"klotsend" geluid na voltanken

Racer-X

Actief lid
Ik rijd sinds eind oktober met veel plezier rond in mijn O3 EBL 1.6 dsg tdi maar vanaf het begin hoor ik na het tanken een klotsend en bonkend geluid uit de brandstoftank. Na zo'n 100 km te hebben gereden is het geluid weer weg. Zijn er meer forumleden met dit "probleem"?

Cordoba

Forumguru
heb je al onder de achterbank gekeken geluisterd? Laat eens iemand op het andere achterbankdeel plaats nemen, en klap het andere deel van de zitting op, zodat je direct op het deksel naar de brandstoftank kijkt, en kijk of je dan afwijkingen kan constateren. Andere optie: laat de auto op de brug zetten, en check of de tank wel goed vast zit (als ie lichter/leger wordt, zal ie vanzelf makkelijker op zijn plek blijven).

Het probleem lijkt mij in elk geval niet normaal zoals je het beschrijft.

VWim

Forumguru
ik heb nog nooit een auto gereden waarbij ik het niet hoor. Is wat mij betreft daarom volstrekt normaal.

O3-Rider

Senior Member
Jup Heb het ook bij mijn O3.
Had het niet bij de O2. In de Megane ook.
Lijkt mij geen probleem.

Racer-X

Actief lid
Vandaag even bij de dealer geweest. De brandstoftank in de O3 zit verder naar voren (thv de achterbank) dan bij de O2.
De tank heeft 3 compartimenten en bij volle tank komt de brandstof net over de tussenschotten en dat geeft het klotsend geluid. Hebben alle O3's dus mee te maken.
Niet tot de nok toe voltanken kan al helpen ;)

thekawa

Forumguru
ah kijk! dat merkte ik ook op :)
vind persoonlijk wel beetje slecht 'getest' dan zon tank. Veel wordt gerecycled binnen VAG maar de tank dus niet :)

hemi24

Forumguru
Misschien heeft het ermee te maken hoe vol je de auto aftankt?
Ik klik meestal zolang met het vulpistool tot de vulmond van de tank net niet overloopt en als ik dan kort daarna de auto op de oprit parkeer, hoor ik het klotsen. Na een kleine 100km na het tanken hoor je het volgens mij niet meer...

Bij mijn Ocatvia (geleverd 061213) is ook sprake van een "klotsend geluid" bij een volle tank, omdat ik er moe van wordt heb ik vandaag de dealer bezocht, monteur heeft meegereden en geluid mogen ervaren, maandag aanstaande krijgen ze de auto op verzoek een hele dag, ben benieuwd naar hun standpunt en de geboden oplossing, zal op dit forum voor feedback zorgdragen!

Bovenaan Onderaan