Metalen sleutelkastje ophangen dan maar...
het hoeft niet met zo'n grote installatie, kan ook kleiner hoorDuidelijk dus de auto zend idd een signaal uit alleen komt deze niet heel ver. maar ja dan moet je dus altijd elke sleutel opbergen in een kluis :-) Daarnaast zie ik ze nog niet met dat hele hebben en houden langs komen om je auto zo mee te nemen
Bijzonder snel @Corné de Kluijver , ik heb mijn huidige auto (ja, een Toyota Prius, I know) nu bijna 5 jaar en nog steeds in beide zenders de eerste batterij. En ja, hij wordt veel gebruikt, veel korte ritjes en ruim 130K op de teller. Betekent dit dat ik dus straks elk halfjaar voor een batterijtje naar de dealer moet of is het makkelijk zelf te doen, want dan laat ik doosje knoopcellen meeleveren bij aflevering.Dat is niet snel @anilv26, bij onze Fabia moeten beide sleutels, ook degene die minder vaak gebruikt wordt om de 4 tot 6 maanden de batterij vervangen worden.
Waar een wil is een methode, en voor een O3 RS doen ze niet zoveel moeite verwacht zo. Dat ze bijv. een GTI zo weghalen voor de grote grijze economie is natuurlijk lucratiever. Daarom heb ik buitenshuis waar ik ook ben sleutel in de broekzak of de sleuten binnenshuis in het midden in een ladekast. Het signaal van Kessy is echt niet sterk genoeg om de tot de muur te komen. Dan moet je ook nog es met dat apparaat het hele huis rond tot je beet hebt. Dan is inbreken nog sneller en minder opvallend, niet? Geen of wel elektronika in je wagen wie zal het zeggen. Ik ben een gadgetfreak hoe meer hoe beter in de wagen, wie weet zal ik t nog meemaken AI in de auto.@anilv26 ,
Bij diefstal met een kessy hebben ze een apparaat die het signaal x-maal versterkt. Dus al ligt de sleutel 20m verder, ze krijgen de wagen open en gestart.
Bearlock, goed systeem. Je houdt de amateur-dief uit je wagen(en hopen dat deze geen ravage achterlaat na een poging), maar de pro's hou je absoluut niet tegen. Ooit het verhaal gelezen op gti forum waarbij ze een gti uitgerust met een bearlock gewoon s nachts op een trailer hebben geladen. Hupsakee, wagen weg.
Track en trace net hetzelfde, filpmje gezien waar ze gewoon een apparaatje hebben die het signaal blokkeert en uitzoekt waar de zender zit. Op 5min was dergelijk systeem ongedaan gemaakt.
Ik blijf er bij, je mag je wagen nog zo goed beveiligen, als ze hem willen, zullen ze hem wel krijgen. Er is maar 1 manier om je vermogen te beschermen en dat is een goede verzekering
Zodra je op enkele cm's van je deur komt dat gaat de auto uit de "slaap" modus.