Arreslee
Senior Member
Heren, Dames,
Afgelopen zondag is de kachelventilator er mee gestopt.
Reuze vervelend nu het wat kouder wordt, maar ja het is zoals het is.
Ik heb vandaag op de sloop een andere kachelweerstand gehaald, type :
3C0 907 521 B. Deze zat er ook op. Helaas gaf dit geen verbetering.
De zekering is ook goed (die grote van 40A).
Verbind ik de ventilator direct door naar de 12V aansluiting, dus bypass de weerstand dan komt de ventilator tot leven. Dus die is goed.
Afgelopen zondag heb ik een geleende VCDS gebruikt om eventuele storingsmeldingen te vinden, maar de enige die misschien enige relevantie had is deze :
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1Z0 907 044 J
Component: ClimatronicPQ35 084 0305
Shop #: WSC 00000 000 00000
1 Fault Found:
00819 - High Pressure Sensor (G65)
009 - Open or Short to Ground
Nu heb ik de volgende vragen,
Kan deze storing ervoor zorgen dat de kachelventilator het niet meer doet, kortom wordt de ventilator uit veiligheidsredenen uitgeschakeld ? (Er is geen storingslampje actief).
Verder aan de kachelweerstand zitten 2 extra draden, waar komen deze vandaan. Deze geven de gewenste draaisnelheid van de ventilator door, echter hoe dan. ik meet met mijn unverseelmeter geen spanning op deze draden, niet onderling en ook niet t.o.v. aarde.
Kan het zijn dat de informatie via een bus protocol wordt overgestuurd ?
Kortom het zou kunnen zijn dat mijn vervangingsdeel ook al kapot is, echter hoe kan ik dat controleren.
Verder wie heeft er een electrisch schema van de octavia 2 en wil deze uploaden, ik heb wel een verhaal gevonden over alle CAN modules, maar niet welke module de kachelventilator aanstuurd (of ik heb het over het hoofd gezien).
Het zijn een hoop vragen, maar ik hoop dat er iemand is die wat licht hierover kan werpen.
alvast bedankt voor de genome moeite.
Afgelopen zondag is de kachelventilator er mee gestopt.
Reuze vervelend nu het wat kouder wordt, maar ja het is zoals het is.
Ik heb vandaag op de sloop een andere kachelweerstand gehaald, type :
3C0 907 521 B. Deze zat er ook op. Helaas gaf dit geen verbetering.
De zekering is ook goed (die grote van 40A).
Verbind ik de ventilator direct door naar de 12V aansluiting, dus bypass de weerstand dan komt de ventilator tot leven. Dus die is goed.
Afgelopen zondag heb ik een geleende VCDS gebruikt om eventuele storingsmeldingen te vinden, maar de enige die misschien enige relevantie had is deze :
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1Z0 907 044 J
Component: ClimatronicPQ35 084 0305
Shop #: WSC 00000 000 00000
1 Fault Found:
00819 - High Pressure Sensor (G65)
009 - Open or Short to Ground
Nu heb ik de volgende vragen,
Kan deze storing ervoor zorgen dat de kachelventilator het niet meer doet, kortom wordt de ventilator uit veiligheidsredenen uitgeschakeld ? (Er is geen storingslampje actief).
Verder aan de kachelweerstand zitten 2 extra draden, waar komen deze vandaan. Deze geven de gewenste draaisnelheid van de ventilator door, echter hoe dan. ik meet met mijn unverseelmeter geen spanning op deze draden, niet onderling en ook niet t.o.v. aarde.
Kan het zijn dat de informatie via een bus protocol wordt overgestuurd ?
Kortom het zou kunnen zijn dat mijn vervangingsdeel ook al kapot is, echter hoe kan ik dat controleren.
Verder wie heeft er een electrisch schema van de octavia 2 en wil deze uploaden, ik heb wel een verhaal gevonden over alle CAN modules, maar niet welke module de kachelventilator aanstuurd (of ik heb het over het hoofd gezien).
Het zijn een hoop vragen, maar ik hoop dat er iemand is die wat licht hierover kan werpen.
alvast bedankt voor de genome moeite.