kleurcode van de verf?

Weet iemand hoe ik achter de kleurcode van de gebruikte verf kan komen?Ik heb de laatste felicia in een blauw grijs achtige metallic kleur.Nu wil ik zelf een nieuwe bumper in dezelfde kleur spuiten.....

van inkel

Forumguru
Weet iemand hoe ik achter de kleurcode van de gebruikte verf kan komen?Ik heb de laatste felicia in een blauw grijs achtige metallic kleur.Nu wil ik zelf een nieuwe bumper in dezelfde kleur spuiten.....

Je kunt beter even met je benzieneklepje langs een autolak dealer gaan. Daar kunnen ze exact de zelfde kleur maken (evt ook in spuitbus).

Gieliovd

Forumguru
Bij de nieuwere auto's zit er een sticker onder de mat in de achterklep!

Gekoppeld aan het chassisnummer kan je dealer ook ongetwijfeld vertellen wat het is.

Desperado

Forumguru
Ik zal wel even voor je kijken in de loop van de dag.
Auto staat hier op het parkeerterrein, dus dat zal tussen 12 en 13 uur worden.

Edit:gekeken, niks gevonden op de auto zelf.Ik heb de code in mijn instr.boekje staan.

Sportline

Senior Member
De kleur code staat op een witte vierkante sticker in je onderhouds boekje of bij het reserve wiel. Dat zei de garage tegen mij altans, maar op beide plekken is er geen sticker te bekennen. Het kan ook nog zijn dat de sticker in het klepje van de benzine tank zit of onder de kap. Verder zou ik het niet weten.
statusquo komt er een zelfde soort bumper op of word het een bumper met grote lucht inlaten met racegaas?

Er komt een bumper op met dezelfde kleur.De oude bumper mist gewoon een stuk af.helaas heb nergens een kleurcode kunnen vinden,niet in de kofferbak bij het reserve wiel alsniet in het boekje wat niet origineel bij deze auto zat.

Ook al gezocht naar een oude folder op het web,maar niets gevonden.

Okki

Donateur

Hé Bakema....blauwachtig grijs of gijsachtig blauw? :worshippy:

Desperado

Forumguru
Ook hier nog eens goed gekeken in de auto.
Als je in de kofferbak de mat optilt zit er als het goed is een witte stikker op ongeveer 20 cm vanuit de achterkant en de zijkant waar alle codes op staan.
Ergens anders kon ik helaas niks vinden

Ook hier nog eens goed gekeken in de auto.
Als je in de kofferbak de mat optilt zit er als het goed is een witte stikker op ongeveer 20 cm vanuit de achterkant en de zijkant waar alle codes op staan.
Ergens anders kon ik helaas niks vinden

oke,zal hem eens helemaal ``strippen``,de kofferbak dan,eens zien waar die sticker gebleven is,

Desperado

Forumguru
De sticker achterin bevat dus NIET de kleurcode van de lak, maar van het interieur.
De kleurcode van de lak schijnt nergens te staan.....

.....[/QUOTE]

Inmiddels bij toeval een oude skodavizier gevonden en daar stond het volgende in:

De auto (felicia met de benaming Magic)is in de van de octavia bekende kleur graniet grijs metallic gespoten...

Op de site van Motip kom ik tig kleuren tegen echter geen graniet grijs mettalic...

Mischien iemand hier in het bezit van dezelfde felicia Magic in dus de graniet grijs mettalic kleur en die wel een sticker in de kofferbak heeft..?

alvast bedankt voor de moeiete...

EdK

Forumguru

Inmiddels bij toeval een oude skodavizier gevonden en daar stond het volgende in:

De auto (felicia met de benaming Magic)is in de van de octavia bekende kleur graniet grijs metallic gespoten...

Op de site van Motip kom ik tig kleuren tegen echter geen graniet grijs mettalic...

Mischien iemand hier in het bezit van dezelfde felicia Magic in dus de graniet grijs mettalic kleur en die wel een sticker in de kofferbak heeft..?

alvast bedankt voor de moeiete...[/quote]

Snij een stuk van je oude bumper eraf en neem die mee naar de leverancier waar je je verf wil laten maken !
De goede leveranciers kunnen namelijk de kleur meten en zo excact dezelfde kleur aanmaken !

Controleer uiteraard eerst of jou leverancier dit ook kan, anders rijdt je met een nog meer beschadigde oude bumper !

Maak uiteraard eerst wel het proefstuk goed schoon met bv cleaner zodat je de echte kleur als model meehebt !

Maar een Skoda sealer zou mijn inziens de kleurencode ook moeten weten, aan de hand van bouwjaar en kleurnaam en eventueel chassisnummer !

Hugo1973

Actief lid
Lijkt mij toch ook dat de Skoda dealer het zou moeten weten, of het op zijn minst kan nazoeken. Zij hebben die auto in die kleur immers zelf verkocht...
Zou het een kleur zijn die ook bij andere auto's van het VAG concern wordt / werd gebruikt? In dat geval zou je ook nog een andere VAG dealer kunnen raadplegen...
Succes in elk geval!

Sportline

Senior Member
Bij mij is ook geen sticker aanwezig maar de dealer kon mij wel de preciese kleur geven met kleurcode. Maar het beste lijkt mij om gewoon naar een spuiter te gaan die een stukje uit de lak haalt en precies dezelfde kleur bijmaakt. De kleur van de auto is in der loop van de jaren wel veranderd door weers invloeden.

Bij mij is ook geen sticker aanwezig maar de dealer kon mij wel de preciese kleur geven met kleurcode. Maar het beste lijkt mij om gewoon naar een spuiter te gaan die een stukje uit de lak haalt en precies dezelfde kleur bijmaakt. De kleur van de auto is in der loop van de jaren wel veranderd door weers invloeden.

bedankt allen voor commentaar,De dealer had ik dus al geprobeert...geen resultaat.Zal deze week eens een bedrijf opzoeken en een stuk bumper meenemen.

Bovenaan Onderaan