Het valt me overigens ook op dat de meeste in Nederland aangeboden SuperB's veelal uit het buitenland komen. Of ze hebben net een nieuw kenteken, of er moet zelfs nog een kenteken op. De garage/handelaar die hem verkoopt moet er dan toch ook wat op verdienen.
In mijn zoektocht had ik wat eisen zoals panoramadak, trekhaak en Sportline. Ik heb de postcode opgezocht van een Duitse plaats vlak over de grens bij mij en vanaf daar een straal aangegeven in kilometers. Wilde immers ook niet het hele Duitse land door. Mijn wagen was op moment van RDW keuring ruim 3 jaar oud, dus de BPM was nog wat lager zelfs. Ik heb 1000 euro aan extra kosten aangehouden als stelpost voor onder andere RDW keuring, BPM, luxe kentekenplaten met nieuwe houders en kosten in DLD voor onder meer overschrijven en benzine voor de heen en weer reis.
Onderhandelen over de prijs kan in DLD, maar verwacht geen dikke kortingen op de vraagprijs. Ik kreeg er 1000 euro vanaf. Maar daarnaast werd de auto wel geleverd op 4 nieuwe banden (19" Bridgestone Potenza), een onderhoudsbeurt bij de aflevering en had de auto ook een set 17" winterwielen. Indirect drukte dat de prijs natuurlijk wel wat.
Er zijn overigens ook Skoda's geleverd met verlengde garantie. Ik heb me laten vertellen dat deze Europees geldig is en overdraagbaar. Mijn wagen heeft dat niet, maar de dealer heeft er wel 12 maanden garantie op gegeven. Dit is een soort van verzekering en enkel geldig in heel Duitsland. Hoef dus niet terug naar Soest (klaarblijkelijk ligt dat ook in Duitsland
)