Ik heb het wel gehad dat mijn rechter achterportier een aantal dagen kuren had (in een koude winterperiode), afspraak gemaakt met Frank, maar deze was door Frank gecanceled door omstandigheden. In de tussentijd begon de buitentemperatuur op te lopen, ineens functioneerde het weer, en zonder een enkele keer problemen blijven functioneren zonder enige actie. In mijn geval lijkt het alsof de koude, het vet te dik/stug maakte waardoor het slot bleef 'plakken'. Jouw probleem @machlo lijkt juist het omgekeerde: nu wordt het wat kouder en werkt het in één keer weer.
@Cordoba
Bedoel je op de kabelboom? Of het slot zelf?
Moet zeggen dat het wel vermoeiend is dat wel/niet gebeuren, maar sta nog niet op het punt om alles los te trekken! We kunnen er iig nog via de andere kant in......
Is wel APK afkeur als het slot op dat moment niet werkt...
Ik was blij dat ik het 'even' door de garage heb laten doen met een eigen (van de sloop) deurslot.
Geen irritatie meer, dat was mij die centen wel waard.
En (knocking on wood) het werkt nog steeds zonder problemen
Heb je al eens WD40 geprobeerd? Bij voorkeur na een lange rit, zodat de auto door en door warm is, zodat je veel vocht kwijt bent en de WD40 mooi verspreidt.
Ik had een klein jaar terug een afspraak met Frank, maar die heeft ie toen zelf gecanceld vanwege het weer. Kort nadien was alles weer gangbaar en toen ook wat WD40 erin gespoten, en tot op heden geen probleem meer gehad (maar ik ben niet verbaasd als het met een weekje winter weer terug komt).