K&n luchtfilter O3 1.4TSI

Frank C

Forumguru
de vraag is..... levert het überhaupt wel "iets" op op gelijk welke motor? ;)

ik zou het persoonlijk (zoals ik al zei) doen voor het geluid, voor de rest verwacht ik er niet te veel van :)


Zie link naar test van airfilters: http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html Kon niet ontdekken in het artikel wat effekt is op performance wel andere eigenschappen gemeten (luchtdoorlaat, stof filtering etc). Zou ook niet voor zo'n filter gaan.
 

CDK

Forumguru
@Frank C, als je bij tuning voor zoveel mogelijk vermogen gaat kan je niet met je standaard luchtfilter blijven rijden, dit is dan een zware beperkende factor ;)
 

s-line

Forumguru
Niet meer olie erop doen, de olie is killing voor je luchtmassa meter! Beter nog zonder olie monteren, eerst uitwassen voor montage.
 

CDK

Forumguru
Alles valt of staat met het soort filter en de bouw van je aanzuig én het punt van waar je aanzuigt, pal in de rijwind is het beste.
 

Borrie1973

Actief lid
Vandaag eindelijk mijn filter binnengekregen tesamen met het onderhoudspakketje (1 maand:bloos:). Omdat ik had gelezen dat het plaatsen wat lastig was en ik zelf de deksel niet lekker open kreeg, toch even naar Holsch gereden in Lelystad. Ik had mijn dochter al een milkshake beloofd dus kon ik het mooi combineren. Daar gevraagd of ze het konden laten zien hoe hij los moest en mocht hem gelijk binnen rijden. Ze deden hem gelijk vervangen en deden gelijk nog wat kleine dingen nakijken, super die service in Lelystad
De komende tijd ga ik ervaren hoe hij rijdt, de eerste indruk is in ieder geval goed. Ik kan het nog alleen niet goed beschrijven.
 

MaRco2

Forumguru
Pas na ruim 70.000 km het filter eruit geschroefd, gereinigd, dag laten drogen en toen weer in gesprayed met filterolie.

Filter was nog opvallend schoon na die 1,5 jaar.

Momenteel is er weer een K&N onderweg voor de 4WD. Ik heb er nog twee liggen van mijn voorgaande Outlanders, maar eens servicen en in de verkoop doen.

De MR2 en S2000 hebben er ook al snel eentje gekregen toendertijd. Alleen voor de Daihatsu hebben ze niets.:(
 

Borrie1973

Actief lid
Ben nu op vakantie in de Eifel en merk op dat hij net wat meer beter oppakt. Ik had hem al getuned voordat ik het inlegfilter erin had, maar nu doet hij precies zoals ik het in gedachten had. Dat was uiteraard ook mijn uitgangspunt. Het ellendige is alleen dat mijn vrouw dat ook vind, en wordt het weer vechten wie er mag rijden:nailbiting::deuk:
Ik ben er superblij mee:thumbsup:
 

MaRco2

Forumguru
:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Bekende ervaring, alleen is het finetunen op zich geen gek idee, mocht het per ongeluk weer gedaan moeten worden.

Kan dat inmiddels? En wat levert het op ten opzichte van de 'originele' setup (wel met K&N) van bijna 170 pk en 297 Nm?
 

Borrie1973

Actief lid
Heb geen details (rollerbanktest) omtrent het inlegfilter. Mijn tuning leverde een eindresultaat van 165pk en een koppel van 347 Nm. Op zich al lekker, maar voor de fun ben ik wel benieuwd wat het inlegfilter op de rollerbank als resultaat geeft.
 

CDK

Forumguru
@Borrie1973, ik wil je niet teleurstellen, maar dan is er serieus iets mis gegaan. Op euro 95 is veilig ruim 190pk haalbaar uit een 1.4 tsi.....
 

Joske

Forumguru
misschien toch maar eens een bezoekje brengen aan Vagtechniek ofzo? :)

195pk mag geen probleem zijn... 325 koppel ook niet.... :lezen:


van "horen zeggen" natuurlijk é
 

CDK

Forumguru
Het klinkt als een (dode) kat in de zak, maar als je tevreden bent is het goed ;)
 

Frank C

Forumguru
Beetje off-topic: Op de site van Bullpower bieden ze 165pk en 300nm aan voor actieprijs van 298 euro. Idd alle waar naar zijn geld blijkbaar.
 

CDK

Forumguru
@Frank C, waar het mij om ging is dat ik het juist geen "alle waar naar z'n geld" vond, aangezien deze motoren standaard 150+ pk's leveren, 10 pk voor 300,- vind ik schreeuwend duur ;)
 
Bovenaan Onderaan