Audi- en BMW-rijders, beiden ietwat eigenaardige chauffeurs. Zeg ik het zo netjes?
Shiiiiiiit, ik rijd nu in een BMW en in een Audi ha ha
.
Even over Audi:
Overschatte auto die veel te veel kost. Het is gewoon een VW met iets mooier interieur. Rijd veel liever in een Skoda, die vind ik imagotechnisch net zo gunstig (lees: minder opzichtig). De nieuwste Audi's vind ik vooral protserig. Grote LED verlichting, grote grills. Echt dress to impress zeg maar. En daar slaan ze in door. Nu is het meer yell to impress geworden. Doet BMW veel beter (muv de pooier SUV's overigens).
Qua rijden is Audi ook niet 'je van het'. Natuurlijk, onderstellen zijn allemaal supergoed, maar ze hinken een beetje op twee werelden. Een Mercedes is ubercomfi en degelijk, dat bereiken ze niet. Maar het sportieve van BMW bereiken ze ook niet. Audi probeert BMW te kopieren door de besturing zwaar te maken. Alleen is het wel zwaar, maar niet direct. Het is eigenlijk dus vooral irritant. Om maar een voorbeeld te noemen. En die dieselmotoren, die vind je ook gewoon in een Skoda. Kortom, de toegevoegde waarde van Audi is imo gering. En de meerprijs tov Skoda en VW bizar hoog!
Over BMW
BMW heeft ook een wat fout imago bij tijd en wijle en je betaalt voor een nieuwe veel te veel geld, maar verschillen zijn er wel. De meeste BMW's zijn minder opzichtig en een BMW is veel meer een 'unieke' auto. Dan bedoel ik de achterwielaandrijving, de directe besturing, lekkere onderstel etc. Echte BMW merkwaarden, die je in iedere BMW treft. En de zescilinders (acht- en tiencilinders natuurlijk ook) van BMW zijn echt onovertroffen juweeltjes! Mijn 130i geeft me heel erg veel voldoening. De viercilinder benzinemotoren zijn overigens stakkers van de buitencategorie. Een keertje in een 320i gereden (toch 170 pk) en die auto voelde zeer amechtig aan. Ik wil me niet voorstel hoe het voelt om in een 316 of 318i te moeten rijden. Afzien. De viercilinderdieselmotoren zijn overigens wel prima van BMW, net als de goddelijke zescilinderdiesels (heb de 330xd in eigendom gehad en weleens gereden in 530D en 335D).
En in algemeen vind ik voor premium wel gelden dat de auto's kwalitatief (interieur, afwerking etc) op een zeer hoog peil staan. Bij Skoda bladdert bijvoorbeeld de versnellingspook al af na 20.000 km. Is niet iets om steil van achterover te slaan, maar is wel een verschil natuurlijk. Als je gebruikt koopt (zoals ik) profiteer je van de duurzaamheid van premium automerk