Kijk mij eens ik heb een Audi (column)

MarcoO2

Forumguru
Hahaha.. leuk geschreven! En herkenbaar! ;)

Desondanks... die S8 op de foto... wil ik stiekum toch wel hebben hoor!
 

Michel

Forumguru
Die laatste alinea doet het hem! Hoe herkenbaar!

En om even commentaar te geven op deze zin: "Audi, het merk met de vier ringen is volgens de bestuurders tot een heilig voertuig verheven boven alle anders weggebruikers." Zo gedraagt de gemiddelde Audi-rijder zich in het verkeer helaas ook, zo is mijn ervaring. Zich verheven voelen boven anderen....
 

higgy

Forumguru
Audi- en BMW-rijders, beiden ietwat eigenaardige chauffeurs. Zeg ik het zo netjes?
 

VEEJAY

Forumguru
Tja ik zou best meer geld neer willen tellen voor een Audi, maar wat Audi aan extra's (naast imago, dat wil ik overigens niet aan een auto wil koppelen) geeft voor het geld dat je betaald vind ik het simpelweg een slechte deal. Geldt ook voor BMW overigens.
 

G-DRIE

Nieuw lid
Zullen we het maar niet hebben over de gemiddelde Seat Leon rijder. Meestal in het zwart, al bumperklevend op de linkerbaan.
 

sitechris

Donateur
Audi- en BMW-rijders, beiden ietwat eigenaardige chauffeurs. Zeg ik het zo netjes?

Shiiiiiiit, ik rijd nu in een BMW en in een Audi ha ha ;).

Even over Audi:
Overschatte auto die veel te veel kost. Het is gewoon een VW met iets mooier interieur. Rijd veel liever in een Skoda, die vind ik imagotechnisch net zo gunstig (lees: minder opzichtig). De nieuwste Audi's vind ik vooral protserig. Grote LED verlichting, grote grills. Echt dress to impress zeg maar. En daar slaan ze in door. Nu is het meer yell to impress geworden. Doet BMW veel beter (muv de pooier SUV's overigens).

Qua rijden is Audi ook niet 'je van het'. Natuurlijk, onderstellen zijn allemaal supergoed, maar ze hinken een beetje op twee werelden. Een Mercedes is ubercomfi en degelijk, dat bereiken ze niet. Maar het sportieve van BMW bereiken ze ook niet. Audi probeert BMW te kopieren door de besturing zwaar te maken. Alleen is het wel zwaar, maar niet direct. Het is eigenlijk dus vooral irritant. Om maar een voorbeeld te noemen. En die dieselmotoren, die vind je ook gewoon in een Skoda. Kortom, de toegevoegde waarde van Audi is imo gering. En de meerprijs tov Skoda en VW bizar hoog!

Over BMW
BMW heeft ook een wat fout imago bij tijd en wijle en je betaalt voor een nieuwe veel te veel geld, maar verschillen zijn er wel. De meeste BMW's zijn minder opzichtig en een BMW is veel meer een 'unieke' auto. Dan bedoel ik de achterwielaandrijving, de directe besturing, lekkere onderstel etc. Echte BMW merkwaarden, die je in iedere BMW treft. En de zescilinders (acht- en tiencilinders natuurlijk ook) van BMW zijn echt onovertroffen juweeltjes! Mijn 130i geeft me heel erg veel voldoening. De viercilinder benzinemotoren zijn overigens stakkers van de buitencategorie. Een keertje in een 320i gereden (toch 170 pk) en die auto voelde zeer amechtig aan. Ik wil me niet voorstel hoe het voelt om in een 316 of 318i te moeten rijden. Afzien. De viercilinderdieselmotoren zijn overigens wel prima van BMW, net als de goddelijke zescilinderdiesels (heb de 330xd in eigendom gehad en weleens gereden in 530D en 335D).

En in algemeen vind ik voor premium wel gelden dat de auto's kwalitatief (interieur, afwerking etc) op een zeer hoog peil staan. Bij Skoda bladdert bijvoorbeeld de versnellingspook al af na 20.000 km. Is niet iets om steil van achterover te slaan, maar is wel een verschil natuurlijk. Als je gebruikt koopt (zoals ik) profiteer je van de duurzaamheid van premium automerk :)
 

___JC___

Forumguru
Nou ik vind Audi's wel eg mooi moet ik zeggen. Jammer dat ze zo duur zijn. Een mooie S8 of RS6 sla ik ook niet af! :)
Geldt ook voor BMW overigens. De 5-serie station met M-pakket blijft een schitterende wagen.

Elk merk heeft bestuurders die zich misdragen. Over het algemeen zijn Audi rijders wel wat netter in het verkeer dan BMW rijders moet ik zeggen. De laatste tijd zie ik meer 'wegmisbruikers' in een Toyota Pruis of Honda Civic Hybrid!
 

LenK

Forumguru
ze hinken een beetje op twee werelden. Een Mercedes is ubercomfi en degelijk, dat bereiken ze niet. Maar het sportieve van BMW bereiken ze ook niet.
Is het dan niet "the best of two worlds" oftewel het comfortabele sportieve compromis?
 
Ik rij nu in mijn tweede Audi. Daarvoor een paar VW golfjes gereden.
Ik heb nog geen ervaring met Skoda, dat komt nog.
Helaas zijn Audi's te duur t.o.v. VW, Skoda en Seat's.
En in verband met de prijs ga ik overstappen naar Skoda. Anders was ik toch bij Audi gebleven.
Bij mijn vorige A3, van 1998, kreeg ik een keer tijdens een beurtje een leenauto mee. Een golf van 2004. Ik moet zeggen dat de A3 toch veel beter reed en aanvoelde dan de golf van 2004.
De prijs van Audi gaat, volgens mij, naast het merk ook zitten in de afwerking.
De Seat Toledo had toendertijd hetzelfde dashboard als de A3.
Alleen had Seat van dat harde plastic en Audi wat luxer materiaal gebruikt.

Qua styling vindt ik Audi ook mooier dan veel andere merken. Ik vind de styling van Skoda zowel binnen als buiten de auto ook mooier dan VW en Seat. En over smaak valt niet te twisten.

Ik heb ook een keer het geluk gehad om in een Audi S4 en een A4 cabrio te mogen rijden. Dat was echt genieten, vooral de S4.
 

higgy

Forumguru
Mooie auto, maar als die tuners de 200 aantikken tijdens een 'test-run' (wat is er mis met testrit?) op een binnenweg dan zijn het hele grote eikels met hele kleine piemels.
 
Het vervelende (nou ja...vervelend :D van een S4 is dat je niet merkt hoe hard je gaat.
Toen ik er mee reed, reed ik met een gangetje van 50 achter een auto.
Ff inhalen beetje het gaspedaal indrukken......OEPS....130.
 
Bovenaan Onderaan