Karoq 2019 water bij reservewiel

borsb

Nieuw lid
De afgelopen tijd ben ik er nog niet aan toegekomen. Eerlijk gezegd wacht ik ook op wat mooier/droger weer. Ik houd je op de hoogte

Lean79

Lid
Hoor je een plof bij de achterbumper, bij het openen en sluiten van het portier? In dat geval kan er ook een verstopping zijn zo ongeveer achter de bumper.

Hier ook last van water in de ruimte van het reservewiel. Als het door de kabeldoorvoer van de kofferbak zou komen zou ik ook een natte hemel of zijkuipen verwachten.
Beide niet het geval.

Begon met een klein laagje maar nu stond er wel 4 cm water in. De subwoofer was zelfs nat...

Inmiddels de achterbumper eraf gehaald en zo maar eens met de tuinslang erop, zou het komen vanuit de onderkant door de wasstraat in mijn geval?

Herperduin

Forumguru
De doorvoer van de bekabeling al gecheckt? Bij mijn Octavia was een van de doorvoerrubbers niet goed gemonteerd of los gekomen. Weer goed terug geplaatst en nooit meer last van gehad. Wellicht bij Karoq ook mogelijke oorzaak?

IMG_1516.jpeg

runforrestrun

Nieuw lid
Helaas heb ik ook last van een lekkage in mijn Karoq (2018) met schuifdak.

Tot zover heb ik het gelokaliseerd aan de rechterzijde achter het plastic gedeelte van het kofferbaklicht.
Zie onderstaande volgordelijkheid van de foto's om een idee te hebben waar ik op inzoom (het rooster).

Schimmelvorming... :(
Bekijk bijlage 1.jpeg

Sporen van water...
2.jpeg

In het rooster gekeken en daar zag ik hangende druppels...
3.jpeg

Dit is een poging van duidelijke foto, maar je zit de hangende druppel.
4.jpeg

Nu rest mijn vraag. Hoe komt daar water? Is dat door een of andere afvoerslangetje wat gebroken is? Of door niet-sluitende rubbers?

@runforrestrun : Ik zou in jouw geval denken aan een lekkage bij de dakdoorvoer rechts achter waar de kabels van de achterklep via zo'n rubber buis naar de achterkant van je auto geleid worden. Waarschijnlijk zit daar het rubber aan de kant van de auto niet goed?

Ik zat er nog even over te denken... Het zou ook kunnen dat de lekkage boven bij de antenne op het dak zit, en dat het water van daar naar beneden gaat, maar dan zou je ook mogelijk op andere plekken waterdruppels kunnen vinden vermoed ik althans.

Laatst bewerkt door een moderator:

runforrestrun

Nieuw lid
@runforrestrun : Ik zou in jouw geval denken aan een lekkage bij de dakdoorvoer rechts achter waar de kabels van de achterklep via zo'n rubber buis naar de achterkant van je auto geleid worden. Waarschijnlijk zit daar het rubber aan de kant van de auto niet goed?
@Clonestar, dank je wel voor het meedenken.
3 dagen geleden heb ik de boel droog gemaakt. Het is nog een beetje vochtig maar door de warme dagen is het al stuk minder muf geworden. Het heeft nog een paar keer geregend, maar het is wel droog gebleven binnen.

Wat ik mij kan herinneren, na een flinke regenbui, als ik de klep open doei, dan zie ik een stroompje van opgehoopt regenwater aan de rechterzijde naar beneden, zo de bak in druppelen. Ik weet niet zeker of dit de hoofdoorzaak is, mij lijkt het niet vanwege de beperkte hoeveelheid water.

Ik heb gekeken naar de rubber die rechtsboven zit als je de klep open doet. Daar heb ik even naar gekeken of het sluit, dat ziet er okay uit, maar ik zag wel wat water vocht. Het kan best zijn dat daar het water naar binnensijpelt. Ik ga het straks even met vaseline insmeren, kijken of ik er dan geen last van heb.

De antennelektheorie hou ik nog even in mijn achterhoofd, als het bovenstaande niet helpt.

hemi24

Forumguru
Rubber rondom inkrijten of talken, dan wordt het vanzelf zichtbaar, als het daar zit tenminste.
Kan netzo goed de afdichting van de ruitenwisser zijn.

Sauce

Actief lid
Is het eventueel mogelijk om met een soort van rookmachine te detecteren vanwaar de lek hoort te komen?

Bovenaan Onderaan