Kan niet tanken / pomp klikt direct af als zijnde vol.

Tees

Donateur
Oh...das bijzonder en als het idd je buurman is, bijzonder vervelend. Sluit de tankklep niet automatisch bij vergrendelen van de auto? Bij mijn O2 is dat wel zo, en op m'n F1 zat een tankdop met sleutelslot

Wat scheelt is dat suiker niet oplost in benzine, en dat er een brandstoffilter direct na de tank zit. Dus veel verder dan vulopening, tank, pomp en filter kan t niet zitten. Dat zou wel te reinigen moeten zijn lijkt me.

Arjan1985

Forumguru
Wat naar. Daar kan ik echt zo boos om worden. Ik ben heel rechtlijnig. Er zijn maar 2 oplossingen. Hij of jij verhuizen.
Heb het ooit ook meegemaakt. Bedreigingen etc. Politie er elke keer bij. Terroriseerde heel de buurt. Uiteindelijk kregen wij een andere woning toegewezen van de woningbouw en half jaar later is hij toen het nog erger escaleerde verplicht uit huis gezet.

Heel veel sterkte en ik zou direct aangifte doen. Is het enige dat helpt. Alles registreren. Deur bel camera’s checks etc

Oh...das bijzonder en als het idd je buurman is, bijzonder vervelend. Sluit de tankklep niet automatisch bij vergrendelen van de auto? Bij mijn O2 is dat wel zo, en op m'n F1 zat een tankdop met sleutelslot
...

Thanks, idd aardig rot. Voel me erg onveilig nu.. :/

Betreft de auto moet sowieso moet de tank eraf en moeten ze alles gaan nalopen.
Ik heb helaas niet zo'n luxe uitvoering die de tankklep op slot zet. Er zit wel een tankdrop met sleutelslot, deze lijkt geforceerd te zijn.. Stond er zelf niet bij stil dat ik hem te makkelijk open kreeg met de sleutel, welke je toch automatisch gebruikt ervoor elke tankbeurt.

....
Heel veel sterkte en ik zou direct aangifte doen. Is het enige dat helpt. Alles registreren. Deur bel camera’s checks etc

Dankjewel. Heb ook de politie gebeld en melding gemaakt, alleen uiteraard geen camera-beelden o.i.d. Dit kon ook al een tijdje geleden gedaan zijn gezien ik niet dagelijks rijdt en hoef te tanken.
Betreft verhuizen is dat voor mij wegens persoonlijke omstandigheden niet te doen. De buurman zie ik ook niet verhuizen gezien die er pas net woont. Deze man komt uit een eer-cultuur die helaas achterbaks te werk gaat met pesterijen al een aantal maanden, maar het escaleert nu na bedreigen tot vandalisme en vrees voor waar die nog meer toe in staat is als dit hem al niks doet.

Heb iig 10 jaar mogen genieten van goede buren. Ik zal met het beperkte geld dat ik hopelijk straks nog over houdt wat cameras moeten gaan aanschaffen idd.

Hoop dat de andere mensen die het tankprobleem ondervinden iig niet de dupe zijn van een vreemde substantie in de tank!

Laatst bewerkt door een moderator:

VAG-man

Forumguru
Wat een sneue bedoeling zeg met die buurman.
Even terugkomend op de koolstoffilter. Wat een bedragen worden er voor gevraagd echt absurd.
Een plastic bekertje met koolstof erin. Allebei spotgoedkoop om te maken.
In mijn Superb heb ik deze vorig jaar vervangen. Zit onder de motorkap en kostte mij €13 via een ome Alie.

Tees

Donateur
Als je zo ernaar kijkt, dan zijn heel veel onderdelen belachelijk duur. Maar de meeste onderdelen worden in beperkte oplage gemaakt omdat ze wagentype specifiek zijn. En kleine oplage betekent hoge productiekosten. En daarnaast kunnen ze voor dit soort onderdelen bijna vragen wat ze willen, want meestal maken OEM producten dit niet los, alleen voor de fabrikant zelf. :ot:

Wat foto's van de tank en wat eruit is gevist.

photo_1_2025-01-14_17-44-06.jpg photo_3_2025-01-14_17-44-06.jpg photo_6_2025-01-14_17-44-06.jpg
Nou dat heeft me flink wat gekost, niet alleen aan geld maar ook mijn mentale en fysieke gezondheid... Deze auto heeft ook emotionele waarde, was een erfenis van m'n pa.

Politie doet uiteraard niks met de aangifte en dat was het dan.

Nu hoorde ik onder t rijden licht getril bij het gasgeven, vooral in de 3e versnelling. Bij hoger maakt de motor teveel geluid t goed te horen. Hoop dat het verder niks ernstigs is, dat het gewoon wat paranoïde is dat dat altijd al onderdeel was van de auto maar t nooit is opgevallen. Volgende maand de APK dus ben benieuwd.

Bedankt nogmaals voor de reacties en tips.

Tees

Donateur
Is de boel ook doorgespoeld en het brandstoffilter vervangen? Dat filter kost weinig en is makkelijk te vervangen, ik heb t bij allebei mijn Skodas gedaan toen ik die kocht (125-150k km)

Tees

Donateur
Ehm...ik denk dat de gemiddelde garage dit zeer zelden tegenkomt. Los van de urban myths rondom dit onderwerp heb ik nog nooit iemand gehoord die dit echt is overkomen. Dus ik zou er ook niet volledig op vertrouwen dat een gemiddelde garage weet wat de beste manier is om dit aan te pakken.

Mijn manier zou zijn om de tank leeg te zuigen, de benzine die eruit komt weg te doen, en de tank en alle verbonden leidingen + pomp uitgebreid door te spoelen. En dus het brandstoffilter te vervangen. Je wilt niet op een later moment alsnog problemen ondervinden...

Ehm...ik denk dat de gemiddelde garage dit zeer zelden tegenkomt. Los van de urban myths rondom dit onderwerp heb ik nog nooit iemand gehoord die dit echt is overkomen. Dus ik zou er ook niet volledig op vertrouwen dat een gemiddelde garage weet wat de beste manier is om dit aan te pakken.

Mijn manier zou zijn om de tank leeg te zuigen, de benzine die eruit komt weg te doen, en de tank en alle verbonden leidingen + pomp uitgebreid door te spoelen. En dus het brandstoffilter te vervangen. Je wilt niet op een later moment alsnog problemen ondervinden...

Ja de urban myth is niet meer zo urban hier, dan ben ik de eerste (en hopelijk gelijk de laatste)

Thanks! Heb even gebeld en ze hadden gechecked en het was niet de leidingen/motor ingegaan, ik was er gelukkig op tijd bij.
Ze hadden net zoals jij het zou doen de benzine eruit gepompt, weggegooid en alles schoongemaakt. De brandstoffilter was in orde.

Heb wel geluk gehad, mn auto had er slechter aan toe kunnen zijn als ik een laat tankbeurtje had gedaan.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik ben wel een scheikundige :) en nee, suiker lost nauwelijks op in benzine. Vandaar ook het urban deel van de myth dat suiker in de tank je motor zou verknallen. Het komt waarschijnlijk helemaal niet voorbij t filter.

Één maar erbij: suiker lost wel enigszins op in ethanol. Nu zit er 'maar' 10% ethanol in E10, maar dat zal wel de oplosbaarheid wat verhogen.

MarcoO2

Forumguru
Waarom zat die tank trouwens niet op slot…?
Ehm... ;)
Ik heb helaas niet zo'n luxe uitvoering die de tankklep op slot zet. Er zit wel een tankdrop met sleutelslot, deze lijkt geforceerd te zijn.. Stond er zelf niet bij stil dat ik hem te makkelijk open kreeg met de sleutel, welke je toch automatisch gebruikt ervoor elke tankbeurt.

En voor de liefhebber: https://www.wikihow.com/What-Happens-if-You-Put-Sugar-in-a-Gas-Tank

Arjan1985

Forumguru
Ik ken de mythe alleen van de eind scène van the Sound of Music en helaas deze actie. Moet je je auto nu heel ergens anders parkeren?

Ik ben geen scheikundige, maar lost suiker überhaupt op in benzine…

Ik ken de mythe alleen van de eind scène van the Sound of Music en helaas deze actie. Moet je je auto nu heel ergens anders parkeren?

Dat heeft geen nut, als die nog iets wil flikken dan vind die hem toch wel met een rondje lopen.
Vanmorgen had hij wel z'n auto express ver naar achteren geparkeerd, gelukkig laat ik achter ook genoeg ruimte over (;
Ik hoop dat hij z'n graantje heeft gehaald m.b.t. vandalisme en me nu met rust zal laten. Ben wel redelijk op m'n breekpunt, maar wil en ga me niet verlagen naar zijn niveau.

Bovenaan Onderaan