Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hoezo ander probleem? Dit is naar mijn weten precies wat er aan de hand is.
Er is een fault gevonden in de air recirculation flap positioning motor. Die flap doet niets anders dan de warme lucht van de motor doorlaten. Als de sensor stuk is/verkeerde gegevens doorgeeft, blijft de flap open danwel dicht, afhankelijk van de verkeerde gegevens.
Motor vervangen van de klep of de klep zelf staat duidelijk in de foutcode dat dit de oorzaak is. Niks ongewoons en komt heel veel voor. Begint met tikken en word dan ineens warm/koud
Zojuist de kleppen gekalibreerd en het leek er even op dat het weer goed was, na 5min warme lucht werd het weer koud...
Ga voor de zekerheid de opnemers verwisselen om te zien of probleem zich verplaatst en anders moet de motor vervangen worden, hoorde duidelijk het tikken waar @Antera het over had...
Waar zit die motor precies en is er makkelijk bij te komen?
Even aan het speuren geweest in Elsawin, lijkt mee te vallen:
Dashboardkastje uitbouwen dan zou je er bij moeten kunnen...
In de bijlage alvast een afdruk vanuit Elsawin voor de geïnteresseerde.
Dan zit ik alleen nog met een vraag, dit is een grote klep zo te zien, regelt deze de temperatuur aan beide zijde of is dit de klep voor de keuze: lucht van buiten of binnen?
Even een update, had de tempsensoren omgewisseld en het probleem verschoof mee, nieuwe sensor gestoken en het is weer heerlijk warm in de auto, kosten zijn 32euries.
Ik heb bij mijn octavia 1.6 TDI greenlinevan 9-2009 ook problemen met de kachel temperatuur. Of koud, of heel heet. Kan het aan de kachel bediening liggen of de sensors of de stelmotor? Hoe weet ik nu wat er stuk is?
Ik heb bij mijn octavia 1.6 TDI greenlinevan 9-2009 ook problemen met de kachel temperatuur. Of koud, of heel heet. Kan het aan de kachel bediening liggen of de sensors of de stelmotor? Hoe weet ik nu wat er stuk is?
ik heb zo een zelfde iets gehad met een golf sportsvan, rechts bleef koud en links werd warm,
mijn oplossing heb ik op youtube gezet onder de link (3) VW, Skoda, Audi, heating problem - YouTube
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.