Kessy en sleutel probleem

Borrie1973

Actief lid
regelmatig heb ik het probleem dat mijn deuren niet meer openen/sluiten middels de handgreep. De handleiding geeft aan dat als de batterry slecht is, het lampje van de sleutel gaat knipperen en je ook een melding op het display krijgt. Dit is bij mij nog niet het geval. Wissel ik van sleutel, dan werkt het wel en als ik dan later de "foute" sleutel weer gebruik is het probleem ook weer weg. Ik snap dat er een keertje een synchronisatieprobleempje kan zijn maar niet met regelmaat. Is dit een bekend probleem en hoe wordt het opgelost????

Worden er nog specifieke instellingen bewaard van de auto bij de sleutel?

Bedankt alvast

KWc

Lid
Als de sleutel achter mijn mobiel in mijn jaszak zit kan hij soms even geen sleutel vinden maar na enkele seconden weer wel. Eerder ook soms een weigerende deurklink gehad maar dat verdween na vervangen van de batterij. Verder prima systeem dat ik iedereen kan aanraden

Borrie1973

Actief lid
Toch maar proberen het batterijtje te vervangen, en zal de airco en spiegels in de gaten houden qua instelling met de andere sleutel

Monteurtje

Forumguru
Idd eerst even batterij vervangen. In vergelijking met de eerste Skoda met KESSY, Superb II, gaat de batterij van de Octavia III sneller leeg. Dat zal voornamelijk komen doordat de auto om de zoveel moeten contact zoekt met de sleutel. En dat was eerder niet het geval.
Dat kun je zien als het lampje even knippert.

El Fuego

Senior Member
Moet zeggen dat ik geen problemen ervaar met Kessy. Bevalt goed. Alleen jammer dat het niet op de achterportieren zit.

Joske

Forumguru
Alleen jammer dat het niet op de achterportieren zit.
klopt, in het begin vond ik het allemaal zo erg niet, maar met 2 kinderen die je steeds zelf achteraan moet zetten is het soms wel een beetje "frustrerend" (= sterk overdreven ;) )

Ik betrap er mij op dat ik dan op voorhand de auto ontgrendel met de AB als ik 2 kinderen aan de hand heb ;)

EdK

Forumguru
Kijk daar komen toch al wat min puntjes van het kesey dus boven water.....?

Enne in VCDS of maxidot niet aan te passen zoals met alleen AB wel is te doen....
1 keer drukken alleen bestuurderskant open en 2 keer drukken de rest van de deuren ontgrendeld

Canon-Eye

Forumguru
Nee, is niet aan te passen. Op achterportieren zit namelijk geen sensor.
Maar als de achterdeuren netjes mee ontgrendeld kunnen worden als je de voordeursensor aait, zou er toch geen groot probleem meer zijn?

Ik moet ook vaak eerst achterin zijn om een tas of zo aldaar te plaatsen voordat ik achter het stuur ga zitten.
Ik zou het overigens toch wel erg onhandig vinden als daarvoor een andere ontgrendelprocedure vereist zou zijn dan wanneer ik direct kan instappen.
Zóooo 1985... :D
Mijn eerste Audi 80 met centrale vergrendeling - bediend met de sleutel in één van de voorportieren. Afstandbediening kwam pas bij de 2e, in 1988.
En nu met kessy weer twee stappen terug dus? :maakmegek: Laat maar...

El Fuego

Senior Member
Dat alle portieren open gaan wanneer je achterportieren met kessy aanraakt zou toch wel handig zijn geweest.

Darkside

Forumguru
Absoluut mee eens, dat vind ik wel een beetje een gemiste kans, maar 100 keer liever zo dan geen Kessy :)
IDD. Mijn kinderen weten ook dat ze eerst de voordeur moeten aanraken.
En hoewel jammer ben ik verder erg blij met kessy.
Het moet ook mogelijk zijn om hem te programeren dat ze automatisch op slot gaan bij weglopen (a la renault)
Dit staat, nog steeds, op mijn to do lijstje

El Fuego

Senior Member
Dat is inderdaad helemaal gaaf. Mijn vriendin heeft het op haar Clio. Je hoeft niets te doen. Alleen maar weglopen....

micky

Forumguru
ik zou dat persoonlijk niet zo vertrouwen, ik aai wel een keer over haar "bolletje" als dank voor de wederom heerlijke rit die ik heb gehad, dan sluit ze zich keurig, volgende week 30.000km beurt :)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan