Karoq Vragen & Weetjes

Pendragon

Donateur
Bedoel je omdat de auto bij bestelling nu een levertijd heeft van Q1 2019? Of omdat ze al met de productie van MY2019 begonnen zijn?

MY2019 is voor Skoda normaal zo rond mei/juni productie van het jaar ervoor, dus mei/juni 2018 gaat MY2019 in. Auto's die nu besteld worden hebben een productieweek ver na deze maand en dus worden deze ook met de opties van MY2019 gemaakt. Soms heeft dat voordelen, maar soms ook nadelen. Bij mijn huidige O3 zat ik er net voor en heb ik nog een Columbus MIB1, terwijl ik achteraf liever een MIB2 had gehad, maar niks aan te doen.

BramBam

Forumguru
MY2019 is voor Skoda normaal zo rond mei/juni productie van het jaar ervoor, dus mei/juni 2018 gaat MY2019 in. Auto's die nu besteld worden hebben een productieweek ver na deze maand en dus worden deze ook met de opties van MY2019 gemaakt. Soms heeft dat voordelen, maar soms ook nadelen. Bij mijn huidige O3 zat ik er net voor en heb ik nog een Columbus MIB1, terwijl ik achteraf liever een MIB2 had gehad, maar niks aan te doen.

Dit jaar wordt afgeweken van de week waarin de modelwisseling plaatsvindt i.v.m. de 'nieuwe' WLTP emissietesten.

Modeljaarwisseling bij VAG zal dit jaar week 31/32 (na de zomersluiting van de fabrieken) plaatsvinden.

Pendragon

Donateur
Dit jaar wordt afgeweken van de week waarin de modelwisseling plaatsvindt i.v.m. de 'nieuwe' WLTP emissietesten.

Modeljaarwisseling bij VAG zal dit jaar week 31/32 (na de zomersluiting van de fabrieken) plaatsvinden.

Ok, dat kan voor mijn auto dan nog steeds, want die wordt gemaakt in week 36. Ik weet dat ik de MY2019 ga krijgen, dat is mij door de dealer bevestigd. Bedankt voor de uitleg!

Frens

Lid

Met een levering rond week 31, zal ik daar dan geen voordeel van hebben.

Frankie

Actief lid
Mijn auto staat bij van Mossel. Ze zijn zo vriendelijk geweest paar foto's te sturen (zie avatar ;)). Ondertussen al bekend, maar inderdaad geen midden armsteun achter. Ik blijf het een rare zaak vinden omdat dit tegenwoordig toch wel een relatief standaard onderdeel van een moderne auto hoort te zijn.

Pendragon

Donateur
Mijn auto staat bij van Mossel. Ze zijn zo vriendelijk geweest paar foto's te sturen (zie avatar ;)). Ondertussen al bekend, maar inderdaad geen midden armsteun achter. Ik blijf het een rare zaak vinden omdat dit tegenwoordig toch wel een relatief standaard onderdeel van een moderne auto hoort te zijn.
Vind ik ook. Ik stond ook verbaasd te kijken bij de dealer toen hij vertelde dat deze in de My2019 toegevoegd is... Ik dacht echt dat hij een grapje maakte.

Frankie

Actief lid
Even een andere vraag (ik weet dat er een led topic is); kan ik ervan uitgaan dat de knipperlicht lampen achter zelfde type zijn als bij de Octavia (BAU15S)? Ik wil de lampen nl. vervangen door led varianten maar bij de leveranciers van die dingen is de Karoq nog niet opgenomen in lijstjes.
De remlichten zijn wel alle drie led toch?

Ps: kan mijn auto woensdag 23 mei ophalen bij van Mossel in Waalwijk.. Moest er verlof voor nemen, maar het is een leuke bestemming ;)

wakkie

Senior Member
Ben ik ook benieuwd naar. Ik begrijp niet waarom de achter- en remlichten wel in led zijn uitgevoerd en de knipperlichten niet. Prijstechnisch zal dit toch niet veel uitmaken? Of zie ik dit verkeerd?

Jrtt

Forumguru
Dat is inderdaad ook iets wat ik zonde vind. Had zoveel mooier gekund met LED knipperlichten!

design-slider-exterior-04.jpg

Frankie

Actief lid
Dan zet je die er toch zelf in? Zijn prima online te bestellen met Can Bus beveiliging.

Dat kan natuurlijk (overigens is niet iedereen zo handig), maar er wordt bedoeld dat het jammer is dat de lampen niet standaard met led zijn uitgerust. Dat zou ook strakker uitzien dan met losse led lampjes.
Maar, denken jullie dat de Octavia peertjes ook passen in de Karoq voor de knipperlichten? Nog een advies over het merk?

Jrtt

Forumguru
maar er wordt bedoeld dat het jammer is dat de lampen niet standaard met led zijn uitgerust. Dat zou ook strakker uitzien dan met losse led lampjes.

Precies. Mooi als een strip mee zoals de LED achterlichten gevormd zijn, lijkt mee een prima aanpassing voor de nieuwe modellen!

Frankie

Actief lid
Helemaal mee eens. Massaal de importeur mailen?

Nee laat maar, daar krijg ik echt geen nieuwe achterlichten mee ;)
Ik verneem trouwens zojuist van een collega dat hij hetzelfde 'ontbrekende midden armsteun' probleem op een A3 E-Tron heeft gehad vorig jaar.. Werd ook, tot verrassing, zonder geleverd.. Schijnt dus een VAG kwaaltje te zijn.. Hadden ze naar mijn mening van moeten leren..

wakkie

Senior Member
Heeft er al iemand een Karoq besteld met sportstoelen of sportpakket? Of is er al iemand met deze uitrusting? Ben benieuwd hoe deze stoelen zitten. Kan me niet herinneren dat iemand dit besteld heeft of ik heb er overheen gelezen.

Bovenaan Onderaan