"klotsend" geluid na voltanken

O3-Rider

Senior Member
En zo doet de Megane dat ook. Klotst nog harder zelfs. Ik vind dit nog het minst storende aan het lijstje met issues.

Ik heb nog geen auto meegemaakt die niet "klotst". Wat mij betreft volkomen normaal. Heerlijk geluid ook. Word ik eraan herinnerd dat ik nog zeker 700 km kan rijden zonder te tanken. Hij klotst namelijk alleen als de tank vol is... ;)

zal wel aan mijn oren liggen maar in mijn vorige auto's (Mondeo, Vectra, Insignia) heb ik nimmer een dergelijk klotsend geluid mogen ervaren, mogelijk dient het te worden gezocht in de verder naar voren geschoven tank in combinatie met minder geluidsisolatie, los hiervan is een tank voorzien van schotten juist om het "klotsen" te voorkomen!

Pon heeft auto voorzien van nieuwe tank en geeft aan dat auto "technisch is zoals deze hoort te zijn" van een te verwachten modificatie van bv. de tank is geen sprake, geluid is onveranderd aanwezig en ook door dealer en vertegenwoordiger van leasemaatschappij waargenomen, leasemaatschappij is met dealer in overleg geweest en auto is nu bij de tank voorzien van extra geluidswering, voor een eerlijk oordeel zal ik hier eerst nog een tijdje mee rijden voordat ik uitspraak doe over het resultaat.

Falcon

Donateur
Hetzelfde doet zichvoor in mijn Seat Leon. Ik verbaas mij hier ook over. Ik heb nu een flink aantal auto's gehad, meer dan in mijn handtekening, dit is de eerste keer dat een klotsende tank heb.

Zou mooi zijn als hier een oplossing voor gaat komen, het doet wat afbreuk aan de auto.

Frank C

Forumguru
Fabrikanten besparen op "alles" zou me niks verbazen als wand dikte van tank ook dunner is geworden. Heb het fenomeen zelf nog niet mogen ervaren met nwe O3. Kan ook exemplarisch zijn.

Laatst bewerkt:

skodaboy

Forumguru
@Joske denk jij dat dit een verschil maakt kwestie een klotsende brandstof tank of er nu een reservewiel in de koffer zit of niet?
ik zie daar weinig verschil in,juist de gewichtsbesparing van het wiel en het boordgereedschap..:D

volgens mij is het klotsen van de brandstof in de een tank normaal verschijnsel..
deze voormiddag de 02 vol getankt (52l) en vervolgens naar huis gereden 3km verder.
onze garage bevindt zich onder het huis,toen ik de 02 in de garage plaatste en uitstapte hoorde ik ook de brandstof in de tank klotsen,heb dit al een paar keer gehoord dus vind ik het normaal..;)

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Ik heb het nog nooit gehoord...

F1 met reservewiel
O2 met reservewiel

Dat is mijn beperkte ervaring ;)

skodaboy

Forumguru
Ik heb het nog nooit gehoord...;)

weet je ik hoor het geluid enkel als ik er echt oplet en als de 02 stilstaat (stille omgeving in de garage)

maar ja,dat is bij alles zo he,als je er op luistert he.. ;)

toevallig in de week hoorde ik onderweg de brandstofpomp die onder de achterbank zit zijn werk doen,hoorde dit nu omdat de radio toen uit stond anders niet..:D

k vermoed dat de brandstof ook wel andere malen zal klotsen,maar dan valt het mij niet zo op.
trouwens zoals ik al zei,ik vind het een normaal gegeven..

Laatst bewerkt:

Gieliovd

Forumguru
Zoals eerder gezegd... al mijn auto's hebben altijd geklotst. Met reservewiel, zonder, met gastank, met lading, 4x4, hatchback, station....

Niet druk om maken.

• Leuk
Waarderingen: VWim
Bovenaan Onderaan