Klaar om te bestellen!

hemi24

Forumguru
Werkt de verwarmbare voorruit van de Octavia met draadjes (zoals al jaren bekend van Ford)? Volgens mij niet toch?

Dacht inderdaad ook dat de nieuwe Octavia het systeem had zonder de zichtbare draadjes.
Mochten er toch draadjes in zitten zoals de Ford: daar kijk je als bestuurder niet echt tegenaan. Als je er echt op gaat letten vallen ze inderdaad wel op, maar doordat je blik verder weg ligt merk je er zo goed als niks van.
Als je als bijrijder een beetje rond zit te kijken en met name naar lichte achtergronden zoals wolken zit te kijken, vallen ze veel meer op...

Ik heb wel het idee dat de draadjes bij natte weersomstandigheden in het donker voor meer verstrooiing van het licht van de tegenliggers zorgen.

Als je het systeem eenmaal gewend bent is het wel een genot in het geval van beslagen ruiten, maar nog veel meer bij dichtgevroren ruiten: auto starten, ruitverwarming aan, zijruiten krabben, instappen, ruitenwisser aantippen en wegrijden...!

tiken

Nieuw lid
Ik ben nun ollander. Maar heb even op skoda.be gekeken. Hieronder welke dingen ik min of meer zou missen. Waarbij ik direct moet zeggen dat op de .be site het 'elegance style pack' niet aanklikbaar is. Dus misschien heb je een aantal dingen al die ik hieronder zet:

Verlichting:
XENON + AFS + LED DAYLIGHTS
Mistlicht meesturend
Led achter
Binnenverlichting voeten en achter
Intelligent light

Overige opties:
KESSY
PARKASSIST
Sportonderstel + XDS
Sportstuur met paddles
Verstelbare voorstoelen met geheugen
Ruitenwisser achter

---

Ik ga zelf ook voor een zwarte. En heb daarom onderstaand lijstje accessoires op het oog. Een beetje wat chromen dingetjes die mooi afsteken bij zwart. Deze dingen komen achteraf, dus niet af-fabriek

Grille sierlijst chroom - (indien mogelijk met ACC) € 68,99
achterbumperbeschermstrip alu € 59,00
RVS dorpellijst € 79,00
Achterklepsierstrip € 95,00
Afvalbakje € 11,95
Kofferbaklade € 54,95
Kledinghanger € 19,95

Hoe kom je de prijzen? Deze zijn goedkoper dan die dealer waar ik offerte aangevraagd heb!

blokart

Senior Member
@Rallye @hemi24 Skoda geeft inderdaad zelf aan dat het draadjes zijn (NL link):

http://new.skoda-auto.com/nl-be/models/HotspotDetail?HotspotName=C28 - Heated windshield [A7]&WebID=54cb704b-0118-4508-8347-05e8b60cf44d&Page=technology

Wel mooi systeem die nieuwe voorruit van Saint-Gobain. Lijkt me ideaal, ook met de bescherming tegen de hitte.

Een voorbeeld van de draadruit staat ergens op het net waar de zigzag aan draad te zien is maar weet niet meer waar, omdat ik allerlei europese fora afschuim en het niet nuttig vond dit op te slaan gezien ik er 1 in bestelling heb,
voor de bescherming tegen de hitte heb ik de bijverwarming besteld die ook een koelstand heeft.

@blokart Geen probleem. Ik heb, mede door de feedback via dit forum, alsnog besloten de verwarmde voorruit aan de configuratie van mijn auto toe te voegen. Deze staat al in bestelling sinds begin december, maar kon e.e.a nog aanpassen.

blokart

Senior Member
@blokart Geen probleem. Ik heb, mede door de feedback via dit forum, alsnog besloten de verwarmde voorruit aan de configuratie van mijn auto toe te voegen. Deze staat al in bestelling sinds begin december, maar kon e.e.a nog aanpassen.

Daar ga je plezier aan beleven in de barre seizoenen. Ik had ze niet echt nodig gezien de bijverwarming maar
gezien het leasebudget het toeliet toch maar gedaan voor de dagen waar de bijverwarming niet echt moet.

blokart

Senior Member
Een voorbeeld van de draadruit staat ergens op het net waar de zigzag aan draad te zien is maar weet niet meer waar, omdat ik allerlei europese fora afschuim en het niet nuttig vond dit op te slaan gezien ik er 1 in bestelling heb,
voor de bescherming tegen de hitte heb ik de bijverwarming besteld die ook een koelstand heeft.

TERUGGEVONDEN: hier een voorbeeld van de verwarmingselementen in de voorruit

http://www.skodacommunity.de/skoda-...nheizung-vs-und-oder-standheizung/index4.html

Bovenaan Onderaan