Kleurcode bepalen

Hallo,

Weet iemand de kleurcode van mijn auto?
Hij heeft nogal wat plekjes waar ik een lakstift voor nodig heb.

Hendrik

Canon-Eye

Forumguru
Welkom Hendrik!
Kijk eens in de kofferbak onder de mat, daar zit vermoedelijk een sticker met allerlei codes (en waarschijnlijk ook in het onderhoudsboekje).
Er zijn forumleden die uit een kopie of foto van zo'n sticker van alles en nog wat over de auto kunnen afleiden.

En wellicht kun je jezelf even voorstellen in het Meet & greet gedeelte van het forum?
Met de foto zijn we al blij, maar iets meer "wie & wat" informatie leidt vaak tot meer spontane ondersteuning! :jaja:

Tachi

Actief lid
Dat maakt het wat lastiger.

Bij de betere verfhandels hebben ze een apparaat om de kleur verf vast te stellen en kun je je eigen potje verf laten mengen :)
Maar je kan ook bijvoorbeeld langs de Brezan en met een kleurenwaaier vergelijken.

EdK

Forumguru
Zou lekker naar een spuitbedrijf gaan als de kleur excact moet zijn.
Voor me dakspoiler ooit de kleur aan moeten laten maken en met kleurcode en die dan weer correspondeerde met de kleur op zijn waaier bleek er toch nog een verschil in kleur te zitten en moesten we een 2 of 3 kleuren lager / hoger zitten om de juiste te hebben.

Canon-Eye

Forumguru
Ook niet onbelangrijk: oudere lak - en daar is hier toch sprake van, met alle respect - wil nog wel eens verkleuren door de tand des tijds c.q. des zonlichts. Vooral rode kleuren op niet meer zo piepjonge auto's zien er vaak wat verbleekt uit.
Er is dan ook een gerede kans dat de oorspronkelijke lakkleur een paar tinten donkerder is dan je huidige. Goeie reden om inderdaad een vakman-spuiter op te zoeken, die weet wel hoe hij er zo dicht mogelijk bij kan komen. Die zal overigens geen stift kunnen maken - maar met een heel klein (nagellak?)penseeltje en een vaste hand kom je een heel eind.

Canon-Eye

Forumguru
Kan je voorlopig vooruit... :deuk:

Nee, die spuiters zijn geen Gamma natuurlijk - die maken volgens mij ook wel kleinere hoeveelheden aan als ze alleen een spatbord of zo hoeven te doen?

Desperado

Forumguru
Daar hebben ze bij de automat dus een apparaat voor om precies de goede kleur te bepalen.
Krijg je een mooi potje met een penseeltje. En voor iets meer geld een veel groter blikje. Kleine blikje is namelijk duurder als de inhoudt.
Ook andere kleuren als zwart @EdK automatten zijn er ook in alle kleuren tegenwoordig

Ach, als iemand gewoon de kleurcode heeft ben ik voorlopig wel geholpen (zal toch wel iemand een Skoda in dezelfde kleur hebben?)
De lak is namelijk redelijk mishandeld de afgelopen 16 jaar (lees: schuursponsjes) en op meerdere plekken laat de blanke lak los, dus ik laat hem ooit toch wel weer overspuiten.
Het is meer dat ik hem nu redelijk netjes kan maken nu ik hem toch ga polijsten.

s-line

Forumguru
Ik zal morgen eens,voor je in de computer op mijn werk,zoeken welk kleur nummer je heb, ik zal het dan wel posten. Hij is van bj.1998 ongeveer toch?
Maar let wel op, metallic kleur schilderen zal je altijd kleur verschil zien en houden.

Dankje! Ja, hij is van 1998.

Van het kleurverschil weet ik (wel ervaring mee van stage) maar dat is nog altijd beter dan roestplekken en wat steenslag.

Laatst trouwens ook de Astra uit '99 van mn pa gedaan, en had helemaal geen kleurverschil.

Bovenaan Onderaan