Keramische remblokken: helpt t tegen versmeren van velgen

JeSko

Forumguru
@EdK

:nailbiting:

Nuja, ieder zijn goesting natuurlijk, maar toen hij zo stond met zijn neus dan nog omhoog, vond ik het echt lelijk.
 

EdK

Forumguru
Ach Jesko als je maar niet zo oud als Menno word.... want nog gekker zou ik niet overleven.
Gelukkig voor jou en mij ga ik dat zeker niet meemaken....:maakmegek:
 

EdK

Forumguru
Van de week zag ik op de A7 een gassie rijden die ook bezig was geweest met een verlaging
Die wielen (velgen) stonden onder zo'n hoek dat als de binnenzijde van de band het canvas erdoor zou komen dan had hij nog volledig profiel aan de buitenzijde van de band....

Tsja en als ik dat zie dan moet ik altijd maar lachen.
Tis net als vrouwen met borst vergroting.
Ze hebben een mooie cup B en moeten met een DD lopen dus laten er een zooi siliconen inspuiten en ze lopen daarna voor paal.....

Maar goed zij voelen zich er lekker mee blijkbaar en ik zou er niet meer in durven knijpen....
Bang dat ik ze lek knijp......:dankje::deuk:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Brembo geperforeerde schijven met gecoate naaf en bij het geventileerde gedeelte waardoor dit niet meer roest/lelijk wordt, icm. EBC redstuff ceramische blokken.

Dit zowel voor (340mm), als achter (310mm).
 

Eltjo

Forumguru
Ik kan uit ervaring melden dat de 1,5 jaar geleden gemonteerde TRW? schijven/remblokken waarvan ook geclaimed wordt dat deze minder stof afgeven, die dat ook waarmaken. Maar mijn schijven zien er misschien nog minder glimmend uit dan dat met de oude al het geval was.
Deze TRW blokken waren per set €10 - 20 duurder dan de gewone TRW blokken die een gewone prijs hebben en een stuk goedkoper zijn dan Redstuff blokken. Rondom was ik voor deze blokken en TRW schijven via Autodick < € 190 kwijt.
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
@blackswamp30 De EBC Redstuff blokken geven inderdaad écht minder remstof af, zoals @Duijzer al beaamt.
Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee, want deze jongens geven nogal wat remstof af normaliter.
Ik heb het idee; hoe groter de remschijf en dus remblokken, hoe meer remstof het met zich meebrengt.
 

Eltjo

Forumguru
Dat lijkt mij ook algemeen gesproken, hoe meer gewicht hoe groter de remmerij, hoe meer remstof.
Maar ja, dan zijn de velgen ook weer groter, dus minder stof per cm2 velg. :-)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Scherp! Maar als je een hekel aan remstof hebt (net zoals ik), is dit écht een hele verbetering.
Het gaat je echt opvallen van; huh, zijn mijn velgen nog niet vies?

Ik heb het wel allemaal in één keer gedaan; schijven en blokken.

Zit er nu met de Ibiza weer aan te denken.. Zijn iets meer glimmende velgen om schoon te houden.
 

Tees

Donateur
In theorie zou het andersom moeten zijn: grotere schijven hebben een groter koppel (= kracht × arm, grotere arm) dus minder frictie nodig om dezelfde remkracht te genereren. Ik weet nog even niet of een groter oppervlak (als de blokken tenminste idd groter zijn) positief of negatief effect heeft :pieker:
 

Eltjo

Forumguru
Grotere blokken en schijven zitten op grotere en zwaardere auto’s die meer verbruiken.
En dat is de energie die er ook weer uitgeremd moet worden.
Ergo, alles is op elkaar afgestemd.

Schiet me te binnen dat mijn broer een luxe variant Kadet had gekocht met bredere banden. Die had een lagere top snelheid dan de minder luxe variant met smallere banden.
 

Tees

Donateur
Klopt ook @Eltjo, maar t ging even over de vraag of grotere schijven minder stof leveren (dus met alle andere variabelen gelijk). Er zijn genoeg Skodas die met verschillende schijfmaten geleverd worden, zonder een heel groot gewichtsverschil (bijv een Octavia 1.0 vs RS)
 

Highway

Forumguru
Hier ook RedStuff op mijn 2010 S2 1.8tsi. Prima blokken, minder remstof en geen piepen. Ik ben er tevreden over. Dit i.c.m. Bosch remschijven.
 
Bovenaan Onderaan