Bedankt voor alle reacties, goed om te zien dat ik hier niet de enige in ben
Ik ga de auto privé rijden en moet dus alles zelf betalen, de 1.2 lijkt me net wat te 'mager' vandaar dat ik deze even buiten beschouwing heb gelaten.
Volgens de berekeningen ligt het omslagpunt net iets onder mijn verwachte km's maar is de verzekering voor de diesel weer wat duurder wat het verschil nagenoeg nihil lijkt te maken. Uiteindelijk staat of valt alles met de nauwkeurigheid van de fabrieksopgave van het verbruik...
Het zou in beide gevallen om de handbak gaan (DSG is super, maar €2200 is best veel geld).
Ik kom waarschijnlijk rond de 30k km p.j. (Dagelijks 100km gemixt snelweg, b-weg, bebouwde kom) en de prijsverschillen in de genoemde leaseprijzen geven al aan dat dat in de buurt van het omslagpunt ligt
Als het in totaal niet veel scheelt zou ik misschien toch wel een voorkeur voor de TSI kunnen krijgen ivm meer vermogen en het genoemde 'bewuster' rijden vanwege de verschuiving van vaste naar variabele kosten.. Al met al een lastige keuze.