Kleuren Citigo

Naar welke kleur gaat de voorkeur uit?

• Candy White

Stemmen: 10 9,5%
  • Sunflower Yellow

Stemmen: 3 2,9%
  • Tornado Red

Stemmen: 13 12,4%
  • Spring Green

Stemmen: 19 18,1%
  • Silver Leaf

Stemmen: 7 6,7%
  • Brilliant Silver

Stemmen: 7 6,7%
  • Night Blue

Stemmen: 16 15,2%
  • Deep Black

Stemmen: 30 28,6%

• Totaal aantal stemmers
    105

hemi24

Forumguru
Groen! Ookal was het ook alleen maar om het tegendeel te bewijzen van wat er in de radioreclame van de Up! wordt vermeld: "niet in het groen verkrijgbaar"

cvegreen

Forumguru
Wow, wat is die zwarte citigo prachtig, die raar oranje seat vind ik maar niets, al komt dat voolipje onderaan de voorbumper erg audi achtig over. En dat vind ik dan wel weer mooi.

Eline

Nieuw lid
Waarschijnlijk wil ik een groene Citigo, maar nu vertelde de dealer mij gisteren dat de groene pas later in productie zijn gegaan en de eerste groene Citigo's waarschijnlijk pas begin juli in Nederland aankomen......en dat terwijl in de meeste reclames en brochures de groene Citigo op de foto staat! Dus nu ga ik maar bedenken of ik het risico ga nemen ongezien een groene 5-deurs te bestellen of dat ik nog een paar weken extra geduld moet hebben en mogelijk een stuk het land in moet voor een groene....

Tones

Actief lid
Ik vind groen wel erg leuk staan. Als meer mensen daar voor zouden kiezen, zou het een stuk minder "saai" zijn op de weg. De groene kleur heet bij de Citigo "spring green metallic" en bij de Fabia "rally green metallic". De Citigo heeft dus een andere kleur groen dan het grotere zusje. Jammer anders had je de kleur kunnen bekijken op de Fabia. Ik kan mij voorstellen dat je graag in het echt wil zien hoe deze nieuwe groene kleur over komt. Op de gok de groene bestellen of mogelijk nog enkele weken wachten voor je het echt kunt bekijken .... ik zou zeggen, Eline, volg je hartje & intuïtie ;)

cvegreen

Forumguru
Er zijn heel veel foto's en filmpjes op het net te vinden van de groene citigo, dat ik voor die kleur zou durven gaan zonder het in het echt gezien te hebben. Lijkt mij een heel mooi kleurtje.

Phaedros

Nieuw lid
Ook mij lijkt het wel een mooi kleurtje, maar het is per afbeelding/video toch weer net een tikkeltje verschillend.

Dit...

21-10733-skoda-citigo.jpg

... oogt toch wel weer heel anders dan dit...

640px-Skoda_Citigo_1.0_Seitz-Kempten_(4).JPG

... terwijl het om exact dezelfde lakkleur gaat. Om die reden zou ik 'm zelf in elk geval wel eerst willen bekijken, desnoods van een staaltje (al kan het dan nog lastig in te schatten zijn hoe het staat als het een complete auto betreft). Vanuit Almere is het niet om de hoek, maar in Dordrecht is - volgens Marktplaats - wel een groene te vinden bij een autobedrijf (geen Skodadealer overigens). Ik heb zelf overwogen om daar even te kijken, maar ben uiteindelijk toch voor een andere kleur gegaan. En anders nog even een paar weken wachten, denk dat dat ook niet onoverkomelijk is. Succes!

Aan de foto te zien waarschijnlijk TL buizen, deze geven een heel ander effect dan natuurlijk licht. In elk geval een frisse verschijning zo een groene citigo en eens wat anders dan het standaard grijs/zwart. Dat de brochure vol staat van foto's van de groene versie verwondert me niet. En het past bij het (oude) logo natuurlijk :).

cvegreen

Forumguru
Vandaag eentje in deep dark bleu gzien. Ook een hele mooie kleur, het staat hem in ieder geval. Had jammer genoeg geen camera mee om er een foto van te schieten.(was mijn eerste citigo in het echt).

Phaedros

Nieuw lid
Waarschijnlijk wil ik een groene Citigo, maar nu vertelde de dealer mij gisteren dat de groene pas later in productie zijn gegaan en de eerste groene Citigo's waarschijnlijk pas begin juli in Nederland aankomen......en dat terwijl in de meeste reclames en brochures de groene Citigo op de foto staat! Dus nu ga ik maar bedenken of ik het risico ga nemen ongezien een groene 5-deurs te bestellen of dat ik nog een paar weken extra geduld moet hebben en mogelijk een stuk het land in moet voor een groene....

En... de knoop al doorgehakt? Vrijdagavond kwam ik met de intercity in Duitsland nabij Osnabrück langs een trein vol met VW-modellen en daar stonden ook groene 5-deurs Citigo's op! Het ging helaas te snel om 'm goed te kunnen bekijken, maar eerder die week bij een Duitse VW-dealer al een groene 3-deurs gezien en waar ik eerst nog enigszins twijfels had, waren die in één keer verdwenen. Leuke kleur, staat de Citigo absoluut goed.

Eline

Nieuw lid
De knoop is in zoverre doorgehakt dat we op basis van een berekening van de nieuwe Citigo icm inruil van de Fabia waarschijnlijk wachten tot er demo's of tweedehands modellen te koop komen. En ja, dan wil ik wel het liefst een groene. Intussen kijk ik op alle autotrailers op de snelweg of er 5-deurs (groene) Citigo's op staan maar zo te horen heb ik meer kans met de trein... Ik moet zeggen dat ik in het verkeer ook steeds meer grasgroene auto's zie van allerlei merken, blijkbaar vinden er dus meer mensen groen een mooie kleur.

Phaedros

Nieuw lid
Er is blijkbaar een nieuwe kleur bijgekomen? Op skoda.nl zie ik een Citigo in 'Amazonian Green'.

getimage.ashx

De knoop is in zoverre doorgehakt dat we op basis van een berekening van de nieuwe Citigo icm inruil van de Fabia waarschijnlijk wachten tot er demo's of tweedehands modellen te koop komen. En ja, dan wil ik wel het liefst een groene. Intussen kijk ik op alle autotrailers op de snelweg of er 5-deurs (groene) Citigo's op staan maar zo te horen heb ik meer kans met de trein... Ik moet zeggen dat ik in het verkeer ook steeds meer grasgroene auto's zie van allerlei merken, blijkbaar vinden er dus meer mensen groen een mooie kleur.

Oké! Het kan inderdaad verstandig zijn om te wachten op een jong gebruikte waar de kop vanaf is, die komen vanzelf wel ;)
Ik had daar geen geduld voor, omdat ik ook van m'n oude auto af wil/moet... En inderdaad: heb er de laatste tijd ook op zitten letten, en dat grasgroene zie ik vaker voorbij komen. Staat niet bij elke auto even goed, maar bij kleine, vlotte wagentjes als de Citigo vind ik het erg verfrissend.

Bovenaan Onderaan