'Kale' aflevering

Mark

Banned
Re: \'Kale\' aflevering

Gevaren driehoek en brandblusser zijn hier verplicht in een auto, kreeg ik er dus gratis bij.
Die brandblusser hangt trouwens in de koffer, vanvoor in de mat kunnen ze hem niet vastmaken door de veelvuldig aanwezige bedrading en ik wil niet dat ze hem hangen in de harde plastiek van het dashboard (garage trouwens ook niet)
Ook de vloermatten heb gratis gekregen, samen met een fles wijn.
Verkoper nam zijn tijd om alles goed uit te leggen, perfect in orde.
Benzine stond op de bon denk ik, kreeg juist een paar liter om tot aan een pomp te geraken.
De boordcomputer gaf 0 kilometers aan met de nog aanwezige benzine te rijden.
Rijklaar kosten worden hier in belgie niet aangerekend.
Voor het overbouwen van de gps werden wel kosten aangerekend, vind ik normaal en is zeer proper gedaan.

elcocheSKODA

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skoda_0</font><hr />

Ik ga zeker géén reclame maken voor Škoda!

[/ QUOTE ]

Rijden in een Skoda is toch reclame maken voor SKODA. /forum/images/graemlins/smile.gif

Frankie

Actief lid

@Sunnyboy

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik kreeg dus geen paraplu!
Ben ook geen paraplu drager.
Moet altijd m'n beide handen vrij hebben.
Er lopen te veel rare snuiters rond met foute bedoelingen.
Heb je niets aan een lange paraplu! Te lang om een aanvaller mee af te weren.

[/ QUOTE ]
??????????? Ik begrijp de afzonderlijke woorden in je bericht maar ik snap niet echt wat je hiermee bedoelt.. Was een korte plu beter geweest ?? :-/ sorry, maar je bericht klinkt HEEL raar...

sunnyboy

Senior Member

Bedoel eigenlijk dat ik nooit met een paraplu rondloop.
Ook wordt een paraplu nog weleens gebruikt om ongenode toenaderingen af te weren.
In de buurt van Rotterdam is tegenwoordig niks meer vreemd of HEEL raar.
Ik denk dat hoe "kaler" de aflevering is hoe meer de leasemaatschappij gekregen heeft of hoe meer korting je gekregen hebt. Als de dealer dan toch wat extra erbij geeft, dan heb ik het liefst een extra kentekenplaat voor aanhanger of fietsdrager, veiligheidsvestje, gevarendriehoek, verbandtrommel en brandblusser. k denk dat dat wel de dingen zijn die in de ons omringende landen standaard in je ato moet hebben. Brandblusser weet ik eigenlijk niet, maar ik dacht dat en forumlid uit Belgie zoiets aangegeven had.

Mark

Banned

</font><blockquote><font class="small">Citaat: sunnyboy</font><hr />

Bedoel eigenlijk dat ik nooit met een paraplu rondloop.
Ook wordt een paraplu nog weleens gebruikt om ongenode toenaderingen af te weren.
In de buurt van Rotterdam is tegenwoordig niks meer vreemd of HEEL raar.
Ik denk dat hoe "kaler" de aflevering is hoe meer de leasemaatschappij gekregen heeft of hoe meer korting je gekregen hebt. Als de dealer dan toch wat extra erbij geeft, dan heb ik het liefst een extra kentekenplaat voor aanhanger of fietsdrager, veiligheidsvestje, gevarendriehoek, verbandtrommel en brandblusser. k denk dat dat wel de dingen zijn die in de ons omringende landen standaard in je ato moet hebben. Brandblusser weet ik eigenlijk niet, maar ik dacht dat en forumlid uit Belgie zoiets aangegeven had.

[/ QUOTE ]

Hier in België is het verplicht om een verbanddoos, gevarendriehoek en een brandblusser in je wagen te hebben.
Het zijn dingen waar je op de automobielinspectie een rode kaart kan krijgen als ze er niet in aanwezig zijn.
In landen zoals Spanje moet je ook nog een veiligheidsvestje (zichtbaar!) in je wagen hebben liggen, tevens moet je daar 2 gevarendriehoeken bij hebben en een set reserve lampen.
Denk wel dat dat daar efectief word op gecontroleerd want zelfs in het grootste wrak dat daar rondrijd vind je die dingen daar in terug.
Sorry ben even Off-toppic aan het gaan.

</font><blockquote><font class="small">Quote: Mark</font><hr />

In landen zoals Spanje moet je ook nog een veiligheidsvestje (zichtbaar!) in je wagen hebben liggen, tevens moet je daar 2 gevarendriehoeken bij hebben en een set reserve lampen.
Denk wel dat dat daar efectief word op gecontroleerd want zelfs in het grootste wrak dat daar rondrijd vind je die dingen daar in terug.

[/ QUOTE ]

Let wel dat bij die verplichtingen in landen zoals Spanje, geldt dat dat alleen opgaat voor auto's met een spaans kenteken. Als toerist kunnen ze je niet verplichten om bv zo'n hesje bij je te hebben (hoe graag de anwb je ook anders wil laten geloven), daarvoor zou het een europese regel moeten zijn. Net zoals ik in Belgie geen bekeuring oid krijg als ik geen brandblusser in mijn nederlandse auto heb.

elcocheSKODA

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: bring</font><hr />

Let wel dat bij die verplichtingen in landen zoals Spanje, geldt dat dat alleen opgaat voor auto's met een spaans kenteken. Als toerist kunnen ze je niet verplichten om bv zo'n hesje bij je te hebben (hoe graag de anwb je ook anders wil laten geloven), daarvoor zou het een europese regel moeten zijn. Net zoals ik in Belgie geen bekeuring oid krijg als ik geen brandblusser in mijn nederlandse auto heb.

[/ QUOTE ]

Klopt wat je hier schrijft, maar probeer dit maar eens aan een lokale gendarme in Spanje die geen buitenlandse taal spreekt, uit te leggen.

VEEJAY

Forumguru

ik hoorde gisteren dat je ook een jerrycan brandstof bij je moet hebben in Duitsland? klopt dat?

Pim

Lid

Nee, maar stilvallen zonder brandstof is geen pech, maar een overtreding en daarom strafbaar in Duitsland.

ougie

Forumguru

En als je richting het "ouwe-oost" Duitsland gaat, staat er en geen tankstation om de twintig kilometer. Maar om even bij de les te blijven, de mijne werd (tweedehands)netjes met een bos bloemen afgelevend en ruim de tijd voor teks en uitleg. Volle tank weet ik niet meer zeker.

Mij hebben ze enorm verwent met een sleutelhanger (kosten nog moeite sparen hoor....) oh ja... een benzinepomp-bosje-bloemen kreeg ik er ook nog bij... durfde die niet eens aan mijn vrouw te geven. Luxe matten zijn verplicht door lease maatschappij, dus die zaten er wel in!

Bovenaan Onderaan