keuzes...nieuwe superb phev of kodiak...

leon-cupra

Forumguru
Verschil tussen den PHEV en gewone is dat de koffer een stukje dieper is. Bij eentje met batterijen heb je een vlakke laadvloer. Bij dagdagelijkse zaken ga je die 150l niet missen, maar is wel 150l die handig is voor op verlof maja dat is dan maar een paar keer per jaar.

IMG_3933.jpeg IMG_3932.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
bij een Superb valt blijft het inderdaad nog een flinke kofferbak. Ooit zo eens naar een 530e touring weesten gaan zien ... dat was echt bedroevend door de batterij. Daar was de vloer een stukje hoger dan de dorpel waardoor er nog beperkte hoogte overbleef.
 

AGTon

Forumguru
Tijdens mijn zoektocht naar een S3 had ik een duidelijke wenst. Het moest een 1.5 worden en geen hybride, dit ivm verlies van kofferbakruimte. Wat staat er nu voor mijn deur? Juist, een hybride :) .

Die 150 liter mis je echt niet in het dagelijks gebruik en wanneer wij op vakantie gaan komt er een dakkoffer op. Ben zelf zeer tevreden over mijn hybride. elektrisch rijden in de stad en zodra je harder dan 80 a 100 gaat dan schakel ik op benzine.
 

Bakkertje

Forumguru
Wijs besluit @AGTon hahaha
Zonder gekheid, hier een hele te tevreden phev rijder die momenteel met caravan op Texel verblijft.
De Passat bewijst zich weer als goede allrounder met genoeg ruimte voor het gezin (van 5)en genoeg vermogen om het hele spul voort te bewegen.
Niet naar het verbruik kijken overigens want 1 op 7 a 8 met de combinatie is voor mij wat redelijkerwijs mogelijk is.
 

RonKar

Nieuw lid
Ik heb nu een superb III uit 2016, met 190.000km op de teller, en het is tijd voor een nieuwe, maar ik vind de nieuwe superb wel weer heel erg mooi, maar de nieuwe kodiak, vind ik toch ook wel heel gaaf. nieuwe superb heeft ook een optie voor massage stoelen en dat heeft kodiak weer niet...keuzes....lastig...
In de laatste configuratie is het wel mogelijk om voor de Kodiaq massagestoelen te bestellen. Je moet dan gaan voor het Comfort Plus pakket. Kost bijna 1800 euro extra.
 
De Superb Sportline is aangekondigd. Ook met massagestoelen en ventilatie te verkrijgen. Zeker geen slechte uitvoering. Opvallend is ook het "nieuwe" stuurwiel welke voorzien van SKODA letters als vervanger van het logo.

 

RonKar

Nieuw lid
Weet niet of ik daar nu echt blij van word........
Ik vind het ook geen gezicht. Stuur met gewoon het logo erin vind ik persoonlijk veel mooier. Hoop niet dat ze dit door de hele lijn doorzetten. Soms snap ik die designers echt niet. :thinking:
 

Fean

Forumguru
Ik zit ook te overwegen naar SuperB te gaan uit 2021. Ik kijk naar Duitsland want ik wil die tamme 1.5tsi niet meer, ik wil de 2.0tsi 190pk benzine. Of de passat 2.0tsi 190 of 220pk (gti blok volgens mij), niet de 4x4 280pk, zoals ik het lees drinkt deze behoorlijk.

Dasimport via mobiele.de, advertentie doorgeven en ze geven een prijs op. Iemand ervaring met de 190pk?

De huidige Octavia (2018) gaat dan naar de missus +-120dkm, zelden iets mee gehad, prima ding. Alleen die 1.5tsi 150 :rolleyes:had destijd beter die 1.8tsi moeten kiezen..
 

AGTon

Forumguru
Voor mij heeft de 1.4 Phev / 1.5 TSI voldoende vermogen om in NL te rijden en een paar keer dat ik in het buitenland ben heb ik niet het gevoel dat ik vermogen mis. de 1.4 Phev krijgt ondersteuning van beide motoren wanneer je even door wilt trappen. Nu heb ik zelf geen caravan / vouwwagen dus wellicht dat je dan wel smacht naar de 2.0, maar voor dagelijks gebruik is er niks mis met de genoemde motoren.

Het logo op het stuur. Designers moeten ook hun geld verdienen. Is het mooi, ik vind van niet maar het is wat het is. Zal de auto daarvoor niet laten staan. Het zal een trend zijn die na een tijdje weer weg gaat, ditzelfde met de uitgeschreven merknaam op de kont van de auto. Volvo begon er mee en nu heeft bijna iedereen het.
 

DiVini76

Forumguru
Ik zit ook te overwegen naar SuperB te gaan uit 2021. Ik kijk naar Duitsland want ik wil die tamme 1.5tsi niet meer, ik wil de 2.0tsi 190pk benzine. Of de passat 2.0tsi 190 of 220pk (gti blok volgens mij), niet de 4x4 280pk, zoals ik het lees drinkt deze behoorlijk.

Dasimport via mobiele.de, advertentie doorgeven en ze geven een prijs op. Iemand ervaring met de 190pk?

De huidige Octavia (2018) gaat dan naar de missus +-120dkm, zelden iets mee gehad, prima ding. Alleen die 1.5tsi 150 :rolleyes:had destijd beter die 1.8tsi moeten kiezen..

@Fean , al eens aan chiptuning van je 1.5 tsi gedacht?
Wordt hij een stuk feller van en zelfs zuiniger bij gelijkblijvend gebruik.

Jouw 1.5 tsi gaat bij stage 1 al naar 180 pk en 320 nm:
 
Bovenaan Onderaan