Kenteken verlichting brandt niet meer

Joske

Forumguru
ik zou toch in de richting van de ledlampjes blijven zoeken hoor. Heb je de storing gekregen tijdens hevige regenval (of vlak er na?)

leo442

Forumguru
Kijk toch maar eens in de kabeldoorvoerrubber,ik denk toch wel een draadbreuk. Als achterlichten beide branden en beide kentekenverlichtingen niet, ga ik voor een gebroken plus of massadraad in de doorvoerrubber.

EdK

Forumguru
Zou de led lampjes even losnemen en op een 12V accu rechtstreeks aansluiten om te kijken of ze het uberhaupt nog doen ( uitsluiten )
Dan is het zo en zo verstandig om met een universeel meter spanningen te meten en niet met een wazig metertje zonder aanduiding.

En heb je die niet dan in ieder geval meten met een gewoon ouderwets gloeilampje en hier 2 draadjes gesoldeerd !
Brand lamp dan vol dan weet je dat spanning goed aankomt brand hij half dan weet je in ieder geval dat er iets loos is

gbbosma

Forumguru
En er was weer kentekenverlichting. Heb de raad opgevolgd om mijn oude (gloei)lamp eens te proberen.
deze gaf direct licht en de led-verlichting van de camera deed het ook weer, toen geprobeerd met mijn led- spanningzoeker om te kijken of er 12V op zat en ja de led op de spanningzoeker gaf aan welke de + en de - draad zijn.
Toen een nieuwe led lamp er in gedaan en zowaar weer geen licht in bijde lampen. Ook de spanningzoeker gaf geen stroom aan. De autoverlichting uit en weer aangedaan en toen branden ze wel. Vind het alleen vreemd als de rechter kentekenverlichting kapot is er ook geen licht is in de rechter.
Wil een ieder bedanken voor de tips en het meedenken. Want hierdoor ben ik enorm geholpen. :thumbsup:

EdK

Forumguru
Affijn we hebben weer met zijn allen € 2,50 verdiend met het juiste antwoord...... :deuk:

ertromp

Forumguru
Hey mannen effe n vraag off topic misschien maar wou hiervoor geen nieuwe openen.
Ik rijd een octavia 1.9tdi van 2006, ik heb net succesvol mn binnenverlichting veranderd in led maar de kentekenverlichting moet nog.
Is deze: http://www.hypercolor.de/LED-Kennzeichenbeleuchtung-fuer-Skoda-Octavia-1Z_1
De juiste voor mijn wagen? Ik ben een leek op gebied van die canbus toestanden dus vraag ik me af of bovenstaande leds een melding gaan geven of niet?

Merci
Kenny
die geven absoluut geen foutmelding en geven een super mooi wit licht.
Heb ze zelf ook in m'n O2

Ook voor een o2 van 2006? Want ik had 37mm gemeten maar ik kan fout zijn ook :) en voor de kofferbak heb ik momenteel dezelfde als vooraan binnenlampjes maar ik heb de indruk dat ze weinig licht geven.. Iemand mss n andere optie die past?

gbbosma

Forumguru
Die lampjes van Leddel passen perfect. Heb zelf ook een Octavia van 2006. Ze zijn echt fel. Zoals ik al zei, ze werken prima. OK voor binnenverlichting zijn ze zeer geschikt. Kentekenlicht achter is 36mm.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan