakt net wat lekkerder op, met name in de middentoerengebieden.

Geluid: niet, bij sommige auto's hoor je hem wat meer zuigen (luchtinlaat MR2 zit net achter het bestuurdersportier).

Een K&N inlegfilter levert gewoon wat op, veel 'open luchtfilters' (Warm Air Intake) geven verlies of je moet daadwerkelijk aanpassingen doen dat hij vol de koele lucht achter de voorbumper (achter een rooster!) krijgt en zelfs dan is het verschil niet zo groot met de inlegversie. De warme lucht in de motorruimte is funest!
De meesten kopen zoiets voor het aanzuiggeluid.
 

dj.verhulst

Forumguru
zou het wat voor een 1.2 opleveren ?

bij een turbo motor maakt het minder uit dan voor een non turbo blok.

het zou me niet om het geluid te doen zijn, wat dat ie nog wat soepeler word
 
Bovenaan Onderaan