[update]
De auto vanmiddag weer opgehaald. Zag er allemaal pico bello uit. Keurig 4-punt uitlijnrapport erbij. En de laatste meetwaardes vallen nu binnen/op de min/max waardes. Er zat wat asymmetrie in de toespoor waardes LV en RV; dat is er nu compleet uit.
Had het goedkoper gekund? Wellicht wel. Maar dat stuitte op praktische bezwaren; afstand en wachttijd.
Het 'schadebedrag' was conform de afspraak; in totaal 545 EURO.
Uiteraard wat proefgereden. Eerst maar eens een flinke kasseien-/hobbelweg genomen. Er rammelde niks.
Op asfaltwegen rechtuit gedrag en bochtengedrag getest; gaat prima. Ook afremmen vanaf hogere snelheden vereist totaal geen stuurcorrecties. De Roomster komt keurig in een rechte lijn tot stilstand. In flauwe, hellende bochten volgt de auto keurig de weg.
Naar mijn idee stuurt 'ie zelfs nog strakker dan voorheen. Heel erg rustig en vertrouwd voelt het aan.
Heb de oude veren meegenomen (kan ik nog wat meet knutselen o.i.d.
). Maar de andere veer vertoonde ook al een behoorlijke beschadiging en ingevreten roestplekken (daar waar de kunststof coating er af gebladderd is). En op het breukvlak van de gebroken veer is duidelijk te zien dat de corrosie al veel langer aan de gang was en uiteindelijk de veer heeft doen breken.
Het zal je maar gebeuren als je net over de Autobahn davert. Toevallig nog 10 dagen geleden een ritje bij onze Oosterburen met ruim 180km/h. En dat ging eigenlijk prima.
Was dan alles 100% in één keer goed uitgevoerd? Nee, net niet...
Ik vroeg aan de monteur waar de kunststof afdekdoppen waren die normaliter op de veerpootbout gedrukt zitten, onder de motorkap.
"
oh, zitten die er niet op?" "ehhh, ff zoeken"
"
liggen ze soms ergens onder de motorkap ofzo?"
En waarempel; eentje lag los naast de accu, de andere naast een watergootje.
"
oeps, sorry, vergeten er op te klikken"
Kortom; net geen 100% score.
Maar de officiële Skoda garage (ahum), die moest zich schamen. Ten eerste geen tijd voor de vaste klant, ten tweede was eigenlijk hun reactie "zoek het maar uit" en laat de auto maar gewoon twee weken staan...