Kluger Kuga

Kanerr

Forumguru

Helaas wel ja.. Bumper moet echt los, je grille zal hoogstwaarschijnlijk vastgeklikt zitten in de bumper van binnenuit (en misschien een aantal schroeven). Het is niet eng trouwens, grote verhuisdeken neerleggen op de grond en rustig te werk gaan (zolang het maar warmer is dan 15 graden want plastic doet snel krak zeggen bij lagere temperaturen) om de bumper los te halen. Als je het zelf liever niet doet, zou ik de dealer vragen wat het kost en bij 1 of 2 schadeherstellers langs gaan om factuur te vergelijken.

Balen zeg!

Captain Hook

Forumguru
't Is toch niet alleen de grille... de bumper is ook ingescheurd. :cry:
Dat zag ik pas toen ik dit weekend de boel eens goed schoonmaakte.

Eventje 'simpel' een nieuwe grille erin zetten gaat het niet worden.
Morgen maar eens proberen persoonlijk contact te krijgen (dat is tegenwoordig ook al een heel gedoe) met de verzekeringsmij hoe en wat.
KugaSchade4.jpg KugaSchade4.jpg

ertromp

Forumguru
Die schijtmeeuw aansprakelijk stellen. Trek 'm uit z'n nest. Kun je nagaan wat een klap dat geeft op je auto.

Captain Hook

Forumguru
Nou, al met al een mee- en een tegenvaller.

Gelukkig wordt alle schade vergoed door de verzekeraar, zonder teruggang in aantal schadevrije jaren. Zelfs geen eigen risico.
Vandaag een afspraak gemaakt bij een preferente schadehersteller. Wordt toch een duur grapje.

Bijna negentienhonderd euro (1900 €)! o_O
Want er moet behalve een nieuwe grille, een nieuwe bumper, spuitwerk, allerlei bevestigingsmateraal voor de frontradar en -camera, calibratieritjes, etc.
Het schijnt namelijk zo te zijn dat wanneer b.v. de frontradar herijkt wordt, de sensoren achter de voorruit ook opnieuw gecalibreerd moeten worden.
Afijn, ben ik blij dat ik het niet zelf hoef te betalen.

Eind v.d. maand zou e.e.a. hersteld moeten worden. Schijnt men twee dagen voor nodig te hebben.

Arjan1985

Forumguru
Goed geregeld dan. Krijg je een leen auto mee?
Rijdende door de polder moest ik vanochtend nog denken aan je vogel aanrijd incident.
Ik merk dat met name met zonsopgang en zonsondergang er nog wel eens wat vogels uit de struiken willen overvliegen.

EdK

Forumguru
Ooit eens een witte duif tegen me daklijst van voorruit gehad...
Zag het zo gebeuren en toen ik in me achteruitkijk spiegel keek zag ik een deken van witte veren...
Toen ik op adres aankwam waar ik voor onderhoud moest wezen vroeg de havenmeester waarom er zoveel bloed op me dak lag.....
Maar je schrikt je het ...... van die klap ondanks dat ik het dan nog zag aankomen.....
Maar goed wel eens plaatjes over elanden op motorkap en meer gezien in Noorwegen......... wel dan ben je blij als je er zelf al ongedeerd vanaf komt

• Leuk
Waarderingen: Tees

MarcoO2

Forumguru
Bizar man, wat een geld voor een simpele vogel… komt me wel bekend voor, ooit met zo’n 90 km/u een haas vol op de voorbumper van een Peugeot 106 gehad. Die was ook aardig naar de gallemiezen.

maar gelukkig dat het je alleen gedoe oplevert, maar geen kosten!

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan