Een makkelijker alternatief voor de Bison vochtvreter is zo'n zakje met silica-korrels die je na verzadiging in de magnetron weer droog kunt stoken, zodat ie weer opnieuw vocht kan verzamelen. Sommigen doen ook kattengrit in een oude sok en leggen die in de auto (werkt precies zoals die zakjes met silica).
De Action heeft ook die zakjes en verkoopt ze voor pakweg 3 euro. Een andere tip om de auto wat droger te houden: als je na een rit bijna op je bestemming bent, de kachel het laatste stukje even laag zetten: als er namelijk warme lucht in de luchtkanalen van de ventilatie zit, kan die lucht meer vocht bevatten (en ook de lucht in het interieur), als de auto dan afkoelt, gaat al dat vocht dat niet meer in de lucht kan blijven zitten, zich verzamelen op de binnenkant van je ramen (koudste deel van autointerieur) en wordt opgenomen in bekleding, tapijt enz.
Overigens is het vochtprobleem via de achterportieren een standaard optie, toen ik op zoek was naar mijn Fabia I, heb ik een vijftal Fabia's bekeken, en er was er werkelijk niet één die niet minstens aan één zijde geen lekkage had. Mijn Fabia dus ook met een licht vochtprobleem gekocht, en dat snel aangepakt.